Negeren stopteken
Moderator: Moderatorteam
-
Bas1 TS
- Infopolitie Gast
Negeren stopteken
Ik heb een vraag, als je als brommer rijder staande word gehouden voor een overtreding en je rijdt niet veel later, om wat voor reden dan ook weg (negeren stopteken?!), hoe hoog zou de boete zijn als de politie je na zo'n actie toch staande houdt. Groeten Bas ps. kunnen ze je voor zoiets ook nog een dag erna aanhouden als ze je zien (en je herkennen).
- The Scorpion
- Roepnaam: Sire
- Leeftijd: 45
aanhouden puur daarvoor niet. maar ze kunnen je wel daarna nog de nodige verbalen geven. goedkoper wordt het er niet op.
en er vandoor gaan.....ok ik zal niet teveel de wijze oude man uit gaan hangen, maar denk even aan het gevaar. Denk niet: het gebeurt me niet, want dat zeiden ze allemaal. Ze? Ja ze. Zij die nu littekens over hun hele lichaam hebben, zij die dood zijn omdat een bushokje in de weg staan, zij die hun hele leven mensen af moeten betalen omdat ze diegene uit de voegen hebben gereden enz enz.
Doe niet zo dom.
hoe duur negeren stopteken voor bromfietsen is weet ik niet uit mn hoofd. maar het blijftn iet bij die bon. als je hard genoeg gaat (of gneoeg gevaar veroorzaakt) ben je ook je brommer kwijt. En de overtreding die je maakt tijdens je vlucht worden ook opgeschreven.
en er vandoor gaan.....ok ik zal niet teveel de wijze oude man uit gaan hangen, maar denk even aan het gevaar. Denk niet: het gebeurt me niet, want dat zeiden ze allemaal. Ze? Ja ze. Zij die nu littekens over hun hele lichaam hebben, zij die dood zijn omdat een bushokje in de weg staan, zij die hun hele leven mensen af moeten betalen omdat ze diegene uit de voegen hebben gereden enz enz.
Doe niet zo dom.
hoe duur negeren stopteken voor bromfietsen is weet ik niet uit mn hoofd. maar het blijftn iet bij die bon. als je hard genoeg gaat (of gneoeg gevaar veroorzaakt) ben je ook je brommer kwijt. En de overtreding die je maakt tijdens je vlucht worden ook opgeschreven.
Wie rent, bekent!
-
bas1 TS
- Infopolitie Gast
-
Mohaa TS
- Infopolitie Gast
Dit is nou exact de rede waarom ik wel blij ben dat de kentekenplicht er komt.bas1 schreef:Hmm.. reed heel rustig weg en heb mn brommer 3 straten verder gezet. Gelukkig hebben ze me niet aangehouden dan... maar bedankt voor de reactie! ps gelukkig ook dat ik nog geen nieuw kentekenplaat heb.. groeten Bas
Bas niet om het 1 of ander heb je de bovenstaande mail niet gelezen?
Door deze actie's komen er staks agent bij jou ouders om een slechtnieuws gesprek te doen.
Of erger bij iemand anders omdat jij hun kind hebt omver gereden.
Daarom kan ik "persoonlijk" geen bergip hebben voor jou reactie!!!
-
bas1 TS
- Infopolitie Gast
Nog even voor de duidelijkheid, het was een niet opgevoerde snorscooter, niet echt levensbedreigend dacht ik zo... Was verder heel onschuldig, alleen het wegrijden na staande te zijn gehouden was niet geheel netjes! excuses daarvoor... Maar mn vraag is helaas nog steeds niet beantwoord. Wat is de strafmaat als ik wel was aangehouden? Graag een reactie, alvast bedankt bas
-
bas1 TS
- Infopolitie Gast
-
Mohaa TS
- Infopolitie Gast
En dan toch weg rijden????????bas1 schreef:Misschien ook nuttig om te vermelden, ik ben niet een jonge jongen die rondscheurt op z'n scooter. Voor mijn werk in de stad is een scooter handig, vandaar de scooter keuze...
Maar goed je zal natuurlijk een goede reden hebben? vlees op het vuur tante is ziek of wat dan ook......
Maar als antwoord zie artikel 184 wet boek van strafrecht het niet opvolgen van een ambtelijk bevel.
Hier staat op een gevangenis straf van 3 maanden of een geld boete van de derde catagorie Dus max. 4.500 Euro.
Een tip een ongeval kan ook met lage snelheid gebeuren.
Soory misschien reageer ik iets te heftig maar dit komt door de ervaring met brommers etc. over dit onderwerp.
-
bas1 TS
- Infopolitie Gast
Mn tante was niet dood, maar had naar mijn mening een goeie reden.. Het is een blijft een stomme actie, ben ik met je eens. Ik heb overigens mn verzekeringsmy gebeld en die zeiden dat ze geen informatie verstrekken aan de hand van een verzekeringsplaatje, ook niet aan de politie! Da's wel beetje raar toch? Maar ja... Lijkt me toch niet dat ze al die moeite gaan doen anyway... Bedankt voor al de info iig. Gr
-
Onyx TS
- Infopolitie Gast
Als alles werkelijk in orde was dan was je niet weggereden, dus ik denk dat er hier iets "vergeten" wordt te vertellen.bas1 schreef:Nog even voor de duidelijkheid, het was een niet opgevoerde snorscooter, niet echt levensbedreigend dacht ik zo... Was verder heel onschuldig, alleen het wegrijden na staande te zijn gehouden was niet geheel netjes! excuses daarvoor... Maar mn vraag is helaas nog steeds niet beantwoord. Wat is de strafmaat als ik wel was aangehouden? Graag een reactie, alvast bedankt bas
Weet wel dat de boetehiervoor in 1e instantie € 95.- is.
Tevens kan ik je mededelen dat als je de volgende keer weer ergens langsrijd, ik je zeker geen stoptekens meer ga geven, maar direct de "korte route" neem, en je dus direct klem rijdt.
Rare is dan dat ik dan weer te horen krijg: "ik was wel gestopt hoor!", of "moet dat nou zo??, deed nog niet eens wat!!".
Je werkt er zelf aan mee, want blijkbaar hoeft er niet eens iets aan de hand te zijn om niet naar de politie te luisteren.
-
bas1 TS
- Infopolitie Gast
De reden dat ik staande werd gehouden, was dat er een controle was op het door rood rijden. Ik weet niet of je bekend bent in een grote stad, maar daar is het niet gebruikelijk dat je met je snorscooter bij elk rood licht stopt. Als ik naar rechts moet afslaan en het licht staat op rood, blijf ik helaas niet 10 min wachten, en dat was de reden dat ik werd aangehouden. Daarnaast had ik een zeer belangrijke afspraak met een klant, wat me aanzienlijk meer geld heeft opgeleverd, dan ik als boete had kunnen krijgen... het blijft een fout excuus, maar voor mijn gevoel is het gerechtvaardigd. En over het altijd luisteren naar politie, ik woon gelukkig niet in een politiestaat... Ik zie elke dag een hele bekende heineken ontvoerder op zo'n zelfde brommer rondscooteren, maar echt niet dat ze hem aanhouden...
- rich
- Geslacht:
- Leeftijd: 51
Bas, je bent een ware held en je kan trots zijn op jezelf.
We leven in een drukke samenleving waarin we moeten leven met waarden en normen (lees oa wetten en regels).
Kennelijk wil jij je daar niet aan conformeren. Nu is het in jouw voordeel uitgepakt en de volgende keer heb je misschien pech en als je dan maar niet gaat lopen piepen.
De vraag lijkt me beantwoord en veel succes verder.
We leven in een drukke samenleving waarin we moeten leven met waarden en normen (lees oa wetten en regels).
Kennelijk wil jij je daar niet aan conformeren. Nu is het in jouw voordeel uitgepakt en de volgende keer heb je misschien pech en als je dan maar niet gaat lopen piepen.
De vraag lijkt me beantwoord en veel succes verder.
met een vriendelijke groet, Rich
rich@infopolitie.nl
Als je blijft staren naar de plek waar de zon onderging, zal je hem nooit meer op zien gaan.
rich@infopolitie.nl
Als je blijft staren naar de plek waar de zon onderging, zal je hem nooit meer op zien gaan.