boete verkeerd parkeren?

In dit forum staan de afgesloten onderwerpen uit Stel uw vraag als Gast.

Moderator: Moderatorteam

jansen TS
Infopolitie Gast

boete verkeerd parkeren?

Ongelezen bericht door jansen »

Hallo,

Onlangs kreeg ik een bekeuring onder mijn ruit voor verkeerd parkeren. Nou heb ik de bekeuring (en de acceptgiro) eens goed bekeken en er staat feitcode r315a op, dit is toch de verkeerde feitcode?

Groetjes
foreverblue TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door foreverblue »

315a staat voor, niet de rijbaan gebruiken als bestuurder van een motorvoertuig (rijdend).

Het lijkt er inderdaad op dat men een verkeerde feitcode heeft genoteerd. Maar dat is moeilijk te zeggen zo, u kunt evt. in bezwaar gaan en zo om meer duidelijkheid vragen.
jansen TS
Infopolitie Gast

foreverblue schreef:315a staat voor, niet de rijbaan gebruiken als bestuurder van een motorvoertuig (rijdend).

Het lijkt er inderdaad op dat men een verkeerde feitcode heeft genoteerd. Maar dat is moeilijk te zeggen zo, u kunt evt. in bezwaar gaan en zo om meer duidelijkheid vragen.
Ja dat zal ik doen, ik heb na mijn bekeuring gebeld met de parkeerpolitie en de persoon die de bekeuring had uitgescheven vertelde dat het was voor parkeren op een invalideplek zonder kaart.
Moet ik eerst de bekeuring betalen als ik in beroep ga?
L.A.W. TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door L.A.W. »

Wat is de omschrijving op de giro of op de bon?
De code die jij opgaf is voor niet de rijbaan gebruiken rijdend.
Ik weet niet of op de accept giro een andere code staat?en wat is het bedrag daarbij?voor stilstaan r315b is de boete 45 euro en voor rijden 65...
foreverblue TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door foreverblue »

jansen schreef:
foreverblue schreef:315a staat voor, niet de rijbaan gebruiken als bestuurder van een motorvoertuig (rijdend).

Ja dat zal ik doen, ik heb na mijn bekeuring gebeld met de parkeerpolitie en de persoon die de bekeuring had uitgescheven vertelde dat het was voor parkeren op een invalideplek zonder kaart.
Nee u hoeft niet eerst te betalen als u in beroep gaat bij de Officier van Justitie. Als hij uw bezwaar afwijst, dan zult u de bekeuring wel eerst moeten betalen, om vervolgens evt. bij de kantonrechter in beroep te gaan.
jansen TS
Infopolitie Gast

L.A.W. schreef:Wat is de omschrijving op de giro of op de bon?
De code die jij opgaf is voor niet de rijbaan gebruiken rijdend.
Ik weet niet of op de accept giro een andere code staat?en wat is het bedrag daarbij?voor stilstaan r315b is de boete 45 euro en voor rijden 65...
ja er staat inderdaad rijdend op en de boete is 65 euro.
jansen TS
Infopolitie Gast

foreverblue schreef:
jansen schreef:

Nee u hoeft niet eerst te betalen als u in beroep gaat bij de Officier van Justitie. Als hij uw bezwaar afwijst, dan zult u de bekeuring wel eerst moeten betalen, om vervolgens evt. bij de kantonrechter in beroep te gaan.

ok dan weet ik genoeg ga ik mijn brief schrijven, thanks.
L.A.W. TS
Infopolitie Gast

Het kan zijn dat de verbalisant u niet op de rijbaan heeft zien rijden, en dat hij u op kenteken heeft bekeurd en als "service" de bon onder de ruit heeft gedaan, maar het is ook mogelijk dat deze zich vergist heeft.

Als de overtreding "niet de rijbaan gebruiken" niet heeft gepleegd dan heeft u de mogelijkheid om in beroep te gaan, en mogelijk gaat de boete 20 euro`s naar beneden.

(sorry voor de wat moeilijke zinsopbouw.... :wink: )
rai
In Memoriam
KMAR
Geslacht:

Ongelezen bericht door rai »

L.A.W. schreef:Het kan zijn dat de verbalisant u niet op de rijbaan heeft zien rijden, en dat hij u op kenteken heeft bekeurd en als "service" de bon onder de ruit heeft gedaan, maar het is ook mogelijk dat deze zich vergist heeft.

Als de overtreding "niet de rijbaan gebruiken" niet heeft gepleegd dan heeft u de mogelijkheid om in beroep te gaan, en mogelijk gaat de boete 20 euro`s naar beneden.

(sorry voor de wat moeilijke zinsopbouw.... :wink: )
Ik weet niet wat er gaat geburen maar raar vind ik het wel.
Volgens de "mondelinge mededeling" heeft TS ook een ander feit begaan dan niet de rijbaan gebruiken.
jansen schreef:ik heb na mijn bekeuring gebeld met de parkeerpolitie en de persoon die de bekeuring had uitgescheven vertelde dat het was voor parkeren op een invalideplek zonder kaart.
L.A.W. TS
Infopolitie Gast

Ja klopt, helemaal overheen gelezen... :oops:

zal toch beter moeten leren :shock: kijken...
rai
In Memoriam
KMAR
Geslacht:

Ongelezen bericht door rai »

Was ook niet specifiek voor jouw, ik moest ook even twee keer kijken.
Maar als hij een goed onderbouwt bezwaarschrift schrijft kan hij een heel eind komen.
MotoRon
Beheerder
Agent-BD
Brigadier
Roepnaam: Ron
Geslacht:
Leeftijd: 67

Ongelezen bericht door MotoRon »

Als je een verweerschrift aan de OVJ stuurt, en de betreffende parkeercontroleur kan aangeven dat je op een gehandicaptenplaats stond, wordt de feitcode gewijzigd en krijg je alsnog een gewijzgde beschikking, feitcode R402b, parkeren op een gehandicaptenplaats zonder gehandicaptenkaart a € 70,=
Je loopt dus ook een risico dat de bon nog duurder gaat uitpakken. Kwestie van inschatten of de betreffende controleur, die je gesproken heeft, het zich nog zal herinneren of niet...
MotoRon
Beheerder
motoron@infopolitie.nl
jansen TS
Infopolitie Gast

MotoRon schreef:Als je een verweerschrift aan de OVJ stuurt, en de betreffende parkeercontroleur kan aangeven dat je op een gehandicaptenplaats stond, wordt de feitcode gewijzigd en krijg je alsnog een gewijzgde beschikking, feitcode R402b, parkeren op een gehandicaptenplaats zonder gehandicaptenkaart a € 70,=
Je loopt dus ook een risico dat de bon nog duurder gaat uitpakken. Kwestie van inschatten of de betreffende controleur, die je gesproken heeft, het zich nog zal herinneren of niet...
Ik snap er niets meer van, wat ik heb begrepen is dat als je de beschikking hebt gehad en er een verkeerde feitcode opstaat je in beroep kan gaan hiertegen. Als de beschikking al thuis is gestuurd kan de feitcode toch niet meer gewijzigd worden?
MotoRon
Beheerder
Agent-BD
Brigadier
Roepnaam: Ron
Geslacht:
Leeftijd: 67

Ongelezen bericht door MotoRon »

jansen schreef:
MotoRon schreef:Als je een verweerschrift aan de OVJ stuurt, en de betreffende parkeercontroleur kan aangeven dat je op een gehandicaptenplaats stond, wordt de feitcode gewijzigd en krijg je alsnog een gewijzgde beschikking, feitcode R402b, parkeren op een gehandicaptenplaats zonder gehandicaptenkaart a € 70,=
Ik snap er niets meer van, wat ik heb begrepen is dat als je de beschikking hebt gehad en er een verkeerde feitcode opstaat je in beroep kan gaan hiertegen. Als de beschikking al thuis is gestuurd kan de feitcode toch niet meer gewijzigd worden?
Volgens mij kan de officier de beschikking corrigeren, maar ik moet het even opzoeken.
MotoRon
Beheerder
motoron@infopolitie.nl
jansen TS
Infopolitie Gast

MotoRon schreef:
jansen schreef:
Volgens mij kan de officier de beschikking corrigeren, maar ik moet het even opzoeken.

als je dat voor me wilt doen graag, ik wil wel een beetje weten waar ik aan toe ben voor dat ik de brief vertsuur!!
Gesloten