fietsverlichting
Moderator: Moderatorteam
-
biljouw TS
- Infopolitie Gast
fietsverlichting
ik kom laatst om 22:00 uur politie tegen op een mountainbike zonder verlichting . nou is mijn vraag of voor een mountainbike reflectoren voldoende verlichting is? 
-
keymat TS
- Infopolitie Gast
-
Baksteen TS
- Infopolitie Gast
Welke omstandigheden kunnen er zijn om zonder verlichting te fietsen......??thijeleo schreef:Nee, ook een mountainbike moet verlichting voeren. Alleen heeft de politie, als dat nodig is voor het werk, vrijstelling van die regel.
Naar mijn idee hadden ze gewoon verlichting moeten voeren.
Maar als je dat alleen wilt weten om dat te kunnen klagen daarover omdat jij wel daar een bon voor zou kunnen krijgen...dan noem ik je voortaan "Calimero"....
-
PJ TS
- Infopolitie Gast
Ik rij zelf ook wel eens zonder verlichting in het donker.
Dit doe ik om minder zichtbaar te zijn als ik iemand op afstand wil volgen of als we bijvoorbeeld op zoek zijn naar inbrekers na een melding.
of bedenk zelf maar een reden waarbij het handig is dat je niet gelijk gezien wordt............
Indien ik tussen het verkeer fiets dan heb ik wel mijn vrlichting aan.
Dit doe ik om minder zichtbaar te zijn als ik iemand op afstand wil volgen of als we bijvoorbeeld op zoek zijn naar inbrekers na een melding.
of bedenk zelf maar een reden waarbij het handig is dat je niet gelijk gezien wordt............
Indien ik tussen het verkeer fiets dan heb ik wel mijn vrlichting aan.
- The Scorpion
- Roepnaam: Sire
- Leeftijd: 45
-
Pardon me TS
- Infopolitie Gast
-
PJ TS
- Infopolitie Gast
Verklaar u nader ???????????Pardon me schreef:Wat een onzin.The Scorpion schreef:simpel : blauw op straat moet vaak gezien worden door de goeie en de slechte burger. in de nacht liggen de goeie burgers op bed, dus blijven de slechte over. Die moet je pakken. als je dan licht op je fiets hebt zien ze je van een kilometer afstand al aankomen.
- The Scorpion
- Roepnaam: Sire
- Leeftijd: 45
Ja, ga jij mij nou vertellen hoe ik mn werk moet doen?
Als ik midden in de nacht met licht fiets, is de kans behoorlijk groot dat ik van de politie ben. Normale burgers moeten zien dat er politie op straat is, vergroot het gevoel van veiligheid enigzins. Boefjes niet, die gaan heus niet weg omdat er een keer politie door de straat fietst. Ze wachten tot je weg bent en slaan hun slag. En om die te pakken is het beter om zonder licht te fietsen in de nachtelijke uren, is mijn visie.
Als ik midden in de nacht met licht fiets, is de kans behoorlijk groot dat ik van de politie ben. Normale burgers moeten zien dat er politie op straat is, vergroot het gevoel van veiligheid enigzins. Boefjes niet, die gaan heus niet weg omdat er een keer politie door de straat fietst. Ze wachten tot je weg bent en slaan hun slag. En om die te pakken is het beter om zonder licht te fietsen in de nachtelijke uren, is mijn visie.
Wie rent, bekent!
- zijlvaart67
- Geslacht:
- Leeftijd: 59
En toch heeft ie wel degelijk gelijk...
's nachts (doordeweeks tenminste) kom je alleen nog maar 'klanten' en politie tegen... En zij beseffen dat net zo goed als wij...
Nog afgezien van het feit dat een knappe junk aan de vorm en de kleur van het licht, de snelheid en het patroon van de fietser en oa het tijdstip (!), al op grote afstand een 'politiefiets' kan herkennen...
's nachts (doordeweeks tenminste) kom je alleen nog maar 'klanten' en politie tegen... En zij beseffen dat net zo goed als wij...
Nog afgezien van het feit dat een knappe junk aan de vorm en de kleur van het licht, de snelheid en het patroon van de fietser en oa het tijdstip (!), al op grote afstand een 'politiefiets' kan herkennen...
'Dingen simpel houden is heel moeilijk, dingen moeilijk maken is daarentegen heel simpel..'
-
PJ TS
- Infopolitie Gast
En jij gaat ook naar de bakker om te vertellen hoe hij zijn brood moet bakken?Pardon me schreef:Wat een onzin.The Scorpion schreef:simpel : blauw op straat moet vaak gezien worden door de goeie en de slechte burger. in de nacht liggen de goeie burgers op bed, dus blijven de slechte over. Die moet je pakken. als je dan licht op je fiets hebt zien ze je van een kilometer afstand al aankomen.
-
Pardon me TS
- Infopolitie Gast
Ik zelf ben gemmideld wel z'on twee nachten per week of gedeeltes er van met een groep vrienden naar de kroeg om de school week en andere dingen bij te praten. Wanneer we terug fietsen zorgen we altijd dat we allemaal van die elektrice lampje bij ons hebben want het hele centrum van Culemborg is dan onder de politie die mensen op hun lichtjes die het niet doen te betrappen. buiten het centrum is nooit politie te zien. En om dan zelf geen lichten aan te doen om mensen die hun lichten niet aan hebben te betrappen vind ik een beetje dubbel.The Scorpion schreef:Ja, ga jij mij nou vertellen hoe ik mn werk moet doen?
Ook om te zeggen dat mensen die snachts op straat zijn bijna allemaal slecht zijn vind ik onzin. Soms fiets ik of jog ik pas heel laat (rond een uur snachts). En de enigste mensen die ik dan zie zijn mensen die hun hond nog uitlaten. En ik zie geen :slechte mensen".
Lees dit nou nog eens even door en bekijk dat dan eens door een "politiebril"Pardon me schreef:[ En de enigste mensen die ik dan zie zijn mensen die hun hond nog uitlaten. En ik zie geen :slechte mensen".
Dan zal het je wellicht opvallen dat jij die slechte mensen niet ziet. De kans is groot dat ze jou wel zien.
Tijdens een nachtdienst wil ik nog wel eens een rondje door een wijk lopen. Als ik dat op een goeie manier doe zie ik regelmatig mensen die ik dus wel zie, maar die mij niet zien. En dat is dan ook de bedoeling. Gebruik makend van donkere plekken, beetje observeren etc etc.
Of verwacht jij iemand met een streepjespak tegen te komen en een grote zaklamp en een zak op zijn rug?
-
foreverblue TS
- Infopolitie Gast
Ik snap je gedachte wel, maar je moet goed beseffen dat de politie vrijstelling heeft van het RVV 1990 (de verkeersregels) om hun taak uit te kunnen voeren. Zoals PJ al aangaf kan het best zijn dat je iemand moet volgen. Dat moet zo onopvallend mogelijk gebeuren, de reden daarvan snap je zelf wel mag ik hopen.Pardon me schreef: En om dan zelf geen lichten aan te doen om mensen die hun lichten niet aan hebben te betrappen vind ik een beetje dubbel.