verklaring jeudige intrekken

In dit forum staan de afgesloten onderwerpen uit Stel uw vraag als Gast.

Moderator: Moderatorteam

mashi
OnTroerend goed
Geslacht:

Ongelezen bericht door mashi »

Schade niet bekend voor een poging tot diefstal?????????????????????????

mashi
Botje
OnTroerend goed
Agent

Ongelezen bericht door Botje »

Ik weet wat je denkt Mashi. Hier is meer aan de hand dan verteld wordt.
Voorts ben ik van mening dat er een einde moet komen aan de figuur Zwarte Piet.
mashi
OnTroerend goed
Geslacht:

Lijkt mij ook er zijn nml maar weinig verbalen jegens een minderjarige verdachte, terzake poging diefstal, die naar het om doorgestuurd worden ;)

mashi
foreverblue TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door foreverblue »

kees55 schreef:voor halt kom je in aanmerking als de schade (?) minder is dan €150,--
schade is niet bekend

de moeder
Ik heb voor u het besluit dat Halt hanteerd even opgezocht, denk dat dit voldoende duidelijkheid verschaft.
Besluit Aanwijzing Halt-feiten

(zoals gewijzigd per 15 september 2003)

Artikel 1
Als strafbare feiten waarvoor een voorstel tot deelneming aan een project als bedoeld in artikel 77e, eerste lid, van het Wetboek van Strafrecht kan worden aangeboden, worden aangewezen zaken van eenvoudige aard, waarbij sprake is van overlast veroorzakend gedrag van geringe ernst, en die betreffen de ontdekking van het strafbare feit omschreven in:
a. artikel 141 van het Wetboek van Strafrecht, voor zover het betreft openlijk geweld tegen goederen en waarbij per dader de schade niet meer dan € 900,- mag bedragen en de totale schade de € 4.500,- niet te boven mag gaan;
b. artikel 157 van het Wetboek van Strafrecht, voor zover het betreft brandstichting waarvan gemeen gevaar voor goederen is te duchten en waarbij per dader de schade niet meer dan € 900,- mag bedragen en de totale schade de € 4.500,- niet te boven mag gaan;
c. de artikelen 310, 311, eerste lid, onder 4, en 321 van het Wetboek van Strafrecht en poging hiertoe, voor zover het betreft een ontvreemd bedrag of waarde van het goed van ten hoogste € 150,-, alsmede in aansluiting op deze feiten gepleegde daden van heling, omschreven in de artikelen 416 en 417bis van het Wetboek van Strafrecht;
d. artikel 326 van het Wetboek van Strafrecht, voor zover het betreft het door middel van listige kunstgrepen iemand bewegen tot afgifte van een goed tegen een lagere prijs dan de vastgestelde verkoopprijs en het betreft een vermogensnadeel van ten hoogste € 150,-;
e. artikel 350 van het Wetboek van Strafrecht en waarbij per dader de schade niet meer dan € 900,- mag bedragen en de totale schade de € 4.500,- niet te boven mag gaan;
f. artikel 424 van het Wetboek van Strafrecht en waarbij per dader de schade niet meer dan € 900,- mag bedragen en de totale schade de € 4.500,- niet te boven mag gaan;
g. artikel 461 van het Wetboek van Strafrecht;
h. de artikelen 72 en 73 van de Wet personenvervoer 2000 waarbij per dader de schade niet meer dan € 900,- mag bedragen en de totale schade de € 4.500,- niet te boven mag gaan;
i. de artikelen 1.2.2, 2.3.6 en 1.2.4 van het Vuurwerkbesluit;
j. gemeentelijke verordeningen, voor zover betrekking hebbend op vuurwerk of baldadig gedrag en waarbij per dader de schade niet meer dan € 900,- mag bedragen en de totale schade de € 4.500,- niet te boven mag gaan.

Artikel 2
Buiten de zaken genoemd in artikel 1, kan, na uitdrukkelijk verkregen toestemming van de officier van justitie, een voorstel tot Halt-afdoening worden gedaan in vergelijkbare zaken van eenvoudige aard waarbij sprake is van overlast veroorzakend gedrag van geringe ernst, indien:
a. een strafbaar feit van geringe ernst is begaan;
b. het strafbare feit, de ernst daarvan en de schuld van de verdachte eenvoudig zijn vast te stellen;
c. de omvang van de door het strafbare feit toegebrachte schade zich niet onderscheidt van die van de strafbare feiten genoemd in artikel 1;
d. het strafbare feit de kern van het strafbare gedrag van de verdachte uitmaakt.

Artikel 3
Dit besluit wordt aangehaald als: Besluit aanwijzing Halt-feiten.
mashi
OnTroerend goed
Geslacht:

Om het een beetje leesbaar te houden voor ts

Op deze criteria wordt in overleg met de Ovj (justitie) dikwijls een uitzondering gemaakt. Zeker in het geval van een poging zonder extra bijkomstigheden ;)

@4everblue

Als je de berichtgeving van ts leest zal je met me eens zijn dat er maar een klein deel van het werkelijke verhaal vertelt wordt. Met andere woorden de bekende nekharen.

gr, mashi
foreverblue TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door foreverblue »

mashi schreef:@4everblue,

Hoef je mij niet te vertellen, ben ik van op de hoogte ;) Op deze criteria wordt overigens in overleg met de Ovj dikwijls een uitzondering gemaakt. Zeker in het geval van een poging zonder extra bijkomstigheden ;)

Als je de berichtgeving van ts leest zal je met me eens zijn dat er maar een klein deel van het werkelijke verhaal vertelt wordt. Met andere woorden de bekende nekharen.

gr, mashi
Ik ben het juist helemaal met je eens, daarom had ik de criteria van Halt erbij gepakt, juist voor haar. In mijn bericht citeerde ik ook de vraagsteller en niet jou ;)
mwb TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door mwb »

Dit hele verhaal is klinkklare onzin.

Iemand van 14 die in verzekering gaat voor een poging tot diefstal en dan 's-nachts elke half uur wakker wordt gemaakt?

Kul, het kan gewoon niet.

Sjonge, die heeft een dikkere duim dan mijn zoontje van 9.
mashi
OnTroerend goed
Geslacht:

Ik kan me er wel wat bij voorstellen;

Verdachte van diefstal met geweld in vereniging en verzet bij aanhouding.

Vervolgens wekadvies ivm lichte hersenschudding opgelopen tijdens het verzet ;)

Genoeg gronden voor een ivs.

mashi
kees55 TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door kees55 »

de schade aan het voorwerp wat als diefstal is vermeld in de verklaring, toch?

de moeder
kees55 TS
Infopolitie Gast

het verhaal van halt is anders verteld danwel anders overkomen, in ieder geval niet van toepassing zo is meegedeeld

als er meer aan de hand is, een vermoeden misschien, maar die indruk is niet aan mij afgegeven, tegen mij werd vriendelijk en nogal laconiek gedaan, heb ik liever dat men dit aan mij laat weten

op deze wijze wordt er verwarring gewekt

de lichtelijk gerriteerde moeder

en iedereen bedankt voor alle reacties zover ongeacht de inhoud
mashi
OnTroerend goed
Geslacht:

Zoals al eerder vermeld wend u tot een raadsman en zorg via deze dat u de stukken kunt inzien.

Weet u meteen hoe de vork daadwerkelijk in de steel zit.

succes,

mashi
kees55 TS
Infopolitie Gast

we gaan inderdaad een advokaat benaderen

goed tip: de site vet verkeerd is erg informatief zonder ingewikkeld te doen

na 3 maal doorlezen (ieder zijn vak) zijn de voorwaarden voor halt ook wat duidelijker

nogmaal bedankt allemaal,
de moeder
Gesloten