Gelaserd met 146, wat is de correctie

In dit forum staan de afgesloten onderwerpen uit Stel uw vraag als Gast.

Moderator: Moderatorteam

Mofkap TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Mofkap »

TheLightEd schreef:Mofkap, heb je nog ergens de uitspraak waarin staat dat je met een prive-auto iemand kan meter, echter je zal dan zo spoedig mogelijk de gemeten snelheid moeten "nameten" met een lasergun, of 10% van de- op de teller afgelezen" snelheid moeten afhalen?
Nee, dat houdt voor de rechter ook niet. De aanwijzing zegt dat in geval van uitzondering (in beginsel niet) meting kan plaasthebben met een niet geijkte boordsnelheidsmeter (aan het PV worden ook wat eisen gesteld). De boordsnelheidsmeter moet dan wel zo spoedig mogelijk worden geijkt. Die ijking moet gebeuren door (officiële) ijkapparatuur, dat is de lasergun niet.

Wat wel kan is de snelheidsmeter van een privé-auto gebruiken als bijkomend (aanvullend) bewijs. Maar dan moet dat goed in het PV worden omschreven. Ondermeer aflezing snelheidsmeter, ervaring OA, in ieder geval ruim hoger (met schatting) dan de toegestane snelheid, omstandigheden, enz.
TheLightEd TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door TheLightEd »

Duidelijk, ik heb echter nu twee maal een verbaal gemaakt op de manier zoals ik zei, dus de dag erna nameten met de lasergun. De beiden zijn wel veroordeeld gelukkig, maar zal er rekening mee houden de volgende keer. (ging om 140km/uur door een 30 zone + nog 10 overtredingen, dat kan je niet ongemoeid laten, ook niet in je vrij tijd vind ik).

Toch bedankt voor je antwoord.
Mofkap TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Mofkap »

TheLightEd schreef:Duidelijk, ik heb echter nu twee maal een verbaal gemaakt op de manier zoals ik zei, dus de dag erna nameten met de lasergun. De beiden zijn wel veroordeeld gelukkig, maar zal er rekening mee houden de volgende keer. (ging om 140km/uur door een 30 zone + nog 10 overtredingen, dat kan je niet ongemoeid laten, ook niet in je vrij tijd vind ik).

Toch bedankt voor je antwoord.
Dat vind ik ook. Onaangepast weggedrag mag van mij permanent worden uitgebannen.
Gesloten