fietsverlichting

In dit forum staan de afgesloten onderwerpen uit Stel uw vraag als Gast.

Moderator: Moderatorteam

Roland TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Roland »

rfo00457 schreef:
Pardon me schreef:En als ik zelf ooit nog politie word zou ik er nog steeds het zelfde over denken.
Alleen wordt wel voor die tijd nagegaan of jouw principes bij de politietaak passen. :wink:
Subtiel Rob, heel subtiel. ;)
gelderblom
Stamgast
Brigadier
Roepnaam: Jan
Geslacht:
Leeftijd: 71

Ongelezen bericht door gelderblom »

Een reactie, direct op de vraag waarmee deze topic startte:

Die mountainbike moet wel degelijk voorzien zijn van verlichting. Dat is geregeld in het Voertuigreglement, en daar heeft de politie geen ontheffing voor.
Het volgende punt is, of de politieman de verlichting ook aanzet. Dat valt onder het RVV1990 en daar is wel een ontheffing voor.

Als ik de startvraag goed begrijp, dan mag dat dus niet.
rfo00457 TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door rfo00457 »

gelderblom schreef:Die mountainbike moet wel degelijk voorzien zijn van verlichting. Dat is geregeld in het Voertuigreglement, en daar heeft de politie geen ontheffing voor.
Das war einmal. In het Voertuigreglement staat alleen van welke verlichting de fiets mag zijn voorzien. Het moeten is er al een paar jaar af!
Laatst gewijzigd door rfo00457 op 08 nov 2005, 14:32, 1 keer totaal gewijzigd.
gvdbor
In Memoriam
Geslacht:

Ongelezen bericht door gvdbor »

Inderdaad, de opmerking van Gelderblom verbaasde mij ook een beetje. Bij mijn weten hoeft een fiets allang niet meer te zijn voorzien van verlichting.
gvdbor
In Memoriam
Geslacht:

Ongelezen bericht door gvdbor »

Pardon me schreef:
gvdbor schreef:
Pardon me schreef:
gvdbor schreef:
Pardon me schreef:[ En de enigste mensen die ik dan zie zijn mensen die hun hond nog uitlaten. En ik zie geen :slechte mensen".
Lees dit nou nog eens even door en bekijk dat dan eens door een "politiebril"

Dan zal het je wellicht opvallen dat jij die slechte mensen niet ziet. De kans is groot dat ze jou wel zien.

Tijdens een nachtdienst wil ik nog wel eens een rondje door een wijk lopen. Als ik dat op een goeie manier doe zie ik regelmatig mensen die ik dus wel zie, maar die mij niet zien. En dat is dan ook de bedoeling. Gebruik makend van donkere plekken, beetje observeren etc etc.
Ojaah ik zie ook wel eens mensen die 3 keer langs het zelfde huis naar binnen proberen te gluren of de mensen thuis zijn. Dan blijf ik even wachten of ik meld het aan de politie. Maar om dan het gros van de mensen dat snachts actief is te zeggen dat ze slecht zijn vind ik onzin.
Je wil het gewoon niet begrijpen denk ik want met je laatste opmerking geef je al aan dat je mijn bericht niet begrepen hebt.
Ik heb meer het idee dat jij het niet helemaal begrijpt.
Okeej wat begrijp ik niet? Meneer de schorpioen zegt: "in de nacht liggen de goeie burgers op bed, dus blijven de slechte over." Jij steun hem daarin volwaardig blijkt uit jouw reacties. Nu zeg ik: "wat een onzin". Omdat ik snachts regelmatig buiten ben als veel andere mensen en waarvan maar een deel een slechte intentie heeft. Jullie zijn er van overtuigt dat iedereen snachts slecht is maar ik niet, dat is wat ik duidelijk probeer te maken.

Ik het niet in twijfel dat je zonder je licht aan te hebben makkelijker boeven pakt. Maar het is dubbel er gaat namelijk een stuk veiligheid aan ten kostte en ondertussen gaat het controleren van burgers zonder licht gewoon door.

Begrijp je het nu wel?
VWB de quote goed of slecht, daar vergiste ik me inderdaad in, was afkomstig van The Schorpion en ik dacht meer in de reactie van Zijlvaart, toen die schreef over "Klanten van ons".
Thijs TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Thijs »

Ik vind het juist slim om je lichten een keer uit te doen en onopgemerkt aan het verkeer deelnemen.

Natuurlijk moet je rekening houden met de veiligheid, maar je kunt er wel vanuit gaan dat de agent rijdend zonder verlichting extra alert is.

Als je iemand opschrijft voor geen licht hoor je ga boeven vangen en als je boeven gaat vangen wordt er gezeurd over het licht. Niet de bedoeling om TS of wie fan ook hier mee aan te vallen, maar sommige mensen moeten gewoon kunnen trappen om hun eigen bekeuring te accepteren.
Pardon me TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Pardon me »

rfo00457 schreef:
Pardon me schreef:En als ik zelf ooit nog politie word zou ik er nog steeds het zelfde over denken.
En terecht! Het is echt niet zo dat je je principes overboord moet gooien als je politieambtenaar wordt. Je moet juist stevig in je schoenen staan.

Alleen wordt wel voor die tijd nagegaan of jouw principes bij de politietaak passen. :wink:
yep, vandaar die hele selectie procedure. We zullen zien :roll:
Gesloten