Goeiemiddag,
Onlangs is mijn gsm gestolen, vervolgens heb ik hiervan aangifte gedaan bij het lokale politiebureau.
Nou ben ik op de hoogte van een dienst waarmee er de politie sms-berichten stuurt naar het zogenaamde IMEI nummer van de gsm(uniek nummer van iedere GSM). Een mooie dienst, zo lijkt mij.
Tijdens aangifte op het politie bureau van Sneek heb ik hier duidelijk naar gevraagd. De desbetreffende agente heeft het nagevraagd aan haar meerdere en mij werd mede gedeeld dat deze dienst alleen kon worden geregeld in de Randstad. Mij werd geadviseerd om de Politie Rotterdam te vragen naar opname van mijn IMEI in hun bestand.
Vervolgens heb ik de politiecentrale in Rotterdam gebeld en gevraagd of mijn IMEI kon worden opgenomen. Tot tweemaal toe ben ik terug gestuurd naar de politie Fryslan met de mededeling "die dienst hebben ze in Friesland ook tot hun beschikking". Echter de politie Frysland kan mij verzekeren dat ze niet met een sms bombardement systeem werken.
De politie Rotterdam was in de eerste instantie niet bereid te helpen aangezien ik aangifte had gedaan in een andere regio. Maar na het navragen van mijn daadwerkelijke aangifte dacht ik dat het geregeld was.
Toch bleek het op het laatste moment weer niet te kunnen aangezien de politie Rotterdam niet processen verbaal wil behandelen die vanuit het hele land binnen komen.
.. ik werd weer snel doorverbonden met politie Fryslan om daar een oplossing te bedenken..
Nou is mijn klacht dat het mij erg tegenvalt dat zelfs na controle van mijn proces verbaal, mijn IMEI nummer niet in het bestand opgenomen kan worden. Ik kan me niet voorstellen dat dit zoveel extra complicaties oplevert, en ook juist omdat het zo'n efficiënte en geruststellende dienst is waar de politie maar mondjesmaat gebruik van maakt.
Is er een mogelijkheid om alsnog mijn IMEI te laten blokkeren? En ik verzeker u dat de politie Fryslan dit niet kan, of in ieder geval niet op de hoogte is dat het mogelijk is.
Vriendelijk bedankt voor uw eventuele hulp
Hoogachtend,
Jaring D.
(de aangifte bij het politie bureau in Sneek is te verklaren, aangezien mijn gsm gestolen is terwijl ik bij mijn ouders logeerde)
GSM bombardement klacht
Moderator: Moderatorteam
-
Doggieman TS
- Infopolitie Gast
Politie Fryslan heeft inderdaad de mogelijk om het bombardement met sms-jes te gebruiken. Echter deze gebruikt hem niet, de reden hiervan is mij niet bekend en ik denk ook niet relevant. Ik neem aan dat u uw SIM kaart inmiddels hebt laten blokkeren bij uw provider??
Het IMEI nummer kan ook niet door de politie worden geblokkeerd, zoals bijvoorbeeld bij SMS-jes, dit kan alleen door de fabrikant.
Het IMEI nummer kan ook niet door de politie worden geblokkeerd, zoals bijvoorbeeld bij SMS-jes, dit kan alleen door de fabrikant.
-
Jaring D. TS
- Infopolitie Gast
Ja hoor, ak heb m'n kaartje zeker laten blokkeren.
Maar het zou toch zeker wel fijn zijn om te weten dat mijn telefoon waardeloos is voor anderen.
Het IMEI nummer valt te blokkeren via de fabrikant? dat zou een mooie oplossing zijn. Ik zal het proberen.
En toch vreemd dat de politie Fryslan er niets mee doet. De politie in Amsterdam wist mij trouwens ook te vertellen dat ze het systeem niet gewbruikten. Ze hadden dit wel gedaan, maar dat was bij wijze van project. vreemd..
Gr. Jaring D.
Maar het zou toch zeker wel fijn zijn om te weten dat mijn telefoon waardeloos is voor anderen.
Het IMEI nummer valt te blokkeren via de fabrikant? dat zou een mooie oplossing zijn. Ik zal het proberen.
En toch vreemd dat de politie Fryslan er niets mee doet. De politie in Amsterdam wist mij trouwens ook te vertellen dat ze het systeem niet gewbruikten. Ze hadden dit wel gedaan, maar dat was bij wijze van project. vreemd..
Gr. Jaring D.
-
Thijs TS
- Infopolitie Gast
Re: GSM bombardement klacht
Beste Jaring D.,Jaring D. schreef: Nou is mijn klacht dat het mij erg tegenvalt dat zelfs na controle van mijn proces verbaal, mijn IMEI nummer niet in het bestand opgenomen kan worden. Ik kan me niet voorstellen dat dit zoveel extra complicaties oplevert, en ook juist omdat het zo'n efficiënte en geruststellende dienst is waar de politie maar mondjesmaat gebruik van maakt.
Als u een officiele klacht wilt indienen kunt u dat bij het politiebureau bij u in de buurt. Dit forum is echter alleen voor vraag en antwoord en niet om klachten in te dienen.
Groeten,
Thijs
-
Jaring D. TS
- Infopolitie Gast
-
Guido TS
- Infopolitie Gast
Ik werk bij Amsterdam - Amstelland.
Het bombarderen van telefoons met smsjes was inderdaad een project, die nu (kennelijk) niet meer draait.
Deze afspraken zijn inderdaad door de afzonderlijke korpsen gemaakt met de operators.
Kan best zijn dat de politie fryslan niet zo'n afspraak heeft.
Heeft ook met prioriteiten te maken
Het bombarderen van telefoons met smsjes was inderdaad een project, die nu (kennelijk) niet meer draait.
Deze afspraken zijn inderdaad door de afzonderlijke korpsen gemaakt met de operators.
Kan best zijn dat de politie fryslan niet zo'n afspraak heeft.
Heeft ook met prioriteiten te maken
-
smokingbeaver TS
- Infopolitie Gast