fietsverlichting

In dit forum staan de afgesloten onderwerpen uit Stel uw vraag als Gast.

Moderator: Moderatorteam

PJ TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door PJ »

Pardon me schreef: Ik zelf ben gemmideld wel z'on twee nachten per week of gedeeltes er van met een groep vrienden naar de kroeg om de school week en andere dingen bij te praten. Wanneer we terug fietsen zorgen we altijd dat we allemaal van die elektrice lampje bij ons hebben want het hele centrum van Culemborg is dan onder de politie die mensen op hun lichtjes die het niet doen te betrappen. buiten het centrum is nooit politie te zien. En om dan zelf geen lichten aan te doen om mensen die hun lichten niet aan hebben te betrappen vind ik een beetje dubbel.

Ook om te zeggen dat mensen die snachts op straat zijn bijna allemaal slecht zijn vind ik onzin. Soms fiets ik of jog ik pas heel laat (rond een uur snachts). En de enigste mensen die ik dan zie zijn mensen die hun hond nog uitlaten. En ik zie geen :slechte mensen".
Als ik zelf zonder licht fiets zal ik zeker niet iemand anders opschrijven die zonder licht fietst. Dit is dus ook niet een reden om zonder licht te rijden.

Ook buiten het centrum en op industrie tereinen ben ik regelmatig op de bike te vinden. het is maar net waar mijn komst gwenst is.

Tja dat jij geen slechte mensen ziet kan verschillende reden hebben b.v. je hebt er geen oog voor of je woont in een hele nette buurt. :wink:
Pardon me TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Pardon me »

gvdbor schreef:
Pardon me schreef:[ En de enigste mensen die ik dan zie zijn mensen die hun hond nog uitlaten. En ik zie geen :slechte mensen".
Lees dit nou nog eens even door en bekijk dat dan eens door een "politiebril"

Dan zal het je wellicht opvallen dat jij die slechte mensen niet ziet. De kans is groot dat ze jou wel zien.

Tijdens een nachtdienst wil ik nog wel eens een rondje door een wijk lopen. Als ik dat op een goeie manier doe zie ik regelmatig mensen die ik dus wel zie, maar die mij niet zien. En dat is dan ook de bedoeling. Gebruik makend van donkere plekken, beetje observeren etc etc.

Ojaah ik zie ook wel eens mensen die 3 keer langs het zelfde huis naar binnen proberen te gluren of de mensen thuis zijn. Dan blijf ik even wachten of ik meld het aan de politie. Maar om dan het gros van de mensen dat snachts actief is te zeggen dat ze slecht zijn vind ik onzin.
gvdbor
In Memoriam
Geslacht:

Ongelezen bericht door gvdbor »

Pardon me schreef:
gvdbor schreef:
Pardon me schreef:[ En de enigste mensen die ik dan zie zijn mensen die hun hond nog uitlaten. En ik zie geen :slechte mensen".

Dan zal het je wellicht opvallen dat jij die slechte mensen niet ziet. De kans is groot dat ze jou wel zien.

Tijdens een nachtdienst wil ik nog wel eens een rondje door een wijk lopen. Als ik dat op een goeie manier doe zie ik regelmatig mensen die ik dus wel zie, maar die mij niet zien. En dat is dan ook de bedoeling. Gebruik makend van donkere plekken, beetje observeren etc etc.
Ojaah ik zie ook wel eens mensen die 3 keer langs het zelfde huis naar binnen proberen te gluren of de mensen thuis zijn. Dan blijf ik even wachten of ik meld het aan de politie. Maar om dan het gros van de mensen dat snachts actief is te zeggen dat ze slecht zijn vind ik onzin.
Je wil het gewoon niet begrijpen denk ik want met je laatste opmerking geef je al aan dat je mijn bericht niet begrepen hebt.
gvdbor
In Memoriam
Geslacht:

Pardon me schreef:[Ook om te zeggen dat mensen die snachts op straat zijn bijna allemaal slecht zijn vind ik onzin. .
Dat is ook onzin maar dat zijn je eigen woorden.
The Scorpion
OnTroerend goed
Agent
Roepnaam: Sire
Leeftijd: 45

Ongelezen bericht door The Scorpion »

Ik bekeur ook geen mensen die zonder licht fietsen dan. Is mijn taak ook helemaal niet en het boeit me (tijdens die uren) al helemaal niet.
En zoals al gezegd: slechte mensen zijn er wel degelijk. En woon je in een buurt waar het absoluut niet zo is zal ik er ook niet gaan fietsen.
En natuurlijk is niet iedereen midden in de nacht meteen slecht, maar die filter je er altijd meteen uit. En als zij zich dan storen aan politie op de fiets zonder licht.....ja ga je gang, maar daar lig ik niet wakker van. Ze kunnen ook denken : zozo, terwijl al die agenten met hun kont in een mercedes zitten zijn er toch nog dienders bij die op zoek zijn naar die ene autokraak. Maar nee, het moet meteen weer negatief.
Wie rent, bekent!
gvdbor
In Memoriam
Geslacht:

The Scorpion schreef: Maar nee, het moet meteen weer negatief.
Is toch ook veel prettiger......
gvdbor
In Memoriam
Geslacht:

En ik ga er nog een schepje bovenop doen.

's nachts, als het donker is, en allemaal slechte mensen op pad, dan draai ik op een industrieterrein ook wel eens de verlichting van de auto uit en rij zo een rondje over het terrein, zelfs zonder richting aan te geven.

En diezelfde nacht bekeur ik net zo makkelijk iemand anders die een lamp kapot heeft
Pardon me TS
Infopolitie Gast

gvdbor schreef:
Pardon me schreef:
gvdbor schreef:

Je wil het gewoon niet begrijpen denk ik want met je laatste opmerking geef je al aan dat je mijn bericht niet begrepen hebt.
Ik heb meer het idee dat jij het niet helemaal begrijpt.
Okeej wat begrijp ik niet? Meneer de schorpioen zegt: "in de nacht liggen de goeie burgers op bed, dus blijven de slechte over." Jij steun hem daarin volwaardig blijkt uit jouw reacties. Nu zeg ik: "wat een onzin". Omdat ik snachts regelmatig buiten ben als veel andere mensen en waarvan maar een deel een slechte intentie heeft. Jullie zijn er van overtuigt dat iedereen snachts slecht is maar ik niet, dat is wat ik duidelijk probeer te maken.

Ik het niet in twijfel dat je zonder je licht aan te hebben makkelijker boeven pakt. Maar het is dubbel er gaat namelijk een stuk veiligheid aan ten kostte en ondertussen gaat het controleren van burgers zonder licht gewoon door.

Begrijp je het nu wel?
Roland TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Roland »

Ik begrijp dat dergelijke situaties in eerste aanleg krom over kunnen komen op de burger, maar zoals heel duidelijk is uitgelegd heeft de politie:
a: Gegronde redenen om in bepaalde gevallen zonder verlichting te rijden.
b: Vrijstelling van het RVV (de verkeersregels) indien noodzakelijk voor het werk.

Begrijp je het nu wel?
Roland TS
Infopolitie Gast

De politie heeft een voorbeeldfunctie, maar moet ook boeven vangen. Boeven vangen gaat echter boven de voorbeeldfunctie. Daar ben je het toch mee eens?
Pardon me TS
Infopolitie Gast

gvdbor schreef:En ik ga er nog een schepje bovenop doen.

's nachts, als het donker is, en allemaal slechte mensen op pad, dan draai ik op een industrieterrein ook wel eens de verlichting van de auto uit en rij zo een rondje over het terrein, zelfs zonder richting aan te geven.

En diezelfde nacht bekeur ik net zo makkelijk iemand anders die een lamp kapot heeft
Sorry dat ik het zeg enerzijds kan ik het begrijpen maar anderzijds komt het nogal hypocriet over.

Een burger heeft soms ook een goede reden om zonder licht te fietsen. Elke zondag ochtend breng ik in een paar wijken de zondag telegraaf rond en ik begin daarmee rond half zes. Dan is het donker. In die wijken heb ik geen lichten aan omdat ik me er niet veilig voel (niet iedereen hoefd te zien dat ik daar ben).
Pardon me TS
Infopolitie Gast

Roland schreef:De politie heeft een voorbeeldfunctie, maar moet ook boeven vangen. Boeven vangen gaat echter boven de voorbeeldfunctie. Daar ben je het toch mee eens?
Inderdaad daar ben ik het mee eens. Maar ik blijf er bij dat als jij je lichten uit hebt en je bekeurd iemand zonder lichten dat heel hypocriet en onrechtvaardig overkomt.
Roland TS
Infopolitie Gast

Pardon me schreef:

Sorry dat ik het zeg enerzijds kan ik het begrijpen maar anderzijds komt het nogal hypocriet over.

Een burger heeft soms ook een goede reden om zonder licht te fietsen. Elke zondag ochtend breng ik in een paar wijken de zondag telegraaf rond en ik begin daarmee rond half zes. Dan is het donker. In die wijken heb ik geen lichten aan omdat ik me er niet veilig voel (niet iedereen hoefd te zien dat ik daar ben).
De burger heeft de vrijstelling echter niet. Verder heeft een agent een beter waarnemingsvermogen en verkeersinzicht dan de gemiddelde burger. De kans is dus groter dat een automobilist jou een keer onder zijn auto krijgt omdat hij/zij jou niet ziet dan de biker van de politie.
Pardon me schreef: Maar ik blijf er bij dat als jij je lichten uit hebt en je bekeurd iemand zonder lichten dat heel hypocriet en onrechtvaardig overkomt.
Dat snap ik, maar ik zal ook niet zo snel iemand bekeuren die zonder licht rijdt op het moment dat ik zelf ook zonder licht rijdt.

Als ik bij de beredenen zit ga ik ook niet een hondenbezitter bekeuren die zijn hond niet in de goot zijn behoefte laat doen op het moment dat mijn knol net een en ander heeft laten vallen.
Pardon me TS
Infopolitie Gast

Roland schreef:
Pardon me schreef:

De burger heeft de vrijstelling echter niet. Verder heeft een agent een beter waarnemingsvermogen en verkeersinzicht dan de gemiddelde burger. De kans is dus groter dat een automobilist jou een keer onder zijn auto krijgt omdat hij/zij jou niet ziet dan de biker van de politie.
Pardon me schreef: Maar ik blijf er bij dat als jij je lichten uit hebt en je bekeurd iemand zonder lichten dat heel hypocriet en onrechtvaardig overkomt.
Dat snap ik, maar ik zal ook niet zo snel iemand bekeuren die zonder licht rijdt op het moment dat ik zelf ook zonder licht rijdt.

Als ik bij de beredenen zit ga ik ook niet een hondenbezitter bekeuren die zijn hond niet in de goot zijn behoefte laat doen op het moment dat mijn knol net een en ander heeft laten vallen.
Ja en terecht vind ik. Daar heb ik respect voor. En als ik zelf ooit nog politie word zou ik er nog steeds het zelfde over denken.
rfo00457 TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door rfo00457 »

Pardon me schreef:En als ik zelf ooit nog politie word zou ik er nog steeds het zelfde over denken.
En terecht! Het is echt niet zo dat je je principes overboord moet gooien als je politieambtenaar wordt. Je moet juist stevig in je schoenen staan.

Alleen wordt wel voor die tijd nagegaan of jouw principes bij de politietaak passen. :wink:
Gesloten