STEENSLAG A12

In dit forum staan de afgesloten onderwerpen uit Stel uw vraag als Gast.

Moderator: Moderatorteam

Gesloten
Xsara_Coupe TS
Infopolitie Gast

STEENSLAG A12

Ongelezen bericht door Xsara_Coupe »

Hallo iedereen, ik ben nieuw hier!

Vandaag reed ik over de a12 tussen zevenhuizen en zoetermeer. Die snelweg was net geasfalteerd dit weekend en ging vandaag om 05.00 uur open. Ik reed er om 07.45 uur.
De hele snelweg lag vol met grind, en na controle van de auto in een informatiehaven in zoetermeer bleek deze van onder tot boven en van voor tot achter onder de steenslag te zitten
Resultaat: Minimaal 3000 euro schade ex btw en zonder tegenslagen!
De volledige auto moet overgespoten en de prijs is van een focwa erkend schadeherstelbedrijf...

Mijn vraag aan jullie is:
Heeft iemand hier ook steenslagschade opgelopen door deze overmatige hoeveelheid grind?
Zo ja, zou je dan contact met mij op willen nemen, want samen sta je een stuk sterker!!
Volgens de verzekeraar is rijkswaterstaat al heel moeilijk te pakken op dit soort dingen door de zware advocaten die ze in huis hebben

Ook wil ik iedereen vragen om, als ze iets op tv of internet tegenkomen, dit ook hier of om mn e-mail te vermelden. Dit zou het volgens de verzekering namelijk een stuk makkelijker en duidelijker maken!

Zovast bedankt en met vriendelijke groet,

Xsara_Coupe
(Marco van der Jagt)
theo TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door theo »

Volgens mij blijft uw verzekeraar met lege handen staan.

Bij zoiets staan de onderstaande borden (50 km kan ook 70 km zijn)

Juridisch trekt u aan het korste eind denk ik.

Gr Theo
Je hebt niet voldoende rechten om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Laatst gewijzigd door theo op 17 okt 2005, 22:34, 1 keer totaal gewijzigd.
donmarcello
Stamgast
Roepnaam: marcel
Geslacht:
Leeftijd: 68

Ongelezen bericht door donmarcello »

theo schreef:Volgens mij blijft uw verzekeraar met lege handen staan.

Bij zoiets staan waarschuwingsborden o.a een snelheidsbeperking.

Gr Theo
stel ze staan er niet ??? en dan? :wink:
Mag ik u tegen u zeggen ...ik heb moeite met de L
theo TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door theo »

donmarcello schreef:
theo schreef:Volgens mij blijft uw verzekeraar met lege handen staan.

Bij zoiets staan waarschuwingsborden o.a een snelheidsbeperking.

Gr Theo
stel ze staan er niet ??? en dan? :wink:
Dan kan de TS de aannemer en of rijkswaterstaat aansprakelijk stellen .

Gr Theo
Xsara_Coupe TS
Infopolitie Gast

Deze borden stonden duidelijk niet langs de weg!
De wegwerkzaamheden waren op het moment dat ik hier reed ook geheel voorbij. Het enige bord dat nog langs de weg stond was een geel bord waarop stond op welke data de weg afgesloten zou zijn.
Omdat er geen wegwerkzaamheden waren op dat moment, stond er geen enkel waarschuwinsbord!

Met vriendelijke groet,

Xsara_Coupe
Marco van der Jagt
Xsara_Coupe TS
Infopolitie Gast

Vandaag reed ik weer rond dezelfde tijd over de A12. Dit keer waren er wel borden geplaatst.
Toch is deze plaatsing nog heel slecht. Ten eerste staat er alleen het bord pas op voor opspattend grind, en ten tweede staat dit op een lokatie waar je dr niets meer aan hebt.
Het staat namelijk net na een afslag, dus enige mogelijkheid om de snelweg op tijd te verlaten is er niet meer.
Maar voor de duidelijkheid: die borden stonden er gisteren niet!
Ik heb net ook van iemand anders een reactie gehad op een ander forum waaruit blijkt dat na mijn telefoontje alle matrixborden op 50 zijn gezet!
Dit laat mijns inziens wel zien dat men bij rijkswaterstaat ook wel inzag dat er iets fout zat!

Xsara_Coupe
Frans
Beheerder
Agent-BD
Brigadier
Geslacht:
Leeftijd: 58

Ongelezen bericht door Frans »

@Xsara_Coupe: Heb je ze al officieel verantwoordelijk gesteld voor de schade ? Ik begrijp dat u uw verzekering al hebt gesproken maar dit is altijd stap 1 van een (en geloof me, als particulier heb ik ook 1 vol jaar moeten wachten op schade terwijl die overduidelijk was EN toegegeven) heeeeeeel langdurig proces.......

succes in ieder geval.....
Frans
Beheerder
frans@infopolitie.nl
Gast TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Gast »

@Xsara_Coupe: Heb je ze al officieel verantwoordelijk gesteld voor de schade ? Ik begrijp dat u uw verzekering al hebt gesproken maar dit is altijd stap 1 van een (en geloof me, als particulier heb ik ook 1 vol jaar moeten wachten op schade terwijl die overduidelijk was EN toegegeven) heeeeeeel langdurig proces.......
De verzekering raadt mij af om ze verantwoordelijk te stellen. De verzekering zal dit vandaag zelf oppakken. Zij weten namelijk precies hoe ze deze brief op moeten stellen!
Wel heb ik iedere dag een word-document gemaakt met wat er die dag is gebeurd, gebeld enz.
Bovendien heb ik foto's gemaakt voor zover dit mogelijk was(zo goed als niet) :(
Gelukkig ben ik all-risk verzekerd. De vraag is nu dus nog of het van mn eigen risico afgaat. Het schadebedrijf die mijn auto vanaf maandag in behandeling zal nemen vertelde gisteren toevallig dat een van zijn klanten ook een jaar over de claim had gedaan. Die had ook op de a12 alleen voorschade opgelopen!

Schade die nog niet geconstateerd was, maar nog duidelijker zichtbaar als de lak is trouwens de voorruit. Deze zit echt helemaal vol met pitten. Dit is iets wat eigenlijk alleen hierdoor kan komen!

Nog een reden dat ik extra baal is het feit dat ik mn auto een maand geleden volledig heb laten uitdeuken zonder spuiten. Dit was 300 euro en dat vond ik voor een student al vrij prijzig :shock:

Xsara_Coupe
Gesloten