Huisbezit van wapens

In dit forum staan de afgesloten onderwerpen uit Stel uw vraag als Gast.

Moderator: Moderatorteam

Gesloten
Karin TS
Infopolitie Gast

Huisbezit van wapens

Ongelezen bericht door Karin »

Ik heb volgende week een debat over huisbezit van wapens. Ik ben er tegen. Maar ik mis een paar sterke argumenten, kunt u me helpen? Alvast bedankt.
rich
Moderator
Agent
Geslacht:
Leeftijd: 51

Ongelezen bericht door rich »

Ik ben er tegen
Waarom ben je er op tegen?

Ik neem aan dat je argumenten aan kunt dragen waarom je er tegen bent en ik neem aan dat je die zelf sterk vindt want anders zou je net zo goed voor het bezit van wapens kunnen zijn.

De kunst is dat je ook kunt begrijpen waarom mensen voor het bezit zijn en jij moet zien dat je met sterke argumenten deze mening kunt weerleggen en als dat niet lukt dan vind je het bezit kennelijk geen probleem.

Ik ben niet voor en ik ben niet tegen. Als mensen op een normale wijze met de wapens omgaan dan vind ik het bezit geen enkel probleem. Op het moment dat ze er niet normaal mee om kunnen gaan en dus een gevaar voor zichzelf of voor hun omgeving zijn dan is het wel een probleem.

Naar mijn idee zijn er in ieder huishouden voorwerpen te vinden die je heel gemakkelijk als wapen kunt gebruiken.

Moeten we het scherpe vleesmes ook maar verbieden?

Kortom....Kom zelf ook maar met argumenten of een stelling en dan zijn er waarschijnlijk meerdere mensen te vinden die je wel op weg willen helpen.
met een vriendelijke groet, Rich

rich@infopolitie.nl

Als je blijft staren naar de plek waar de zon onderging, zal je hem nooit meer op zien gaan.
The Scorpion
OnTroerend goed
Agent
Roepnaam: Sire
Leeftijd: 45

Ongelezen bericht door The Scorpion »

fijn Rich, met 1 antwoord een topic om zeep geholpen :thumright:
Wie rent, bekent!
Guido TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Guido »

hoezo om zeep geholpen.

mooi uiteen gezet.
zal toch niet zo zijn dat WIJ argumenten moeten gaan bedenken waarom iemand tegen iets is ;)
Thijs TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Thijs »

Vuurwapens onder je kussen zoals in Amerika "om je gezin te beschermen" vind ik niks. Inbreker of overvaller neemt alleen maar meer wapens cq geweld mee. Is als het ware een overtreffende trap. Ieder doet er dan een schepje boven op.
The Scorpion
OnTroerend goed
Agent
Roepnaam: Sire
Leeftijd: 45

Ongelezen bericht door The Scorpion »

Guido schreef:hoezo om zeep geholpen.

mooi uiteen gezet.
zal toch niet zo zijn dat WIJ argumenten moeten gaan bedenken waarom iemand tegen iets is ;)

op zich niet nee, maar echt verkeerd kan ik haar poging ook niet noemen. misschien heeft ze wel al een idee en probeert ze vanuit onze kant nog meer gedachten te krijgen om zo sterker te staan.
Wie rent, bekent!
Guido TS
Infopolitie Gast

jazeker!
dat is het zeker, maar dat had ook op het forum van de fancy gekund.

Wat ik bedoelde is dat IK vind dat je nergens voor of tegen kunt zijn zonder dat je daar voor jezelf argumenten voor kunt hebben
Guido TS
Infopolitie Gast

Re: Huisbezit van wapens

Karin schreef:Ik heb volgende week een debat over huisbezit van wapens. Ik ben er tegen. Maar ik mis een paar sterke argumenten, kunt u me helpen? Alvast bedankt.
In amerika wijzen statistieken uit dat er veel ongelukken in huiselijke kring gebeuren met (vuur)wapens.

In nederland is de politie in principe de enige organisatie (met kmar en leger) die geweld mogen gebruiken.
Het bezitten van wapens (anders dan voor de sportschutter) heeft dus ook geen meerwaarde.

Het niet legitieme gebruik van vuurwapens is groter als deze in een bepaalde situatie WEL voor handen zijn.
SWAT
24 uurs servicer
Agent
Jurist/Advocaat
Brigadier
Geslacht:
Leeftijd: 65

Re: Huisbezit van wapens

Ongelezen bericht door SWAT »

Guido schreef:
Karin schreef:Ik heb volgende week een debat over huisbezit van wapens. Ik ben er tegen. Maar ik mis een paar sterke argumenten, kunt u me helpen? Alvast bedankt.
In amerika wijzen statistieken uit dat er veel ongelukken in huiselijke kring gebeuren met (vuur)wapens.

In nederland is de politie in principe de enige organisatie (met kmar en leger) die geweld mogen gebruiken.
Het bezitten van wapens (anders dan voor de sportschutter) heeft dus ook geen meerwaarde.

Het niet legitieme gebruik van vuurwapens is groter als deze in een bepaalde situatie WEL voor handen zijn.
Daarnaast laten de misdaadcijfers in Amerika duidelijk zien dat het legale bezit van vuurwapens geen positieve invloed heeft op die misdaadcijfers.

In Nederland is de kans dat de inbreker die door u overlopen wordt gewapend is met een vuurwapen vrij klein. In Amerika loopt u het risico dat de inbreker u met uw eigen wapen opwacht.

Daarnaast heeft het bezit van een wapen alleen enig praktisch nut als je ook getrained bent in het gebruik van dat wapen anders loopt de omgeving een groter gevaar dan de boef waartegen het wapen gebruikt zou moeten worden.
Wess TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Wess »

Voor sportschutters of jagers vind ik het geen probleem dat ze wapens in huis hebben. (ik schiet zelf ook wel eens een EPP parcourtje). Maar zorg dan wel dat je het spul veilig opbergt etc...

Wij hebben een poos terug een controle legale vuurwapens in onze gemeente gehad. Op de 14.000 inwoners zijn er toch nog 650 geregistreerde vuurwapens. Vond ik zelf best veel.

Als je dan ziet dat sommige mensen het jachtgeweer op de zolder trap hebben staan met de patronen ernaast..... :cry:
En dan hebben ze nog kinderen ook!! :?
Gesloten