MF-sticker verwijderen (uitzending Weg(mis)gebruikers
Moderator: Moderatorteam
- The Scorpion
- Roepnaam: Sire
- Leeftijd: 45
-
Venzent TS
- Infopolitie Gast
- zijlvaart67
- Geslacht:
- Leeftijd: 59
Juist niet. Die dienen specifiek om de zwarte letters niet teveel te beinvloeden en de plaat overzichtelijk te houden. En dat kan je van een sticker niet beweren.
Overigens irriteert het me wel, dat er inderdaad mensen rondrijden met hele grote zwarte schroeven waardoor je, in eerste instantie, een andere letter denkt te zien...
Overigens irriteert het me wel, dat er inderdaad mensen rondrijden met hele grote zwarte schroeven waardoor je, in eerste instantie, een andere letter denkt te zien...
'Dingen simpel houden is heel moeilijk, dingen moeilijk maken is daarentegen heel simpel..'
-
Venzent TS
- Infopolitie Gast
Het gaat mij om de stelling van gelderblom, die zegt dat het niet gaat om het al dan niet leesbaar zijn, maar om de conclusie dat een sticker een deel afschermd en dus strafbaar is. Dan gaat dit ook op voor de gele dopjes. De MF-sticker is even groot en van dezelfde kleur als de land-identificatie sticker, en wordt op dezelfde plek (aan de andere zijde) geplakt en kan dus nooit iets afdoen van de leesbaarheid. Ooit werd de reden van onleesbaarheid ook aangevoerd toen de grote kentekenplaten verplicht waren, nu ben je verplicht een kleine te hebbenzijlvaart67 schreef:Juist niet. Die dienen specifiek om de zwarte letters niet teveel te beinvloeden en de plaat overzichtelijk te houden. En dat kan je van een sticker niet beweren.
En zijn die zwarte schroeven dus wel strafbaar?zijlvaart67 schreef: Overigens irriteert het me wel, dat er inderdaad mensen rondrijden met hele grote zwarte schroeven waardoor je, in eerste instantie, een andere letter denkt te zien...
-
Mofkap TS
- Infopolitie Gast
Daar kun je dan ook voor schrijven. Twee keuzes, leesbaarheid, en het aanbrengen van een middel enz. Alleen in het laatste geval zul je het oogmerk moeten aantonen en dat is wat lastiger.zijlvaart67 schreef: Overigens irriteert het me wel, dat er inderdaad mensen rondrijden met hele grote zwarte schroeven waardoor je, in eerste instantie, een andere letter denkt te zien...
De stelling van Gelderblom houdt niet. Van afdekken is sprake als het zicht op de kentekenplaat door een ander voorwerp (b.v. een ketting of een trekhaak) wordt onttrokken.
- zijlvaart67
- Geslacht:
- Leeftijd: 59
- MotoRon
- Roepnaam: Ron
- Geslacht:
- Leeftijd: 67
Gezien de vraag van Ed2 (toegestaan of niet) en de teleurstelling
die Mofkap heeft moeten ondergaan omdat zijn proces uiteindelijk niet heeft geleid tot een uitspraak, heb ik er vandaag een zoekvraag uitgedaan naar aanwezige NJ. Ik hoop daar op korte termijn bericht over te krijgen, en eventueel al aanwezige jurisprudentie zal ik in dit draadje melden.
-
Baksteen TS
- Infopolitie Gast
Nee hoor, er word niet met een PV tegen opgetreden omdat die dienders gewoon niet zulke vreselijk miereneukers zijn dat ze daar voor willen schrijven.Mofkap schreef: Inmiddels wordt er in de praktijk niet (nauwelijks?) meer tegen opgetreden, temeer omdat de wettelijke grondslag ontbreekt.
Leuk topic
En de verbalisant heeft zijn eigen sticker (op de dienstmotor) verplaatst naar een plekje achter op z'n helm
Heb zogauw even in NJ gekeken, maar geen rechtspraak over art. 177 lid 1 sub d WVW. In NJ Kort komt deze bepaling ook niet voor. NJ Feitenrechtspraak volgens mij ook niet, maar da's wat lastiger zoeken, kan niet op wetsbepaling. Ook Verkeersrecht jurisprudentie ANWB kent niets over 177 WVW.MotoRon schreef:Ik ben blij dat je helpt. Heb helaas thuis geen inzage in de regelgeving of NJ, voortvloeiend uit het eerste lid. Op dit moment kan ik jouw argument niet weerleggen, maar ik ga in ieder geval opzoeken hoe het zit.
(Vind het overigens wel een sterke)
Mocht de bepaling al in een eerder voorkomende versie van de WVW voorkomen, van voor 1994 en iemand heeft het artikel dan kan ik een poging wagen. Jurisprudentie staat al vanaf in ieder geval 1966 online.
-
posco TS
- Infopolitie Gast
Ietswat verlate reactie (was even over de grens voor de baas) en derhalve ook wat achterstand met de kranten.Baksteen schreef:Nee hoor, er word niet met een PV tegen opgetreden omdat die dienders gewoon niet zulke vreselijk miereneukers zijn dat ze daar voor willen schrijven.Mofkap schreef: Inmiddels wordt er in de praktijk niet (nauwelijks?) meer tegen opgetreden, temeer omdat de wettelijke grondslag ontbreekt.
![]()
Leuk topic
En de verbalisant heeft zijn eigen sticker (op de dienstmotor) verplaatst naar een plekje achter op z'n helm
Vrijdag stond er o.a. in het AD dat er in Friesland nu ook FRL-stickers (gelijk aan de MF) in omloop zijn voor op de kentekenplaat. De Friezen kennende zal dit richting Den Haag als strijdmiddel
Zal daar druk worden met verbaliseren !