Heb even geen idee hoe de KW's zijn vastgesteld bij de keuring van de RDW maar weet wel dat een brom cq snorfiets bij 2 KW ongeveer 79 km/u loopt.gast schreef:Hallo, op het kenteken van mijn yamaha neo's bromscooter staat de cilinderin houd, en het vermogen vermeld. Dit zijn dus de waarden die de rdw zelf invult op het kentekenbewijs, en die ook vast wel zullen kloppen. 49cc, en een
vermogen van 3,10 Kw. Maar.... als ik nu de rollenbank op ga , en het vermogen komt boven de 0,5 Kw, heb ik een bon! Mijn bromfiets is standaard, dus ik heb niks te vrezen. Maar dit klopt dan toch niet? Betekent dit dat de politie al jaren met verkeerde apparatuur, en/of omrekentabellen werkt? Een kw is toch een kw????
Dit zou, volgens uw gegevens, betekenen dat uw bromfiets dik 100 km/u zou lopen, en dat lijkt me sterk..
Hou het er maar even op dat het of 0.31 KW moet zijn, of dat er een geheel andere omrekentabel moet worden gehanteerd
U bromfiets mag, na toepassing van die omrekentabel, maximaal 45 km/u kunnen halen.
Als u een kentekenkeuring hebt laten vericvhten en dus die kentekenplaat ook op uw bromfiets hangt wordt er (als ik mij niet vergis) gerekend dat de bromfiets maximaal 50 km/u constructiesnelheid mag hebben.
Alles hierboven is een probleem voor de eigenaar lijkt mij.