Boete blikje bier drinken
Moderator: Moderatorteam
-
Gast TS
- Infopolitie Gast
Boete blikje bier drinken
Hallo allemaal,
Ik heb een boete gekregen omdat ik op straat een blikje bier zat te drinken. De boete luid als volgt: alcohol op straat drinken.
Nou heb ik een vraag, valt dit onder een plaatselijke verordening of is dit landelijk?
Als het een plaatselijke verordening is en ik kom niet uit de plaats waar de boete is uitgeschreven kan ik dan bezwaar tekenen?
Alvast bedankt!
Ik heb een boete gekregen omdat ik op straat een blikje bier zat te drinken. De boete luid als volgt: alcohol op straat drinken.
Nou heb ik een vraag, valt dit onder een plaatselijke verordening of is dit landelijk?
Als het een plaatselijke verordening is en ik kom niet uit de plaats waar de boete is uitgeschreven kan ik dan bezwaar tekenen?
Alvast bedankt!
- MotoRon
- Roepnaam: Ron
- Geslacht:
- Leeftijd: 67
Klopt helemaal. Je kunt een bekeuring verwachten van € 45,=. Dit artikel is overigens opgenomen in een heleboel gemeentelijke APV's. Het is een artikel dat volgens mij is opgenomen in de model-apv van de V.N.G. (Vereniging Nederlandse Gemeenten), die door de meeste gemeenten overgenomen is, met hier en daar kleinere aanpassingen in verband met plaatselijke omstandigheden/gewoonten.Beagle schreef:Ja, dit is geregeld in de APV. Bezwaar aantekenen mag natuurlijk altijd. Het heeft denk ik weinig zin want je moet je houden aan de APV die daar van kracht is.
Laatst gewijzigd door MotoRon op 30 okt 2005, 15:27, 1 keer totaal gewijzigd.
-
PJ TS
- Infopolitie Gast
-
mwb TS
- Infopolitie Gast
Het staat je natuurlijk vrij om bezwaar aan te tekenen.
Als je daarbij het argument "ik woonde er niet dus ik wist het niet" gebruikt, zal je bewaar direct opzij worden geschoven.
Er staat nl. altijd borden rond zo'n gebied. Dan kun je stellen "ik heb het bord niet gezien", maar ook dat wordt direct opzij geschoven.
Als je daarbij het argument "ik woonde er niet dus ik wist het niet" gebruikt, zal je bewaar direct opzij worden geschoven.
Er staat nl. altijd borden rond zo'n gebied. Dan kun je stellen "ik heb het bord niet gezien", maar ook dat wordt direct opzij geschoven.
Altijd borden rond een gebied dat je daar niet in het openbaar alcohol mag drinken ?
Ik ken zat gemeenten waar een gebied is aangewezen waarbinnen je niet in het openbaar alcohol mag nuttigen maar daar heb ik nog nooit borden gezien.
Ik ken zat gemeenten waar een gebied is aangewezen waarbinnen je niet in het openbaar alcohol mag nuttigen maar daar heb ik nog nooit borden gezien.
Voorts ben ik van mening dat er een einde moet komen aan de figuur Zwarte Piet.
-
PJ TS
- Infopolitie Gast