goedenavond, ik heb een vraag, een maand geleden heb ik mijn 20 jarige dochter het huis uitgezet, wegens de vele ruzie`s enz. zij heeft al de spullen uit haar kamer meegekregen, kleding, de post alles, behalve ligt er op mijn zolder nog een paar wintertruien, ik kan hier niet makkelijk bij komen omdat er heel veel spullen staan, dus ik moet een hele zoektocht gaan maken voor een paar kleren. nu heeft zij de politie hievoor ingeschakeld, en die wil haar kleren op gaan halen bij mij.
zij is niet meer ingeschreven, en heeft volgens mij geen enkele zeggenschap meer. ben ik nou van de wet verplicht om een paar truien, die de politie wil ophalen bij mij thuis dit toe te laten?
volgens mij niet, het is toch mij woning en zij staat uitgeschreven, dan heb ik de politie toch niet toe te laten?
ben heel benieuwd naar de antwoorden, want de politie wil over een week komen om de kleding op te halen.
uit huis gezet
Moderator: Moderatorteam
-
L.A.W. TS
- Infopolitie Gast
Officieel mag de politie alleen binnen treden met een machtiging of met toestemming van de bewoners.
Bewoners is een ruim begrip in de wet.
Maar.... U zit misschien niet te wachten op een oordeel van mij maar het zelf pakken van de kleding en bij de deur zetten lijkt mij een stuk minder moeite voor u, uw dochter en de betrokken politieambtenaren...
Bewoners is een ruim begrip in de wet.
Dus of uw dochter in het begrip bewoner valt...Een bewoner is degene die een woning als zodanig gebruikt. Het karakter van de onschendbaarheid van de woning als individueel recht brengt mee dat indien meer personen gezamenlijk een ruimte als hun woning gebruiken, ieder van hen in principe de bescherming van het huisrecht geniet.
Het komt er niet op aan of men huurder of eigenaar van de ruimte is. Aan iedere bewoner komt het recht toe de toegang tot de gemeenschappelijke woning te ontzeggen, ook al geeft een andere bewoner toestemming tot binnentreden
Maar.... U zit misschien niet te wachten op een oordeel van mij maar het zelf pakken van de kleding en bij de deur zetten lijkt mij een stuk minder moeite voor u, uw dochter en de betrokken politieambtenaren...
-
mwb TS
- Infopolitie Gast
Nee, U hoeft de politie niet toe te laten.
De politie probeert in dit geval te bemiddelen, om te zorgen dat de spullen van uw dochter uit uw huis verdwijnen zonder moeilijkheden voor U en uw dochter.
Maar ja, als u daaraan niet mee wilt werken, moet U dat zelf weten.
Dan zal uw dochter vandaag of morgen wel op een andere manier proberen haar spullen te bemachtigen. Als U dat graag wilt, moet u vooral de politie komende week niet binnenlaten.
De politie probeert in dit geval te bemiddelen, om te zorgen dat de spullen van uw dochter uit uw huis verdwijnen zonder moeilijkheden voor U en uw dochter.
Maar ja, als u daaraan niet mee wilt werken, moet U dat zelf weten.
Dan zal uw dochter vandaag of morgen wel op een andere manier proberen haar spullen te bemachtigen. Als U dat graag wilt, moet u vooral de politie komende week niet binnenlaten.
-
Venzent TS
- Infopolitie Gast
-
Roland TS
- Infopolitie Gast
-
roxanne999 TS
- Infopolitie Gast
bedankt
ik wil iedereen bedanken voor al de reactie`s, ik ga de kleren zoeken op zolder en breng ze zelf naar het politiebureau, dan is het probleem ook opgelost.
het ging mij meer om, of ik wettelijk verplicht ben om de politie de kleding mee te geven, omdat zij niet meer ingeschreven staat op mijn adres. dat weet ik nu.
allemaal bedankt.
het ging mij meer om, of ik wettelijk verplicht ben om de politie de kleding mee te geven, omdat zij niet meer ingeschreven staat op mijn adres. dat weet ik nu.
allemaal bedankt.