verschil stadswacht en politie?

In dit forum staan de afgesloten onderwerpen uit Stel uw vraag als Gast.

Moderator: Moderatorteam

Guido TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Guido »

Gino schreef:O nee? Voor jou dus niet he, woon je nog bij mama en papa thuis? Leuke praatjes over hoe mooi het wel niet is om als politie te werken, dat je het niet om het geld doet... klopt ook allemaal, maar toch is het salaris niet echt aantrekkelijk, helemaal niet voor het risico dat je tegenwoordig loopt! We hadden het er pas nog over in een topic, als een politie tegenwoordig weinig verdient en haast niet rondkomt, laat staan een stadswacht.. :o
Graz woont alleen en dus niet bij papa en mama thuis.

Respecteer haar posting en doe niet alsof ze niet weet waar over ze praat omdat het toevallig niet jouw mening is
Gino TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Gino »

Graz woont alleen en dus niet bij papa en mama thuis
1º)Zou goed kunnen als 22 jarige, weet niet tot hoe verre jij over haar prive leven weet, maar zo te zien meer dan mij. Ik bedoel er verder niks verkeerds mee.
Respecteer haar posting en doe niet alsof ze niet weet waar over ze praat omdat het toevallig niet jouw mening is
2º) Respecteren en menings verschillen zijn 2 compleet verschillende dingen, vergis je niet. Ik respecteer haar mening. Alleen ben ik het er niet mee eens over dat ''niet belangrijk''. Het is duidelijk en al ''tig'' keren vermeld dat een politie baan niet genomen wordt om er rijk van te worden. Je moet het echt willen. Oke, tot zo ver iedereen mee eens. Een leuk salaris is echter wel interresant dus ook balangrijk wil je het eind van de maand kunnen berijken. Ik denk dat er hier zat mensen met mij over eens zijn.

Nog even opmerken dat als graz1983 last van het commentaar in mijn vorige berichtje heeft, laat ze het mij vroeg of laat wel zelf weten hoor, maak je daar maar niet druk om...
rich
Moderator
Agent
Geslacht:
Leeftijd: 51

Ongelezen bericht door rich »

Thelighted schreef:
was dit maar zo, haal er maar 300 a 400 euro vanaf hoor voor 38 uur werken incl onregelmatigheid. Bij 1200 houdt t wel op en dan heb ik t niet over beginnend agent, maar bijna hoofdagent. 1500 euro, das alleen nog maar gebeurd toen ik vakantiegeld erbij kreeg.
dan heb ik t niet over beginnend agent, maar bijna hoofdagent.
Is een bijna hoofdagent niet een beginnend agent?

Verder denk ik er vrij makkelijk over. De oude cao inclusief de salarissen staan al jaren online. Toen ik solliciteerde, wist ik wat ik ging verdienen. Niemand heeft mij verplicht om bij de politie te gaan werken en dat geldt voor een ieder. Plezier in je werk is belangrijk maar het salaris natuurlijk ook. Er zijn verschrikkelijk veel leuke banen te vinden die ook nog eens beter verdienen.
Er is ook niemand die je verplicht om te blijven dus het is mi allemaal vrij eenvoudig:

Als je teveel problemen hebt met het salaris dan moet je wat anders gaan doen.
met een vriendelijke groet, Rich

rich@infopolitie.nl

Als je blijft staren naar de plek waar de zon onderging, zal je hem nooit meer op zien gaan.
The Scorpion
OnTroerend goed
Agent
Roepnaam: Sire
Leeftijd: 45

Ongelezen bericht door The Scorpion »

rich schreef:
Is een bijna hoofdagent niet een beginnend agent?
in jouw geval wel Rich 8)
Wie rent, bekent!
Wess TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Wess »

TheLightEd schreef: was dit maar zo, haal er maar 300 a 400 euro vanaf hoor voor 38 uur werken incl onregelmatigheid. Bij 1200 houdt t wel op en dan heb ik t niet over beginnend agent, maar bijna hoofdagent. 1500 euro, das alleen nog maar gebeurd toen ik vakantiegeld erbij kreeg.
Incl onregelmatigheid lijkt dit mij wel erg weinig.....Zal toch wel zo'n beetje rond de 1300 euro zitten??
Gast TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Gast »

Kan ik hier nu uit opmaken dat je als hoofdagent (allround politiemedewerker niveau 4) maar 1300 euro bruto per maand verdiend?? Inclusief onregelmatigheidstoeslag. ???
Dat lijkt mij erg weinig.
Guido TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Guido »

absoluut niet bruto 1300!

Ik verdien nu al 1352 bruto
Botje
OnTroerend goed
Agent

Ongelezen bericht door Botje »

Het kale maximum in schaal 7 (hoofdagent) is uit het blote hoofd iets van 2500 bruto. Ik ben te lui om het loonstrookje te zoeken.
Voorts ben ik van mening dat er een einde moet komen aan de figuur Zwarte Piet.
Gesloten