aangehouden met drank op

In dit forum staan de afgesloten onderwerpen uit Stel uw vraag als Gast.

Moderator: Moderatorteam

Everlast TS
Infopolitie Gast

aangehouden met drank op

Ongelezen bericht door Everlast »

Ik speurde hier rond, en ik wil eigenlijk ook wel een vraag stellen aan de mensen die hier...

Ben ruim een maand geleden aangehouden, met iets teveel op (340 Ugl)
Ik ging ervan uit dat ik er met een boete vanaf zou komen, niets is minder waar...
nu krijg ik toch schrijven van het C.B.R, om verplicht deel uit te maken van zo'n E.M.A curcus...

Omdat achteraf blijkt dat ik ruim 4 jaar geleden, ook al 's ben aangehouden, toen met ongeveer de zelfde overschrijding (380 Ugl)

Als ik nu naar de tabellen kijk hier op de site, zou ik toen de 1e keer al
voor zo'n curcus inaanmerking gekomen zijn...en de laatste keer zou ik daaronder zitten, maar nu blijkt dus tot mijn stomme verbazing, dat ze nu de overtreding van 4 jaar geleden erbij tellen, destijds nooit iets van mee gekregen door welke instantie dan ook, ben nou ook niet zo iemand die dat wekelijks checkt of de regels daarop verandert zijn..

Ik zie wel..., dat staat ook in de brief van het C.B.R dat de WvW 94, per 12 mei 2004 veranderd is...

Is er geen mogelijkheid om daar bezwaar tegen aan te tekenen???

Dat ik een boete krijg, dat kan ik begrijpen..., maar dat er nog verdere nadelen aanzitten, vind ik toch erg vreemd...,
Ik vind 't eerlijk gezegd ook een nalating van Justitie en/of C.B.R
omdat ze mij toen de 1e keer niet meteen met de neus op de feiten hebben gedrukt...

Weet iemand verder hoe het zit, als je toch eenmaal voor de curcus moet komen, ik lees namelijk dat het verspreid over een aantal weken, blijf je tussen die curcus door wel in het bezit van je rijbewijs?

Heb mijn rijbewijs nodig als transporteur...
rai
In Memoriam
KMAR
Geslacht:

Ongelezen bericht door rai »

U bent waarschijnlijk aangemeldt voor de EMA cursus, omdat u voor een tweede keer binnen de termijn van, zo uit mijn hoofd, 5 jaar bent aangehouden voor een alcoholdelict.

Het in bezwaar gaan hiertegen heeft geen zin, daar het strafrechtelijke gedeelte, dus de boete en/of andere straf wordt opgelegd door justitie.
De EMA cursus is een maatregel van het CBR.
Laatst gewijzigd door rai op 09 nov 2005, 15:54, 2 keer totaal gewijzigd.
Kale TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Kale »

Wat precies de reden is dat je nu pas voor de cursus in aanmerking komt weet ik ook niet. Wel moet ik zeggen dat ik vindt dat je geen verwijten kan maken richting wat dan ook. Jij bent degene die de volle verantwoording moet dragen voor je fout. Jij geeft aan dat ze je de eerste keer op de hoogte hadden moeten stellen. Ik vind dat je na de eerste keer zelf al lering had moeten trekken. Er had nooit een tweede keer mogen komen. Maar goed genoeg daarover. Je rijbewijs is niet ingevorderd dus die hou je ook. Indien je de cursus niet doet dan is er een kans dat je hem wel kwijtraakt.
Ik hoop dat je lering hebt getrokken na de tweede maal en niet meer dronken achter het stuur kruipt.

groetjes Kale

ps. 340 ugl is niet iets teveel het is veel te veel
gvdbor
In Memoriam
Geslacht:

Re: aangehouden met drank op

Ongelezen bericht door gvdbor »

Everlast schreef:Ik vind 't eerlijk gezegd ook een nalating van Justitie en/of C.B.R .
Sorry, maar er is hier in dit verhaal precies 1 die nalatig was. U mag niet raden wie.
Gast TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Gast »

Even terugkomend hierop

Ik vind dat.., als ze hier in Nederland de wet goed willen handhaven, moeten ze naar mijn mening ook duidelijk zijn naar de gene toe, die zij willen straffen...en wat de gevolgen zijn, als het bijvoorbeeld nog een keer zou gebeuren..., en wat betreft de campagnes die ze hier uitvoeren,
blijkt ook dat veel mensen er nog niet bij stil staan...,

Het C.B.R geeft mij toch de gelegenheid om tegen de curcus in beroep tegaan, dus ik zal het niet nalaten om een bezwaarschrift in te dienen...

Kale schreef:340 ugl is niet iets teveel het is veel te veel
In vergelijking met wat ik hier allemaal lees, is het iets teveel...,
waarschijnlijlk als ik niet de hele nacht gewerkt had...ik bedoel want het kan allerlei oorzaken hebben, waarom je net over de grens zat...
gvdbor
In Memoriam
Geslacht:

Ongelezen bericht door gvdbor »

Anonymous schreef:waarschijnlijlk als ik niet de hele nacht gewerkt had...ik bedoel want het kan allerlei oorzaken hebben, waarom je net over de grens zat...
Het kan allerlei oorzaken hebben, droom lekker verder.

Het heeft slechts 1 oorzaak en u weet welke.

Hou eens op alstublieft met in de slachtofferrol hangen. U bent zo dom geweest om twee keer gepakt te worden met drank op, Met veel te veel drank op.

U heeft een rijbewijs, dus u mag volwassen worden geacht. Gedraagt u zich daar dan ook naar.

U heeft uw rijbewijs nodig als transporteur. Dat wist u ook al voordat u met drank op achter het stuur kroop.

Dus mijn advies: wonden likken en doorgaan met leven en hopen dat u de drank nog eens de baas wordt.
rai
In Memoriam
KMAR
Geslacht:

Anonymous schreef:In vergelijking met wat ik hier allemaal lees, is het iets teveel...,
waarschijnlijlk als ik niet de hele nacht gewerkt had...ik bedoel want het kan allerlei oorzaken hebben, waarom je net over de grens zat...
Als ik heel eerlijk ben, en ik ben niet de enige die er zo over denkt, is er geen enkele reden te bedenken waarom iemand met een flinke slok op te veel achter het stuur mag kruipen.

Alcohol en verkeer is iets wat absoluut niet met elkaar mag en kan samen zijn, onder geen enkele toestand.

En wat ik uit uw opmerking hierboven opmaak is het nog gebeurd na een nachtdienst ook, wat de verschijnselen i.c.m. alcohol door oa. vermoeidheid ed. nog veel erger maken.
rich
Moderator
Agent
Geslacht:
Leeftijd: 51

Ongelezen bericht door rich »

De grens ligt bij 220 ugl dus je zit er een behoorlijk stukje overheen. Als ik hetzelfde percentage als toeslag op mijn salaris zou krijgen dan zou ik daar toch wel vrolijk van worden.
Het C.B.R geeft mij toch de gelegenheid om tegen de curcus in beroep tegaan, dus ik zal het niet nalaten om een bezwaarschrift in te dienen...
Dat is jouw recht dus daar kan en mag je gebruik van maken.
Ik vind dat.., als ze hier in Nederland de wet goed willen handhaven, moeten ze naar mijn mening ook duidelijk zijn naar de gene toe, die zij willen straffen...en wat de gevolgen zijn, als het bijvoorbeeld nog een keer zou gebeuren..., en wat betreft de campagnes die ze hier uitvoeren,
blijkt ook dat veel mensen er nog niet bij stil staan...,
Dat is geen fout van de overheid. Een ieder weet dat het verboden is om onder invloed van alcohol een voertuig te besturen. Zij willen niet straffen, zij straffen degenen die kennelijk gestraft willen worden.
met een vriendelijke groet, Rich

rich@infopolitie.nl

Als je blijft staren naar de plek waar de zon onderging, zal je hem nooit meer op zien gaan.
ThunderSTreak
Moderator
Luitenant-kolonel
Adviseur Veiligheid
Vademecum
Geslacht:
Leeftijd: 67

Ongelezen bericht door ThunderSTreak »

Tja 340 ugl is toch ruim boven de limiet hoor. Als ik me niet verrekend heb zo'n 55%. En dat is niet gering. Misschien dat u door een cursus zelf ook tot dit inzicht komt.
Met vriendelijke groet,

ThunderSTreak
Afbeeldingdrive safe4safetyAfbeelding
Everlast TS
Infopolitie Gast

aangehouden met drank op

Ongelezen bericht door Everlast »

gvdbor schreef:Hou eens op alstublieft met in de slachtofferrol hangen.
U heeft een rijbewijs, dus u mag volwassen worden geacht. Gedraagt u zich daar dan ook naar
Precies ik ben ook 't slachtoffer...,
of de mensen bij de politie allemaal van die brave mensen zijn...

We willen hier in Nederland toch ook zo graag bij Europa horen...., laat ze dan ook straffen op overtredingen eens gelijk maken, want in omringende landen ben je vaak nog beter af dan hier...
rai
In Memoriam
KMAR
Geslacht:

Everlast schreef:Ben ruim een maand geleden aangehouden, met iets teveel op (340 Ugl)
Dit is het laatste wat ik erop zeg.
Mag ik u er ook op wijzen dat de gemeten waarde van 340ugl NA CORRECTIE is, en deze correctie is vrij behoorlijk.
Tevens is de analyse minimaal 20 minuten na constateren uitgevoerd wat ook weer van invloed is op de uitslag.
Daarbij komt ook nog de tijdstip dat u achter het stuur kroop en het tijdstip van aanhouden.

Alles bij elkaar is die 340ugl maar een relatief getal wat in uw ogen vrij laag is, maar als je de optelsom neemt en dat doorberekend naar het tijdstip dat u achter het stuur kroop, ligt dat vele ugl's hoger.
rich
Moderator
Agent
Geslacht:
Leeftijd: 51

Ongelezen bericht door rich »

We willen hier in Nederland toch ook zo graag bij Europa horen....,
Ik was in de veronderstelling dat de meerderheid al tegen bijvoorbeeld de europese grondwet heeft gestemd dus het zal wel meevallen..
met een vriendelijke groet, Rich

rich@infopolitie.nl

Als je blijft staren naar de plek waar de zon onderging, zal je hem nooit meer op zien gaan.
ThunderSTreak
Moderator
Luitenant-kolonel
Adviseur Veiligheid
Vademecum
Geslacht:
Leeftijd: 67

Ongelezen bericht door ThunderSTreak »

Everlast schreef: Precies ik ben ook 't slachtoffer...,
of de mensen bij de politie allemaal van die brave mensen zijn...

We willen hier in Nederland toch ook zo graag bij Europa horen...., laat ze dan ook straffen op overtredingen eens gelijk maken, want in omringende landen ben je vaak nog beter af dan hier...
Laten we het zo stellen dat u blij mag zijn dat u het 'slachtoffer' bent en er niemand het slachtoffer van u is geworden!

Ik deel uw mening over uniformering van de alcohollimieten in Europa. Mijn voorstel zou zijn de laagste limiet te hanteren. Dat kan wel eens 0,00 promille zijn!
Met vriendelijke groet,

ThunderSTreak
Afbeeldingdrive safe4safetyAfbeelding
Kale TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Kale »

Ik denk dat deze gast in de slachtoffer rol blijft hangen. Ik denk niet dat iets wat wij zeggen nu heeft. Misschien is een slotje een leuke oplossing.
Pardon me TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Pardon me »

Je brengt niet alleen de veiligheid of zelfs het leven van jezelf in gevaar maar ook dat van andere. Kijk als je nou het slachtoffer was zou ik kunnen begrijpen dat je hierover boos bent maar niet als de overtreder.

Niet alles is perfect en niet alles komt duidelijk over, ook niet bij de politie daarom kan je de politie bij jou in de buurt bellen of op internet kijken. Zo krijg je antwoord op je vraag zoals je ziet.
Gesloten