Interesse in politie
Moderator: Moderatorteam
-
NbORN TS
- Infopolitie Gast
Interesse in politie
Hallo ik ben al langere tijd aan het denken om mij aan te melden voor politie. Ik heb al het een en andere na gevraagt hoe het allemaal in zijn werk gaat maar waar kan ik eigenlijk nog meer informatie kunnen krijgen???
Gr NBorn
Gr NBorn
- Maaike
- Roepnaam: Maaike
- X: @mama_maaike
- Facebook: MDJ1980
- Geslacht:
- Leeftijd: 45
kijk eens op http://www.politie-werving.nl 
-
Thijs TS
- Infopolitie Gast
-
Mohaa TS
- Infopolitie Gast
Leuk, vervelend, lachwekkend, verdrietig, kwaad makend en tja welke emotie heb je nog meer.Anonymous schreef:Hoe is het werken bij de politie??
Je wandelt af en toe van de ene emotie naar de andere en dat op 1 dag.
Je kan een kind weer met zijn ouders herenigen (iedereen blij)
Je staat zo bij een ongeval (emotie ligt aan de oorzaak)
Je staat dan weer bij een reanimatie (dit kan heel erg verdrietig zijn)
Je ontmoet mensen waarvan je denkt: "kan het nog raarder, enger, viezer, schooner, liever, agressiever etc etc. dan dit". Dan kom je er weer achter dat het inderdaad kan.
Het is een job met veel afwisseling en tijden van rennen en vliegen en af toe stil staan.
En tja......... wat wil je nog meer weten?
-
Onyx TS
- Infopolitie Gast
Voor het geld hoef je het niet te doen want "rijk" ga je bij de politie zeker niet worden.Mohaa schreef: En tja......... wat wil je nog meer weten?
Het is een vak wat je moet liggen en niet iedereen kan tegen de waan van alledag en de onregelmatige werktijden.
Toch heb ik, tot de dag van vandaag, nog geen moment spijt van mijn keuze voor dit vak!
-
Gast TS
- Infopolitie Gast
Dat is ook een beetje wat ik zoek dat afwissellende bezig zijn met mensen in teamverband werken etc. Een oud collega van mij is ook bij de politie gegaan en heeft nu het eerste 1,5 jaar er op zitten en zij heeft het heel erg naar haar zin. Nu heb ik al het een en ander gevraagt en het klinkt op zich allemaal wel aardig. Alleen toen ze mij vertelde wat is ging verdienen met aanvang van haar opleiding werk moest ik even nadenken. Dat is ook het enigste waarom dat het voor mij het moeilijk maakt. Nu weet ik dat je het voor het geld niet moet doen maar als ik een eigen huisje heb en ik kijk naar de toekomst dan is het voor mij moeilijk om die stap te zetten. Dit is allemaal in het begin heb ik begrepen en je kan ook groeien maar toch. kan iemand mij een beetje uitleggen hoe het in zijn werk gaat vanaf dat je gaat solliciteren bij de politie????
PS : kan mij niet registreren mijn email is niet toegestaan?????
PS : kan mij niet registreren mijn email is niet toegestaan?????
-
foreverblue TS
- Infopolitie Gast
-
jeanette TS
- Infopolitie Gast
Als je zo weinig zou gaan verdienen zal je nog wel erg jong zijn
.
De eerste stap is solliciteren, dan wordt je uitgebreid getest,dat kunnen de studenten hier je heel goed vertellen , hoe dat in zijn werking gaat . Als dat allemaal lukt, ga je de opleiding in, 3 maanden naar school, 3 maanden op een team en dat 3 of 4 jaar lang. Ik vind het werken bij de politie geweldig , en het geld vind ik wat minder belangrijk, maar die keuze moet ieder voor zich zelf maken, maar zo slecht is het nu ook niet
De eerste stap is solliciteren, dan wordt je uitgebreid getest,dat kunnen de studenten hier je heel goed vertellen , hoe dat in zijn werking gaat . Als dat allemaal lukt, ga je de opleiding in, 3 maanden naar school, 3 maanden op een team en dat 3 of 4 jaar lang. Ik vind het werken bij de politie geweldig , en het geld vind ik wat minder belangrijk, maar die keuze moet ieder voor zich zelf maken, maar zo slecht is het nu ook niet
-
Splinter TS
- Infopolitie Gast
-
drie1347 TS
- Infopolitie Gast
Bij een informatiebijeenkomst van het korps gelderland midden werd er verteld dat er inderdaad tot een bepaalde mate kan worden afgeweken van het aanvangssalaris. Dit om te voorkomen dat je er financieel op achteruitgaat.
Wel werd er daarbij vermeld dat je loon dan bevroren wordt totdat je gelijk zit aan de andere dienders van hetzelfde niveau, zodat uiteindelijk iedereen weer gelijk zit.
Wel werd er daarbij vermeld dat je loon dan bevroren wordt totdat je gelijk zit aan de andere dienders van hetzelfde niveau, zodat uiteindelijk iedereen weer gelijk zit.
- The Scorpion
- Roepnaam: Sire
- Leeftijd: 45