Parkeren voor een uitrit

In dit forum staan de afgesloten onderwerpen uit Stel uw vraag als Gast.

Moderator: Moderatorteam

Gesloten
bintje TS
Infopolitie Gast

Parkeren voor een uitrit

Ongelezen bericht door bintje »

Bij deze heb ik de volgende vraag.
Ik heb een garage bij m`n huis met de in/uitrit dwars direct aan de openbare weg.
Nu is die weg minder dag 7 meter breed.
Regelmatig parkeren er tegenover mijn garage aan de andere kant van de weg auto`s.
Mijn auto is 4,7 meter lang, wat betekend dat ik minder dan een halve meter over hou om mijn auto in/uit mijn eigen garage te krijgen en dat lukt dus vaak niet.
Of ik heb grote kans op schades.
Wat kan ik doen, want er staat verder geen parkeerverbod?
En Wegenverkeerwet-artikel 24 (verbod parkeren voor een in/uitrit) wordt door vele bestuurder niet geaccepteerd of nageleefd.

Wat kan ik doen?
Want ik ben hiervoor al bij de politie en gemeente geweest maar die wijzen enkeld naar elkaar en ondertussen sta ik regelmatig met een auto die met geen mogelijkheid uit z`n garage te krijgen is.....

Vast bedankt
Wess TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Wess »

Om als 'politie' maar weer naar de gemeente te wijzen....

Ik denk echt dat je de wegbeheerder (gemeente) hiervoor moet hebben.
Zij kunnen borden plaatsen of een niet parkeren kruis op de rijbaan tegenover jouw in/uitrit op de rijbaan zetten.

Als politie zorgen wij dat de regels etc. nageleefd worden.
Iemand bekeuren in de door jouw aangegeven situatie lijkt mij geen oplossing.
Het RVV spreek over het parkeren voor een in of uitrit. Hier staan echter geen afstanden bij.
The One
Superlid
BOA
BOA
Roepnaam: Conducteeeuur?
Geslacht:
Leeftijd: 56

Ongelezen bericht door The One »

In deze ben ik het eens met Wess, u moet bij de gemeente een verkeersbesluit aanvragen voor een bord E1 of zelfs E2 voor de overzijde van de weg.
Als deze dan eventueel geplaatst wordt door de gemeente, verwijs ik u op dat tijdstip weer terug naar de politie :wink: voor de handhaving (of de gemeente moet zelf handhavers in dienst hebben hiervoor).

The One
gvdbor
In Memoriam
Geslacht:

Ongelezen bericht door gvdbor »

In onze gemeente doet zich op dit moment hetzelfde probleem voor. De gemeente is op zich best welwillend om tegenover de betreffende uitrit een gele onderbroken streep te maken.
Men is echter bang dat dan de hele straat begint te koeren dat men dat ook wil (precedentwerking)

Men gaat nu proberen om de uitrit dermate aan te passen dat het inrijden eenvoudiger wordt. Oftewel de uitrit gaat aan de straatzijde verbreed worden waardoor dus een bredere uitrit ontstaat.
thijeleo
In Memoriam
Agent
Roepnaam: Leo

Ongelezen bericht door thijeleo »

Volgens mij is het toch zo dat art. 24 zich ook richt op de parkeerder tegenover.

Als deze zodanig parkeert tegenover de uitrit dat deze uitrit nutteloos wordt, valt de parkeerder gewoon onder artikel 24 RVV.
Botje
OnTroerend goed
Agent

Ongelezen bericht door Botje »

En het laatste antwoord is dan ook helemaal correct.
Voorts ben ik van mening dat er een einde moet komen aan de figuur Zwarte Piet.
Wess TS
Infopolitie Gast

thijeleo schreef:Volgens mij is het toch zo dat art. 24 zich ook richt op de parkeerder tegenover.

Als deze zodanig parkeert tegenover de uitrit dat deze uitrit nutteloos wordt, valt de parkeerder gewoon onder artikel 24 RVV.
Ben ik wel met je eens. Maar leg het die 'onschuldige burger' die daar parkeerd maar eens uit als hij/zij zo'n geeltje onder de ruitenwisser vind.

Ik vind persoonlijk dat er in de omschreven situatie niet geschreven kan worden.
gvdbor
In Memoriam
Geslacht:

Ongelezen bericht door gvdbor »

ik ben er ook geen voorstander van en maatregelen lijken mij meer op zijn plaats
bintje TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door bintje »

Als plaatser van het probleem ben ik ook geen voorstander van bekeuringen ofzo.
Maar ik krijg nu dreigementen en verwensingen naar m`n hoofd als ik netjes bij buren aanbel om de vragen of de auto (van meestal bezoek) verplaatst zou kunnen worden.
Hoe kom ik naar mijn werk als ik m`n auto niet uit m`n garage kan krijgen???
Ik ben waarschijnlijk ook schuldig als ik toch (moet) proberen m`n auto uit de garage te rijden en schade maak.
Maargoed, ik begrijp inmiddels dat de wet misschien te kort schiet of dat bestuurders de wet verkeerd interpreteren, danwel er maling aan hebben en hardnekkig hun auto er toch neer zetten.
Want het zijn vaak deze zelfde (bezoekers) die hun auto er neer zetten.
Morgen bezoek ik in iedergeval de gemeente.
Zijn er overigens mogelijkheden om evt. een auto weg te laten slepen, want met een bekeuring krijg ik m`n auto de garage nog niet uit?

Vast bedankt
Botje
OnTroerend goed
Agent

Ongelezen bericht door Botje »

Wanneer de gemeente een afsleepregeling kent zou dat inderdaad een mogelijkheid kunnen zijn.
Voorts ben ik van mening dat er een einde moet komen aan de figuur Zwarte Piet.
Wess TS
Infopolitie Gast

En als ze bij de gemeente niet naar je willen luisteren schrijf dan eens een brief met een paar foto's erbij.

Nogmaals, wij als politie willen wel, maar kunnen in dit geval niets doen. De gemeente is als wegbeheerder de aangewezen instantie om het probleem op te lossen.

Succes en laat eens weten hoe het is afgelopen.
Gesloten