Minimumloon Politie

In dit forum staan de afgesloten onderwerpen uit Stel uw vraag als Gast.

Moderator: Moderatorteam

appiehappie
Lid
Geslacht:

Ongelezen bericht door appiehappie »

Buiten het feit dat jullie salarissen niet in verhouding staat tot het werk, zijn de bruto salarissen gemiddeld of iets lager, dan het gemiddelde bedrijfsleven.

Wat bij de politie echt slecht geregeld is, is de toeslagen op onregelmatigheid.

Ook de verandering van diensten in een korte periode is raar.

Het lijkt wel of de politie als organisatie, achter loopt bij de rest van het bedrijfsleven.

Ook begrijp ik inderdaad de uittredingsdatum in verhouding tot de brandweer niet. Wat doen hun meer dan agenten op straat?

Zelfde risico's, zelfde klote uren.
mashi
OnTroerend goed
Geslacht:

Ongelezen bericht door mashi »

appiehappie schreef:Buiten het feit dat jullie salarissen niet in verhouding staat tot het werk, zijn de bruto salarissen gemiddeld of iets lager, dan het gemiddelde bedrijfsleven.

Wat bij de politie echt slecht geregeld is, is de toeslagen op onregelmatigheid.

Ook de verandering van diensten in een korte periode is raar.

Het lijkt wel of de politie als organisatie, achter loopt bij de rest van het bedrijfsleven.

Ook begrijp ik inderdaad de uittredingsdatum in verhouding tot de brandweer niet. Wat doen hun meer dan agenten op straat?

Zelfde risico's, zelfde klote uren.
Sterker nog, geen brand, lekker slapen in de nachtdienst ;)

mashi
zijlvaart67
Moderator
Agent
Brigadier
Geslacht:
Leeftijd: 59

Ongelezen bericht door zijlvaart67 »

Precies...

Moet je als politieagent eens doen, haal je gelijk de krant... :lol:

'Dingen simpel houden is heel moeilijk, dingen moeilijk maken is daarentegen heel simpel..'

appiehappie
Lid
Geslacht:

Dan moet ik er alleen wel even bijzeggen dat korte wisselende diensten beter voor je biologosche klok(bioritme) zijn dan lange cyclussen.

Dus het is beter om 1 of 2 nachten te lopen, en daana weer een andere dienst, mits daar maar genoeg slaap/rust uren tussenzitten.

Maar ik had al eerder begrepen dat dat bij de politie niet mogelijk is, ivm piek momenten, zoals voetbalwedstrijden, koopavonden en dergelijke evenementen.
appiehappie
Lid
Geslacht:

Slapende agenten?

http://81.4.68.197/forum/phpbb2/viewtopic.php?t=3710
Sterker nog, geen brand, lekker slapen in de nachtdienst
mashi
OnTroerend goed
Geslacht:

appiehappie schreef:Slapende agenten?

http://81.4.68.197/forum/phpbb2/viewtopic.php?t=3710
Sterker nog, geen brand, lekker slapen in de nachtdienst
:lol: :lol: :lol:

Mijn bioritme komt nooit meer goed, ik ga om de 3 weken opnieuw een nachtcyclus in. De meest erge is op dit moment;

Maandag-. dinsdag- en woensdagnacht (22.00-07-00) donderdag uitslapen, vrijdag vrij en vervolgens zaterdag vroeg (07.00-16.00)

mashi
appiehappie
Lid
Geslacht:

Na de nachtdienst hebben wij 3 dagen vrij.

1 slaapdag en 2 vrije dagen, daarna ga ik de avond in.

Dit rooster hebben ze niet overal, sommigen gaan na de nacht de dag in, maar vrijwel altijd heb je 3 dagen vrij, en die heb ik persoonlijk wel nodig ook..... :?

Overigens is volgens de geleerden de cyclus dag-avond-nacht minder slecht als nacht-avond-dag.

Er zijn diverse gezondheidsroosters ontwikkeld, gebaseerd op een volcontinue systeem van 32,55 uur.

Jullie werken al meer uren dus die vlieger gaat ook niet op.

Ik werk dus 32,55 uur. Ik blijf het gek vinden dat de politie met zijn werkdruk en verantwoordelijkheden niet over een geregeld systeem beschikt. Maar ja, geld......
appiehappie
Lid
Geslacht:

Feit blijft dan dat degenen die de opleiding haalt, meer in zijn mars heeft dan de vooropleiding doet vermoeden.

Dat wetboek is dikker dan mijn MAVO en MBO boeken samen!

Daar komt bij dat een agent volgens mij "streetwise" moet zijn, en dat vind je niet terug op het VWO/universiteit.
zijlvaart67
Moderator
Agent
Brigadier
Geslacht:
Leeftijd: 59

Ongelezen bericht door zijlvaart67 »

Mensen 'stralen' niet omdat ze het gewenste kennisniveau niet halen, ze stralen het meeste omdat er tussen de oortjes allerlei dingen gebeuren die ongewenst zijn...

En op je persoonlijkheid wordt je bij een 'normale' opleiding niet afgerekend en bij de politie wel... That's all...

'Dingen simpel houden is heel moeilijk, dingen moeilijk maken is daarentegen heel simpel..'

Suus TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Suus »

Misschien een domme vraag...Maar waarom verdient de politie zo 'weinig'?
Roland TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Roland »

Suus schreef:Misschien een domme vraag...Maar waarom verdient de politie zo 'weinig'?
We verdienen heel veel, maar krijgen het alleen niet. ;)

Goede vraag verder hoor, ik zal je het antwoord schuldig moeten blijven.
mashi
OnTroerend goed
Geslacht:

Suus schreef:Misschien een domme vraag...Maar waarom verdient de politie zo 'weinig'?
Omdat we volgens het ministerie van binnenlandse zaken en in het bijzonder minister Remkes een salaris hebben wat bij deze tijd hoort?

mashi
appiehappie
Lid
Geslacht:

Dat is omdat de politie moet lijden onder al die overgewaardeerde zakkenvullers in Den Haag.

Misschien moet de politie ook maar privatiseren en de boetes in eigen zak stoppen.

Dan nemen we de corruptie wel op de koop toe.

Serieus, ik denk dat politie agent het meest ondergewaardeerde en onderbetaalde beroep is naar de werkzaamheden die zij uitvoeren.
mashi
OnTroerend goed
Geslacht:

Enkele jaren geleden hebben de hogere heren en de politiebonden besloten ivm een sociaal akkoord de salarissen niet te laten stijgen, dit ondanks de maatschappelijke ontwikkelingen.

Zo heeft onze totale cao ook een aantal jaren op zijn gat gelegen.

Ons salaris hangt het grootste gedeelte af van de onregelmatigheidstoeslag (het kale salaris is nml helemaal triest). Nu wil het dat wij in vergelijking met andere beroepsgroepen een lagere vergoeding voor het ORT krijgen en aangezien de ORT extra wordt belast blijft er weinig over.

v.b.

Hoofdagent gemiddeld 1500 euro waarvan gemiddeld 200 euro ORT.

Denk dat dit een aantal factoren van het huidige wereldsalaris is.

mashi
Suus TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Suus »

Maar die mensjes in Den Haag hebben toch ook baat bij de politie?

Het is zo raar verdeeld, leraren krijgen bv ook 'weinig' betaalt, terwijl je daar meer aan hebt dan veel andere beroepen..Zal niet in details treden want ik wil niemand beledigen :roll:
Gesloten