Wat zijn nou de JUISTE GEGEVENS betreft Alcohol ul/g

In dit forum staan de afgesloten onderwerpen uit Stel uw vraag als Gast.

Moderator: Moderatorteam

Kooy TS
Infopolitie Gast

Wat zijn nou de JUISTE GEGEVENS betreft Alcohol ul/g

Ongelezen bericht door Kooy »

Wie kan mijn de juiste site geven waar goed staat beschreven wat de consuquenties zijn bij het rijden onder invloed?
Bij. 290 ul/g wat is daar de consuqentie van?

Op heel veel site`s wordt verschillende gegevens verstrekt, waaronder infopolitie.nl
-verkeershandhaving.nl
-om.nl
-openbaarministerie
-cbr.nl
-ect

Met vriendelijke groet
Maaike
Superlid
Roepnaam: Maaike
X: @mama_maaike
Facebook: MDJ1980
Geslacht:
Leeftijd: 45

Ongelezen bericht door Maaike »

Indien de uitslag tussen 235 en 350 Ugl ligt zal de politie U een schikkingsbedrag aanbieden dit komt neer op de schikking van het OM € 190,00

De schikking aanbieden doet de politie namens het Openbaar Ministerie en komt in plaats van de dagvaarding. Indien u de schikking tijdig betaalt, hoeft u niet bij de rechter voor te komen. Doet u dit niet dan is de eis op de terechtzitting € 275,00

Bron
Frans
Beheerder
Agent-BD
Brigadier
Geslacht:
Leeftijd: 58

Ongelezen bericht door Frans »

Potverdulleme Maaike, heb jij er wel eens aan gedacht om te solliciteren......???

:wink:

Er wel van uitgaande dat het uw eerste keer is dus.....
Frans
Beheerder
frans@infopolitie.nl
Maaike
Superlid
Geslacht:

..::Frans::.. schreef:Potverdulleme Maaike, heb jij er wel eens aan gedacht om te solliciteren......???

:wink:
Ja heb ik al eenmaal gedaan Frans, maar sinds die tijd ben ik mijn diploma's ook kwijt :lol: :lol: :wink:
zijlvaart67
Moderator
Agent
Brigadier
Geslacht:
Leeftijd: 59

Ongelezen bericht door zijlvaart67 »

En als u de afgelopen 5 jaar al een keer eerder bent gepakt met een uitslag hoger dan 350 UG/L mag u ook nog, op eigen kosten, de Educatieve Maatregel Alcohol (EMA), volgen...

'Dingen simpel houden is heel moeilijk, dingen moeilijk maken is daarentegen heel simpel..'

Kooy TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Kooy »

Maaike schreef:Indien de uitslag tussen 235 en 350 Ugl ligt zal de politie U een schikkingsbedrag aanbieden dit komt neer op de schikking van het OM € 190,00

De schikking aanbieden doet de politie namens het Openbaar Ministerie en komt in plaats van de dagvaarding. Indien u de schikking tijdig betaalt, hoeft u niet bij de rechter voor te komen. Doet u dit niet dan is de eis op de terechtzitting € 275,00

Bron
Bedankt voor je reactie!! Het wordt wel geregistreed in de `politiecomputer`voor 5 jaar?? en het kost mij geen punt??

mvg
zijlvaart67
Moderator
Agent
Brigadier
Geslacht:

Een strafpunt heb je zeker te pakken...

En, in beginsel, wordt dit feit je na 5 jaar weer vergeven, mits je tussendoor niet opnieuw wordt gepakt.

Overigens, nu ik begrijp dat je een beginnend bestuurder bent, loop je al het risico om naar de EMA gestuurd te worden als je al vaker bent aangehouden voor art 8 (ongeacht de uitslag)...

'Dingen simpel houden is heel moeilijk, dingen moeilijk maken is daarentegen heel simpel..'

rich
Moderator
Agent
Geslacht:
Leeftijd: 51

Ongelezen bericht door rich »

Maaike schreef:
Ja heb ik al eenmaal gedaan Frans, maar sinds die tijd ben ik mijn diploma's ook kwijt
Tip: een kopie insturen ;)
met een vriendelijke groet, Rich

rich@infopolitie.nl

Als je blijft staren naar de plek waar de zon onderging, zal je hem nooit meer op zien gaan.
Maaike
Superlid
Geslacht:

rich schreef:Tip: een kopie insturen ;)
Was het maar waar dat ik nog een kopie had (tja opnieuw aanvragen kost geld en ik zoek me rot maar heb ze tot op heden nog niet gevonden) :roll:

Maar ooit zullen ze denk ik weer boven water komen ( hoop ik ) :wink:
Gast TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Gast »

zijlvaart67 schreef:Een strafpunt heb je zeker te pakken...

En, in beginsel, wordt dit feit je na 5 jaar weer vergeven, mits je tussendoor niet opnieuw wordt gepakt.

Overigens, nu ik begrijp dat je een beginnend bestuurder bent, loop je al het risico om naar de EMA gestuurd te worden als je al vaker bent aangehouden voor art 8 (ongeacht de uitslag)...

Klopt, ben beginnend bestuurder. Dus wat min. Puijs in wil voeren, is 1x de fout in en de 2e keer ben je de klos? Maar je wordt toch pas naar de EMA gestuurd als je meer dan 0,8 promille heb geblazen? Ik heb namelijk 290 ug/l geblazen, na 3/4 glazen(vaasjes) bier... is dat mogelijk?! Want de al bekende test van een paar jaar geleden van `blik op de weg` met een persoon die na 9 bier nog een `p` had geblazen.

Hoe betrouwbaar is het allemaal??

mvg
thijeleo
In Memoriam
Agent
Roepnaam: Leo

Ongelezen bericht door thijeleo »

Als je 290 ug/l hebt geblazen heb je dus de blaasanalyse aan het bureau (of in een mobiel bureau bij een grote controle) gedaan. Deze is zeer accuraat en trekt zelfs nog een aantal procenten van de gemeten waarde af, voordeel chauffeur dus.
zijlvaart67
Moderator
Agent
Brigadier
Geslacht:

De ademanalyse in het bureau is inderdaad heel nauwkeurig en de uitslag valt ook niet te betwisten...

Hmm... zoals ik al zei gelden er voor beginnende bestuurders andere 'alcoholregels'...

Als zij 2 keer worden aangehouden omdat ze verdacht worden van art 8, moeten zij al de EMA volgen voor heel veel geld. Het maakt dus niet uit welke uitslag je hebt. Als je wordt aangehouden als verdachte heb je namelijk sowieso gedronken... :wink:

Men wil gewoon afdwingen dat 'de jeugd' absoluut alcoholvrij achter het stuur zit... :wink:

thijeleo
In Memoriam
Agent

Overigens: op http://www.cbr.nl staat ook:
Iedereen die voor het eerst een Nederlands rijbewijs haalt, valt onder de 'Regeling beginnende bestuurders'.

Voor beginnende bestuurders gelden de eerste vijf jaar na ontvangst van het rijbewijs strengere regels.

De nieuwe weggebruikers krijgen een strafpunt als zij worden aangehouden vanwege bumperkleven, een snelheidsoverschrijding van meer dan dertig kilometer per uur, een alcoholpromillage van 0,8 en hoger en het veroorzaken van ongevallen waarbij doden of gewonden vallen.

Het rijbewijs wordt geschorst als iemand voor de derde keer is aangehouden en veroordeeld. Blijkt uit het daaropvolgende rijvaardigheidsonderzoek dat de beginnende bestuurder niet rijvaardig is, dan wordt het rijbewijs ongeldig verklaard.
Lijkt mij voor iedere beginnende bestuurder iets om rekening mee te houden.
TheLightEd TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door TheLightEd »

Het fenomeen puntenaftrek is nog steeds niet erg duidelijk naar mijn mening. Justitie schijnt dit bij te houden, echter artikel 8 WVW staat niet in het lijstje waarvoor je een punt krijgt. Artikel 5 en 6 wel en hoge snelheidsovertredingen. Zolang we geen juist systeem hebben waarin we kunnen kijken hoeveel 'punten' iemand heeft, kunnen we na de derde keer ook moeilijk innemen. Ik blijf het een mooi systeem vinden, echter ze hadden er nog veel meer inzake de daadwerkelijk controle en uitvoering over na moeten denken.
thijeleo
In Memoriam
Agent

TheLightEd schreef:Het fenomeen puntenaftrek is nog steeds niet erg duidelijk naar mijn mening. Justitie schijnt dit bij te houden, echter artikel 8 WVW staat niet in het lijstje waarvoor je een punt krijgt. Artikel 5 en 6 wel en hoge snelheidsovertredingen. Zolang we geen juist systeem hebben waarin we kunnen kijken hoeveel 'punten' iemand heeft, kunnen we na de derde keer ook moeilijk innemen. Ik blijf het een mooi systeem vinden, echter ze hadden er nog veel meer inzake de daadwerkelijk controle en uitvoering over na moeten denken.
www.verkeershandhaving.nl schreef:Wat telt mee?
Niet alle overtredingen worden meegeteld in de maatregel Beginnend Bestuurder. Het betreft alleen overtredingen waarvoor de bestuurder is staande gehouden. Flitsboetes tellen dus niet mee. Ook overtredingen die in het buitenland zijn begaan, tellen niet mee.

De overtredingen die worden geregistreerd zijn:
<ul><li>bumperkleven;
<li>ernstige snelheidsovertredingen (meer dan 30 km/uur te hard/op autosnelwegen meer dan 40 km/uur te hard);
<li>het veroorzaken van gevaar of hinder in het verkeer;
<li>veroorzaken van materiële of immateriële schade door onjuiste naleving van de verkeersregels;
<li>het veroorzaken van een ongeval met dodelijk gevolg of zwaar letsel.</li></ul>

Alcohol
Rijden onder invloed valt niet onder maatregel beginnend bestuurder. Wel worden beginnend bestuurders eerder naar de EMA-cursus gestuurd (al bij 0,8‰ in plaats van 1,3‰).

Overigens, jongeren die met een slok op een motorvoertuig besturen, lopen vanaf 1 januari 2006 de kans om al met 0,2 promille alcohol tegen de lamp te lopen. De Tweede Kamer besloot onlangs dat de alcohollimiet voor alle beginnende bestuurders (iedereen die minder dan vijf jaar een rijbewijs heeft) van 0,5 naar 0,2 promille moet.
Laatst gewijzigd door thijeleo op 04 nov 2005, 14:38, 1 keer totaal gewijzigd.
Gesloten