getuigen verklaring

In dit forum staan de afgesloten onderwerpen uit Stel uw vraag als Gast.

Moderator: Moderatorteam

Gesloten
Burger TS
Infopolitie Gast

getuigen verklaring

Ongelezen bericht door Burger »

hallo..

binnen welk tijdbestek dient een getuigen verklaring te worden opgemaakt (welke regelgeving is hier voor ) .
inzake bedreiging.
en hoort de dader dan ook verhoord te worden, en binnen welk tijdsbestek?

vr groet andre
thijeleo
In Memoriam
Agent
Roepnaam: Leo

Ongelezen bericht door thijeleo »

Daar staat geen tijdsbestek voor. Het enige tijdsbestek die zou bestaan is de verjaringstermijn van het delict.
Burger TS
Infopolitie Gast

bedreiging

ik ben zelf dus 3 x toe bedreigd. via mail en persoonlijk en de dader is na 3 maand pas verhoord en heeft de politie een verklaring opgenomen..... klopt toch niet???
SWAT
24 uurs servicer
Agent
Jurist/Advocaat
Brigadier
Geslacht:
Leeftijd: 65

Ongelezen bericht door SWAT »

Er komen dagelijks tientallen aangiften binnen bij de politie. De politie kan niet elke aangifte dus onmiddellijk in behandeling nemen. Er dienen prioriteiten gesteld te worden.
Daardoor kan het dus dat een aangifte later in behandeling wordt genomen.
Bedreiging is een ernstig feit maar zolang dit bedreigen alleen verbaal is, hebben geweldsdelicten voorrang.
Drie maanden is een redelijke termijn.
Burger TS
Infopolitie Gast

bedreiging

als de agent zelf zegt dat ik me ernstig bedreigd mag voelen....!!!!!!
Burger TS
Infopolitie Gast

bedreiging

persoon in kwestie heeft een strafblad van zijn 12de tot 19, is onder toezicht gesteld van justitie en daarna vele dilicten veroorzaakt. bv inbraak , bedreigingen, belasting, vervalzen van verklaring van goed gedrag. en gepakt voor 112 bellen terwijl t niet nodig was
mashi
OnTroerend goed
Geslacht:

Ongelezen bericht door mashi »

Is begrijpelijk hoe u zich voelt, echter zoals eerder vermeld er worden prioriteiten gesteld.

U zult begrijpen dat er zaken zijn die nu eenmaal voorrang genieten op een verbale bedreiging met misdrijf.

De aangeboden zaken (lees aangiftes) worden nauwkeurig gescreend door een recherche-coordinator op prioriteit en vervolgens uitgezet onder het personeel.

Heel simpel gesteld als er 10 aangiftes van huiselijk geweld liggen (mishandeling) gaan deze op dat moment voor uw verbale bedreiging.

Ondanks de 3 maanden "wachttijd" ontloopt de verdachte in uw zaak zijn eventuele straf niet !

Bij veranderingen in uw zaak, nieuwe bedreigingen, fysiek geweld, etc is het vanzelfsprekend dat uw kontakt opneemt met de politie. En zo kan het bijvoorbeeld zijn dat in geval van fysiek geweld e.e.a. in prioriteit wordt verhoogt en dus direkt behandeld wordt.

Heeft u zich overigens terwee laten stellen?

mashi
Burger TS
Infopolitie Gast

bedreiging

zal even in t kort uitleggen wat er gebeurd is..

tegen over is hier in de straat een gezin waarbij de man een enorm strafblad heeft en heeft zijn straf uitgezeten voor sexuele handelingen...daarna is hij op andere feiten, daden weer de fout in gegaan, niet met sexuele handelingen, maar bedoel dat ie gewoon een lastig mannetje blijft....

door uitlokking van zijn vrouw heb ik een scheld woord laten vallen, wat dus ook erg stom van me was, en heeft hij tot 2 x bedreigd, 1 x persoonlijk bij mij op t erf en 1 x via mail, en zijn zus heeft gezegt dat ik terecht bang mag zijn.....

aangifte gedaan voor bedreiging, en wijkagent heeft bemiddelt, want hij kan mijn veiligheid niet garanderen en voor de leefbaarheid van de buurt heb ik mijn aanklacht ingetrokken, met de afspraak dat we elkaar met rust laten....

en zo was t ook t geval, hij leeft tegen over me en ik aan deze kan van de straat, we groeten elkaar en meer niet, dus geen geroddel of, wie er gelijk heeft....en ging gewoon super goed.....

tot vorige week...3 maand later...hij heeft zich niet aan de afspraak gehouden en is gaan intimideren en uitlokken en gluren, enz enz

en nu zegt de wijkagent opnieuw dat ik me nu banger moet voelen...en heeft gezegt, je kan wel verhuizen wat dit word een verhaal zonder einde...terwijl we een gewonnen zaak in handen hebben....maar hoe kan dat dat meneer in zake een strafblad heeft en tot 2 x toe moest verhuizen en dat de wijkagent zegt dat ik nu maar moet verhuizen en weer alles over onze kant moeten laten gaan...we moeten weer niets doen.....want we moeten bang zijn voor die man....en is ook terecht hoor....snap helemaal dat ie dat zegt, want die meneer toont gedrag van een psychopaat....

voor ons is dit nu verwarrend, we weten niet wat we moeten doen...wel aangifte, dan word t een rel in de buurt, want meneer gaat flippen, en wie weet dat de gevolgen niet meer te overzien is...of we zeggen we doen niets, voor de 2de x,met hangende pootjes verhuizen....

voor mij(alleenstaande vrouw , 2 kids) zegt dat dan dat midaad loont...en dat meneer alles kan maken, want hij loopt hier zelf patserig als wijkagent door de straat, hij kan doen en laten wat ie wil want de wijkagent is volgens mij zelf bang voor hem.....ondertussen maakt ie alles kapot...durf niet meer alleen over straat, alle stappen die ik zet schrijf ik op....mijn relatie lijd eronder, mijn kinderen...en als ik ook nog moet verhuizen, ook financiele gevolgen....
gvdbor
In Memoriam
Geslacht:

Ongelezen bericht door gvdbor »

Hallo Andre (of andrea)

Vriendelijk verzoek om uw eigen verhalen nu eerst eens na te lezen en pas dan een beschuldigende vinger te wijzen over nalatigheid van politie.

U schrijft eerst dat de politie pas na 3 maanden een verhoor heeft gedaan na uw aangifte. Vervolgens schrijft u dat u uw aangifte had ingetrokken na bemiddeling en dat het allemaal super goed ging..... tot vorige week.

Ik kan hier geen touw meer aan vast knopen en heb sterk de indruk dat hier een ouderwets staaltje stemmingmakerij plaatsvindt.
Als u hier eerlijke reacties wilt hebben zult u om te beginnen eerst zelf een eerlijk verhaal neer moeten zetten.

Maar......misschien begrijp ik het wel helemaal verkeerd.
Gesloten