Uitstekende delen!!!???
Moderator: Moderatorteam
-
Alwin van lierop TS
- Infopolitie Gast
Uitstekende delen!!!???
Hallo, ik ben vandaag aangehouden en bekeurd voor een zogenaamd uitstekend deel.
Ik heb op mijn auto een kunstoff achterspoiler gemonteerd.
Nou werd door deze motoragent beweerd dat mijn spoiler een gevaarlijk uitstekend object is!!!
En hup 95 euro boete, lekker makkelijk verdiend he'!!!
Mijn spoiler steekt absoluut niet uit niet links rechts of erachter.
Hij is van breekbaar abs kunstof, en bij vorige controlles gaf dit alles geen probleem!?
Hou kan ik hier verder mee gaan want ik ben dit gezeur namelijk echt wel zat!
Als ik een fietsdrager, taxibord, imperiaal, of mischien een zwaailicht balk of lamp die namelijk ook flink uitsteekt op mijn auto zou hebben!!!!
En zon voorbeelden zijn er nog veel meer!!!
Krijg ik dan ook een boete????
Ben ook echt niet van plan om hem eraf te halen, de volgende die me aanhoud zal hier ook achter komen!!!
Want in mijn ogen is een stalen fietsdrager nog een beetje gevaarlijker!!!
Of een lekker dikke bullbar (koeienvanger), waarom denken jullie dat dat ding zo heet?
En menig automerk voert ze zelfs fabrieksmatig?
ben ik nu gek het worden?
Ik had graag geweten hoe ik hiermee verder moet!!!
Desnoods tot het bittere einde, als jullie de spoiler graag eens willen zien kom ik graag eens voorbij.
Ga ook even langs het rdw voor een keuring.
ik ben beniewd of jullie hier ook een goed antwoord op hebben, en niet die standaard antwoorden die ik overal zie!!!
was mijn vertrouwen al kwijt in de politie en wetdienders, nu dus helemaal!!!
Nou werd door deze motoragent beweerd dat mijn spoiler een gevaarlijk uitstekend object is!!!
Hij is van breekbaar abs kunstof, en bij vorige controlles gaf dit alles geen probleem!?
Als ik een fietsdrager, taxibord, imperiaal, of mischien een zwaailicht balk of lamp die namelijk ook flink uitsteekt op mijn auto zou hebben!!!!
Ben ook echt niet van plan om hem eraf te halen, de volgende die me aanhoud zal hier ook achter komen!!!
Of een lekker dikke bullbar (koeienvanger), waarom denken jullie dat dat ding zo heet?
Desnoods tot het bittere einde, als jullie de spoiler graag eens willen zien kom ik graag eens voorbij.
ik ben beniewd of jullie hier ook een goed antwoord op hebben, en niet die standaard antwoorden die ik overal zie!!!
-
Roland TS
- Infopolitie Gast
Re: Uitstekende delen!!!???
Wat grappig dat je hier dan toch je vraag komt stellen, aan diezelde "politie en wetdienders".Alwin van lierop schreef: was mijn vertrouwen al kwijt in de politie en wetdienders, nu dus helemaal!!!
Nou ja, hoe dan ook, scherp uitstekende delen zijn verboden, volgens het voertuigreglement. Als jij namelijk een fietser of voetganger aanrijdt, kunnen bepaalde types spoiler het slachtoffer ernstig verwonden. Als jij vind dat jouw spoiler aan alle eisen voldoet, raadt ik je aan een bezwaarschrift op te sturen aan de OvJ.
-
Roland TS
- Infopolitie Gast
Mensen die een getunede auto rijden willen toch opvallen? Nou, dat lukt ze dus. Bovendien worden er bij controle niet zelden zaken aangetroffen die niet mogen, veel vaker andere voertuigen (bovenstaande user noemt een prachtig voorbeeld), dus vind je het gek dat de politie dat soort auto's er relatief vaak uitpikt?scorpionmario schreef:een getunde auto is lekker makelijk om er uit te pikken
Voldoet je auto aan alle eisen, dan is er uiteindelijk niets aan de hand.
- The Scorpion
- Roepnaam: Sire
- Leeftijd: 45
Alwin van lierop schreef: Ben ook echt niet van plan om hem eraf te halen, de volgende die me aanhoud zal hier ook achter komen!!!
Je bent het vertrouwen helemaal kwijt in de politie enz. Dat soort verhalen is allemaal normaal. Ik heb het helemaal gehad met al die bepukkelde autofreakjes en daar gaan ze ook achterkomen.
Als ik dat zeg wordt het meestal ineens als oneerlijk ervaren...
Het kan zo zijn dat je er niet eerder een bekeuring voor hebt gehad. Dat wil echter niet zeggen dat het wel is toegestaan, maar misschien heb je die keren gewoon geluk gehad dat die agenten er geen bekeuring voor schreven.
Ik moet eerlijk zeggen: je verhaal over fietsendragers enz kan ik behoorlijk in meegaan. Kan ook link zijn.
Maar goed, daar komt mijn aversie tegen de autoknutselaartjes weer om de hoek kijken. Een fietsendragen heeft zin en nut. Een 'spoiler' op de auto's die in Nederland op de weg rijden totaal niet. Bovendien ziet het er mijn inziens niet uit. Maar goed, dat is ieder voor zich natuurlijk.
Wie rent, bekent!
-
rfo00457 TS
- Infopolitie Gast
Dit antwoord heb ik al op een vergelijkbare vraag gegeven, een paar weken terug. En dit antwoord geldt net zo goed voor uw situatie!En die spoiler; de wet zegt dat er geen scherpe of uitstekende delen mogen zijn onder een hoogte van twee meter. Je kunt je er misschien wat bij voorstellen dat een voetganger geschept wordt en over de auto gelanceerd wordt. Het is dan wat jammer als buiten wat botbreuken van de eerste impact er ook nog eens een ledemaat geamputeerd wordt door de spoiler achterop.
Denk ook maar aan een fietser die van opzij of schuin opzij aangereden wordt, bijvoorbeeld bij afslaan bij een verkeerslicht. Dan kun je ook stevig geraakt wordt door zo'n spoiler.
Daarnaast heeft zo'n spoiler met de Nederlandse maximumsnelheden geen enkele zin. En deze spoilers zijn niet afgestemd op het voertuig waar ze opgeschroefd worden. Dus je verziekt het weggedrag van je eigen auto ook nog eens een keer, waardoor vervolgens ook ongevallen door kunnen ontstaan.
Dus de eigenaar van zo'n voertuig en zijn medeweggebruikers kunnen ernstige verwondingen oplopen doordat hij zo nodig zijn auto moet opleuken. Daarvoor zijn dus de regels.
Tja, wie mooi wil zijn.....![]()
gaaaaaaaaaaaaaaaaaap,Alwin van lierop schreef:Hallo, ik ben vandaag aangehouden en bekeurd voor een zogenaamd uitstekend deel.
U wilt een sportieve auto en allerlei aanpassing die er vanuit de fabriek niet standaard opzitten. U kiest ervoor om gewoon te gaan rijden alvorens de auto via het RDW te laten keuren in zijn nieuwe hoedanigheid. U kan dus op uw vingers natellen dat dit problemen zou kunnen opleveren. Dus niet wijzen naar de politie en vertrouwen, blabla. Het probleem ligt enkel en alleen bij u, u heeft het immers zelf veroorzaakt.
"Ben ook echt niet van plan om hem eraf te halen, de volgende die me aanhoud zal hier ook achter komen!!!"
U bent een stoere vent en ga nou niet zeuren over de manier waarop u nu te woord wordt gestaan want dat lokt u zelf uit.
Ik zie u graag een keer met een "spoiler" in de Haagse Schilderswijk, kunnen we een gezonde discussie voeren. Ga er wel vanuit dat u aan het kortste eind trekt en uw kentekenbewijs door mij ingenomen wordt.
Om er vervolgens achter te komen dat het RDW het waarschijnlijk toch wel eens gaqt worden met de politie.
Veel succes met al uw opgekropte woede en tot gauw dan maar.
mashi
-
Gino TS
- Infopolitie Gast
Misschien moeten we Alwin en zijn spioler niet zo afkraken hier op het forum. Het ligt er ook echt aan welk type het is, is het een plastic standaard spioler met afgeronde kanten en uiteinden, dan ben ik het zeker met je eens, dat die agent eerst eens grondig informeert voordat hij die boete schrijft. Maar als het nu zo'n metal wing is, of hoe dat ook genoemd wordt, met flijmscherme kanten, dan ligt de boel wel anders. Link anders even een foto van het model dat je hebt en misschien geven de mensen hier op die manier duidelijker antwoord. (Anders zoals al gezegt, even registreren en rondkijken)
Die woede die je intussen opgebouwd hebt tegen de Politie, die kun je beter weglaten Alwin, zo is iedere agent weer een ander persoon...
Die woede die je intussen opgebouwd hebt tegen de Politie, die kun je beter weglaten Alwin, zo is iedere agent weer een ander persoon...
Ga er maar vanuit dat een diender niet voor een pietluttig kunstof spoilertje (welke aan alle eisen voldoet) gaat schrijven, hij heeft nml wel meer te doenGino schreef:Misschien moeten we Alwin en zijn spioler niet zo afkraken hier op het forum. Het ligt er ook echt aan welk type het is, is het een plastic standaard spioler met afgeronde kanten en uiteinden, dan ben ik het zeker met je eens, dat die agent eerst eens grondig informeert voordat hij die boete schrijft. Maar als het nu zo'n metal wing is, of hoe dat ook genoemd wordt, met flijmscherme kanten, dan ligt de boel wel anders. Link anders even een foto van het model dat je hebt en misschien geven de mensen hier op die manier duidelijker antwoord. (Anders zoals al gezegt, even registreren en rondkijken)
mashi
-
Alwin van lierop TS
- Infopolitie Gast
uitstekende delen
goedemiddag, jullie kunnen toch begrijpen dat ik behoorlijk pissig was en ben.
Ten eerste vind ik het raar dat een fietsdrager zin heeft en een spoiler niet?
Als ik het zinnig vind voor een badkuip of een wasmachine weet ik het op mijn auto te schroeven is dat toch mijn idee?
Het gaat hier toch niet om een kwestie van smaak dacht ik zo?
Het gaat hier of iets mag of niet?!
En ja wij pukkelige autotuners vallen graag op!
En ik kan me nog herinneren dat jullie zelf 911's op de weg hadden met gigantische vleugels?
Doen jullie toch ook graag opvallen met die strepen en (uitstekende zwaailichten), behalve natuurlijk als er stiekem geflitst word vanuit een duister hoekje!!!
maar dat is een onderwerp voor volgende keer.
De spoiler is hier het onderwerp, ik heb bij het rdw geinformeerd of zon spoiler is te keuren.
Dat is mogelijk en zal ik zeker gaan doen!
Wie dan uiteindelijk gelijk zal krijgen valt dan nog te bezien!
Verder maak eens duidelijke regels, zo dat de burger en tevens de agent ook zeker weet wat hij doet.
Want in mijn geval wist zelf meneer de motormuis niet eens of hij wel gelijk had.
Hij heeft veel foto's genomen van mijn spoiler, kunnen jullie zelf eens opvragen!
Ik heb vaker het idee dat de wetsdienders liever makkelijk hun loon verdienen door boetes te schrijven en verzinnen.
Hier heb ik ook heel veel voorbeelden van, en dat weet menig politie medewerker ook!
En wat als alle spoilers van de auto's verdwenen zijn, wat gaan we dan weer uitmelken?
De heldere achterlichten misschien, of dvd schermen, etc etc
Het vertrouwen in de politie is door vele vele burgers al jaren geleden opgegeven.
Doordat er gewoon niks gedaan word met ons belastinggeld, criminelen doen maar!
En wij worden maar geflitst, bekeurd, etc etc
Junkies rennen door de straat, crossmotoren vliegen hier voorbij, spiegels (uitstekend deel) zijn hier sweekends niet veilig, etc etc
Julie komen nog niet eens kijken...
Maar daar laten we dat kereltje eens pakken, das een lekker makkelijk prooi..
Of zijn wij pukkelige autotunertjes geen prooi, scorpion...
Dat vangen scorpions toch makkelijk prooien...
Ten eerste vind ik het raar dat een fietsdrager zin heeft en een spoiler niet?
Als ik het zinnig vind voor een badkuip of een wasmachine weet ik het op mijn auto te schroeven is dat toch mijn idee?
Het gaat hier toch niet om een kwestie van smaak dacht ik zo?
Het gaat hier of iets mag of niet?!
En ja wij pukkelige autotuners vallen graag op!
En ik kan me nog herinneren dat jullie zelf 911's op de weg hadden met gigantische vleugels?
Doen jullie toch ook graag opvallen met die strepen en (uitstekende zwaailichten), behalve natuurlijk als er stiekem geflitst word vanuit een duister hoekje!!!
maar dat is een onderwerp voor volgende keer.
De spoiler is hier het onderwerp, ik heb bij het rdw geinformeerd of zon spoiler is te keuren.
Dat is mogelijk en zal ik zeker gaan doen!
Wie dan uiteindelijk gelijk zal krijgen valt dan nog te bezien!
Verder maak eens duidelijke regels, zo dat de burger en tevens de agent ook zeker weet wat hij doet.
Want in mijn geval wist zelf meneer de motormuis niet eens of hij wel gelijk had.
Hij heeft veel foto's genomen van mijn spoiler, kunnen jullie zelf eens opvragen!
Ik heb vaker het idee dat de wetsdienders liever makkelijk hun loon verdienen door boetes te schrijven en verzinnen.
Hier heb ik ook heel veel voorbeelden van, en dat weet menig politie medewerker ook!
En wat als alle spoilers van de auto's verdwenen zijn, wat gaan we dan weer uitmelken?
De heldere achterlichten misschien, of dvd schermen, etc etc
Het vertrouwen in de politie is door vele vele burgers al jaren geleden opgegeven.
Doordat er gewoon niks gedaan word met ons belastinggeld, criminelen doen maar!
En wij worden maar geflitst, bekeurd, etc etc
Junkies rennen door de straat, crossmotoren vliegen hier voorbij, spiegels (uitstekend deel) zijn hier sweekends niet veilig, etc etc
Julie komen nog niet eens kijken...
Maar daar laten we dat kereltje eens pakken, das een lekker makkelijk prooi..
Of zijn wij pukkelige autotunertjes geen prooi, scorpion...
Dat vangen scorpions toch makkelijk prooien...
-
alwin TS
- Infopolitie Gast
inderdaad gino
Het gaat hier ook niet om een metal wing!!!
zoiets snijd ook gelijk je kop eraf, mocht je ertussen komen.
Het gaat om een abs wing met alles afgerond en afgeschermd, deze word op sommige auto's ook standaard gemonteerd.
Hij is zo gemonteerd dat je er ook niet achter kunt blijven hangen!
En mashi het heeft er wel degelijk mee te maken dat jullie geen vertouwen wekken.
Anders zou ik hier niet zo om zeuren, en ik weet niet hoe het in je schilderwijk is, maar hier in limburg gebeurt er weinig of niks bij calamiteiten.
En dat gaaaaappp vooraan je text, is heel herkenbaar voor mij!
zo denken de meeste van jullie, niet allemaal maar de meeste.
Mocht het blijken dat de spoiler echt niet voldoet!!!
Maar dan ook echt niet, dus geen snelverzonnen regeltjes.
Dan ben ik ook niet zon eikel en geef ik jullie (politie) gelijk.
en verwijder ik hem gewoon, had ik wel graag een alternatief wat wel mag!!!
groeten alwin
zoiets snijd ook gelijk je kop eraf, mocht je ertussen komen.
Het gaat om een abs wing met alles afgerond en afgeschermd, deze word op sommige auto's ook standaard gemonteerd.
Hij is zo gemonteerd dat je er ook niet achter kunt blijven hangen!
En mashi het heeft er wel degelijk mee te maken dat jullie geen vertouwen wekken.
Anders zou ik hier niet zo om zeuren, en ik weet niet hoe het in je schilderwijk is, maar hier in limburg gebeurt er weinig of niks bij calamiteiten.
En dat gaaaaappp vooraan je text, is heel herkenbaar voor mij!
zo denken de meeste van jullie, niet allemaal maar de meeste.
Mocht het blijken dat de spoiler echt niet voldoet!!!
Maar dan ook echt niet, dus geen snelverzonnen regeltjes.
Dan ben ik ook niet zon eikel en geef ik jullie (politie) gelijk.
en verwijder ik hem gewoon, had ik wel graag een alternatief wat wel mag!!!
groeten alwin
gaapppppppp,
Uit je frustratie lekker ergens anders en zorg dat je gewoon je zaken in orde hebt, dan is er niets aan de hand.
Dus auto aanpassen, opnieuw bij het RDW laten keuren en bij goed resultaat een aantekening op je kentekenbewijs. No problemo.
De oude politieporsche met vleugel is in die hoedanigheid door het rdw goedgekeurd!
U neemt zelf het risico dat iets wettelijk niet meer mag door allerlei accesoires achteraf aan uw auto toe te voegen!
Snel verzonnen regeltjes? als de diender u een oor had willen aannaaien was u reeds uw kentekenbewijs kwijtgeweest en had u reeds bij het RDW gestaan voor een keuring!
Dus mag u van geluk spreken dat u alleen een prent heeft gehad.
U hoeft het uiteraard niet eens te zijn met een bekeuring daarom kunt u bezwaar aantekenen. Ik hoop alleen dat u de officier van justitie niet zo te woord staat!
"Ik heb vaker het idee dat de wetsdienders liever makkelijk hun loon verdienen door boetes te schrijven en verzinnen ".
Als u niet weet wat voor een soort werk een diender allemaal verricht en wat voor een ellende een diender meemaakt kunt u beter uw mond houden!
Puberaal in woord en gedrag is wat er plotseling in mij opkomt
mashi
Uit je frustratie lekker ergens anders en zorg dat je gewoon je zaken in orde hebt, dan is er niets aan de hand.
Dus auto aanpassen, opnieuw bij het RDW laten keuren en bij goed resultaat een aantekening op je kentekenbewijs. No problemo.
De oude politieporsche met vleugel is in die hoedanigheid door het rdw goedgekeurd!
U neemt zelf het risico dat iets wettelijk niet meer mag door allerlei accesoires achteraf aan uw auto toe te voegen!
Snel verzonnen regeltjes? als de diender u een oor had willen aannaaien was u reeds uw kentekenbewijs kwijtgeweest en had u reeds bij het RDW gestaan voor een keuring!
Dus mag u van geluk spreken dat u alleen een prent heeft gehad.
U hoeft het uiteraard niet eens te zijn met een bekeuring daarom kunt u bezwaar aantekenen. Ik hoop alleen dat u de officier van justitie niet zo te woord staat!
"Ik heb vaker het idee dat de wetsdienders liever makkelijk hun loon verdienen door boetes te schrijven en verzinnen ".
Als u niet weet wat voor een soort werk een diender allemaal verricht en wat voor een ellende een diender meemaakt kunt u beter uw mond houden!
Puberaal in woord en gedrag is wat er plotseling in mij opkomt
mashi
- rich
- Geslacht:
- Leeftijd: 51
Beste Alwin,
Als je even de tijd neemt en dan eens een aantal topics doorleest dan zal je zien dat er op een vraag, die op een normale volwassen toon wordt gesteld, een net antwoord komt.
Jij weet echter precies een toon aan te slaan die bij de meesten onder ons een vervelend gevoel teweeg brengt en daarop komen dan ook antwoorden die normaal gesproken op een andere wijze worden gebracht.
Er zijn voldoende fora's te vinden op het internet waar je gigantisch kunt zeuren over de politie. Zoek daar je heil en als je om een speciefiek antwoord vraagt, dan raad ik je aan om je vraag op een normale wijze te formuleren.
Voor een antwoord op jouw vraag verwijs ik je naar de eerdere onderwerpen waarin deze materie is besproken.
Bij deze sluit ik het onderwerp want deze wijze van communiceren hoort niet thuis op dit forum.
Als je even de tijd neemt en dan eens een aantal topics doorleest dan zal je zien dat er op een vraag, die op een normale volwassen toon wordt gesteld, een net antwoord komt.
Jij weet echter precies een toon aan te slaan die bij de meesten onder ons een vervelend gevoel teweeg brengt en daarop komen dan ook antwoorden die normaal gesproken op een andere wijze worden gebracht.
Er zijn voldoende fora's te vinden op het internet waar je gigantisch kunt zeuren over de politie. Zoek daar je heil en als je om een speciefiek antwoord vraagt, dan raad ik je aan om je vraag op een normale wijze te formuleren.
Voor een antwoord op jouw vraag verwijs ik je naar de eerdere onderwerpen waarin deze materie is besproken.
Bij deze sluit ik het onderwerp want deze wijze van communiceren hoort niet thuis op dit forum.
met een vriendelijke groet, Rich
rich@infopolitie.nl
Als je blijft staren naar de plek waar de zon onderging, zal je hem nooit meer op zien gaan.
rich@infopolitie.nl
Als je blijft staren naar de plek waar de zon onderging, zal je hem nooit meer op zien gaan.