Is dit diefstal of oplichting en hoe nou verder te handelen.

In dit forum staan de afgesloten onderwerpen uit Stel uw vraag als Gast.

Moderator: Moderatorteam

gvdbor
In Memoriam
Geslacht:

Ongelezen bericht door gvdbor »

Anonymous schreef:Ik laat t.z.t. nog wel even weten van hoe of wat, als jullie dit op prijs stellen natuurlijk.
Dat stellen we zeker op prijs, kan voor ons ook weer leermomenten opleveren.
Tegen die tijd zal dit topic gesloten zijn, en in het archief staan. Mocht u het geopend willen hebben is een mailtje naar een der moderatoren of de webmaster genoeg.

succes.
Gast TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Gast »

Hallo

Zoals beloofd, hierbij het vervolg ...........

Vanmorgen hebben mijn man en dochter aangifte gedaan bij de politie van verduistering. De agente die de aangifte heeft opgenomen, zei dat ze er schraftrechtelijk niks mee konden. Onze dochter had het immers zelf besteld en daarom er zelf aan meegewerkt dat het zo zou lopen!
Wel zouden ze binnen 14 dagen langs gaan bij die bewuste persoon om wat druk op de ketel te zetten, misschien dat het wat zou helpen, maar ze had er een hard hoofd in!
Nou we wachten nog maar even af dan!

Groetjes,
Renske
mwb TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door mwb »

Nou breekt mijn klomp.

Is er nu echt aangifte gedaan? Ik vermoed nl. van niet.
Een echte aangifte houdt in dat U een proces-verbaal van aangifte mee hebt gekregen. Een proces-verbaal van aangifte wordt opgenomen als een feit is begaan dat volgens een wet (bv. het Wetboek van Strafrecht) strafbaar is.

Als iets niet strafbaar is ( er kan dan strafrechtelijk niets mee worden gedaan) kan er helemaal geen aangifte worden opgenomen. En dus is het daarmee vaak ook geen zaak meer voor de politie, maar bv voor een rechtsbijstandsverzekering.

Ik denk dus dat er bij U alleen maar een melding in het systeem is opgenomen, en dat er verder niets meer gaat gebeuren.
Gast TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Gast »

Nou, mooi is dat, hebben ze zich toch mooi af laten schepen door die agente. Het verhaal kwam op mij al zo vreemd over!! We hadden net zo goed eigen rechter kunnen spelen waren we, denk ik al verder geweest.
Nou zijn we dus weer terug bij af! Grrrrrrrrr

Mvrgr,
Renske
Thijs TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Thijs »

Anonymous schreef:Nou, mooi is dat, hebben ze zich toch mooi af laten schepen door die agente. Het verhaal kwam op mij al zo vreemd over!! We hadden net zo goed eigen rechter kunnen spelen waren we, denk ik al verder geweest.
Nou zijn we dus weer terug bij af! Grrrrrrrrr

Mvrgr,
Renske
Dat is niet waar. Er is dan misschien geen aangifte gedaan. Uw verhaal is echter wel bekend bij de politie en zoals gezegd gaan ze binnenkort langs om druk op de ketel te zetten.

Als eigen rechter was u ook op het bureau geweest alleen dan op een ander plekje :wink:

Ze hebben zich dus niet af laten schepen maar wellicht is er niet voldaan aan wat u had verwacht.
Gesloten