drank op en nu rechtszaak wie kan helpen?
Moderator: Moderatorteam
Alcohol en verkeer ligt nou eenmaal erg gevoelig bij de meeste mensen. Koester in dit geval de twee serieuze reacties en de rest was u waarschijnlijk wel bekend.
Over het algemeen is er weinig begrip voor mensen die met alcohol op achter het stuur kruipen.
Gisteren is een collega begraven die tijdens zijn werk ook door een zatladder is doodgereden. Dat het emoties oproept is dus niet verbazingwekkend.
Over het algemeen is er weinig begrip voor mensen die met alcohol op achter het stuur kruipen.
Gisteren is een collega begraven die tijdens zijn werk ook door een zatladder is doodgereden. Dat het emoties oproept is dus niet verbazingwekkend.
-
Lex TS
- Infopolitie Gast
Ga er vanuit dat hij zijn rijbewijs een lange, lange tijd kwijt is, als het niet ongeldig wordt verklaard tenminste.
Is hij al eerder voor dit soort feiten veroordeeld? Als dit zo is dan kan het zijn dat men deze keer niet voor een taakstraf maar een gevangenisstraf kiest.
Vermoedelijk moet hij ook de EMA-cursus volgen, op eigen kosten. Dat komt er ook nog bij, al is het geen straf.
Is hij al eerder voor dit soort feiten veroordeeld? Als dit zo is dan kan het zijn dat men deze keer niet voor een taakstraf maar een gevangenisstraf kiest.
Vermoedelijk moet hij ook de EMA-cursus volgen, op eigen kosten. Dat komt er ook nog bij, al is het geen straf.
-
Mofkap TS
- Infopolitie Gast
Smile, ik begijp best dat u het er moeilijk mee heeft en dat een man met alcoholverslaving ook huiselijke problemen en spanningen geeft.
Maar dat doet niet af aan het feit. Berouw komt altijd na de zonde. U en uw twee kinderen zullen het niet makkelijk hebben, maar u heeft nog twee kinderen. Praat eens met de mensen die een kind zijn verloren door een dronken automobilist. Denkt u dat u daar enig begrip van krijgt? Voor dronken rijden bestaat geen enkel excuus.
Wat uw man kan verwachten is een behoorlijke straf en die is terecht, dat zult u ook moeten beamen. Er staat u en uw gezin een moeilijke tijd te wachten. Dat is maar tijdelijk, een kind verliezen door een dronken bestuurder is dat niet.
Maar dat doet niet af aan het feit. Berouw komt altijd na de zonde. U en uw twee kinderen zullen het niet makkelijk hebben, maar u heeft nog twee kinderen. Praat eens met de mensen die een kind zijn verloren door een dronken automobilist. Denkt u dat u daar enig begrip van krijgt? Voor dronken rijden bestaat geen enkel excuus.
Wat uw man kan verwachten is een behoorlijke straf en die is terecht, dat zult u ook moeten beamen. Er staat u en uw gezin een moeilijke tijd te wachten. Dat is maar tijdelijk, een kind verliezen door een dronken bestuurder is dat niet.
Laatst gewijzigd door Mofkap op 14 okt 2005, 22:46, 1 keer totaal gewijzigd.
-
CrashDuck TS
- Infopolitie Gast
-
Marcos TS
- Infopolitie Gast
Kan zij daar dan wat aan doen ofzo ?
Niet te arrogant doen jongens. Paar weken terug is hier ook een kindje dood gereden, recht onder het raam van mijn kamer, en je raad het al de bestuurder was dronken. Maar om het een vrouw die met dr 2 kinderen enigzins een oplossing probeert te vinden aan te rekenen vind ik ZEER zwak..
Niet te arrogant doen jongens. Paar weken terug is hier ook een kindje dood gereden, recht onder het raam van mijn kamer, en je raad het al de bestuurder was dronken. Maar om het een vrouw die met dr 2 kinderen enigzins een oplossing probeert te vinden aan te rekenen vind ik ZEER zwak..
nee Marcos, je hebt inderdaad helemaal gelijk. Daar kan mevrouw absoluut niets aan doen. Maar als je tussen de regels door leest (en dus alle gevoel weglaat) dan lees je, ondanks het gevoelige onderwerp heel erg veel goede dingen.Marcos schreef:Kan zij daar dan wat aan doen ofzo ?
Het komt neer op het volgende:
1) Justitie kijkt niet naa rhet gezin als het rijbewijs wordt ingenomen
2) Mevrouw kan er niets aan doen, maar heeft wel een man die dingen doet waar we op dit moment even slecht tegen kunnen (anders ook, maar nu net even wat erger)
3) Het gaat veel geld, tijd en energie kosten om weer op de rit te komen
4) Velen wensen mevrouw ondanks alles sterkte.
Kortom, en ik denk dat daarna alles wel is gezegd, een heel zware, dure, taaie levensles die meneer heeft moeten leren.....maar het is wel een leermoment, geen begrafenis.....
En zoals eerder gezegd wens ik mevrouw en kinderen nog steeds heel erg veel sterkte in de komende periode.
-
Thijs TS
- Infopolitie Gast
Smile,
er zijn ook serieuze antwoorden gegeven waar je heel veel mee kunt. Je kunt denk ik niet verwachten dat er op een forum alleen antwoord gegeven zal worden als een machine. Veel mensen hier zijn politie agent en aangezien er zeer kort geleden een politieagent dood is gereden door een dronken bestuurder, ligt dit nu even wat gevoeliger dan anders.
Je hebt antwoorden op de vraag waar je misschien niet vrolijk van wordt, dat begrijp ik, maar er is voldoende duidelijkheid in wat u kunt verwachten.
Ook namens mij sterkte de komende tijd,
Thijs
er zijn ook serieuze antwoorden gegeven waar je heel veel mee kunt. Je kunt denk ik niet verwachten dat er op een forum alleen antwoord gegeven zal worden als een machine. Veel mensen hier zijn politie agent en aangezien er zeer kort geleden een politieagent dood is gereden door een dronken bestuurder, ligt dit nu even wat gevoeliger dan anders.
Je hebt antwoorden op de vraag waar je misschien niet vrolijk van wordt, dat begrijp ik, maar er is voldoende duidelijkheid in wat u kunt verwachten.
Ook namens mij sterkte de komende tijd,
Thijs
- MotoRon
- Roepnaam: Ron
- Geslacht:
- Leeftijd: 67
Ik had de indruk dat je duidelijk antwoord hebt gekregen op je vraag.smile schreef:nou lijkt mij duidelijk dat ik hier voortaan niet hoef te vragen om een antwoord.je krijgt een of twee serieuze antwoorden en voor de rest alleen oordelen.en ach ja ik moet ook niet proberen in de slachtofferol te duiken want dat is verkeerd.ik ben ook een slachtoffer.van een man die helaas te laat heeft doorgehad dat die een drankprobleem heeft en daar nu hard voor aan het werken is en zijn gezin niet wil proberen in de schulden te steken, zodat zijn twee kinderen hier niet onder hoeven te lijden.en geen gelul over dat had die eerder moeten beseffen voordat die in de auto stapte die avond want dat is allemaal achteraf gepraat en dus lekker makkelijk praten
Aangezien je de vraag deponeert op een voor (bijna) iedereen toegankelijk forum, moet je er rekening mee houden dat daar berichten tussen komen te staan die je liever niet had gelezen, maar zo gaat dat op een forum. Iedereen kan daar zijn/haar zegje doen. Volgens mij moet je er uithalen wat voor jou belangrijk is...... Sterkte
Ik beredeneer vanuit twee kanten,Marcos schreef:Kan zij daar dan wat aan doen ofzo ?
enerzijds, zoals al aangegeven de dodelijke slachtoffers die ik tegenkom en het slechte nieuws wat ik moet gaan brengen, allemaal door iemand die per ongeluk een keertje straalbezopen achter het stuur gezeten heeft.
Anderzijds, begrijp dat het allemaal heel moeilijk is om prive dit soort dingen mee te maken, maar wordt walgelijk van al die zielige verhalen die vervolgens bij een terechtzitting worden opgehangen om maar het rijbewijs te behouden, etc. Je kan je nl afvragen of het nog per ongeluk is om met een slok op te gaan rijden, zeker als men alcoholist is!
Achteraf geklets, kan men vinden, maar ook als die bewuste dag iemand doogereden was!!!!
Je kan je afvragen of iemand die alcoholist is uberhaupt nog een rijbewijs moet bezitten??????? gelukkig denkt de psycholoog naar aanleiding van de mededeling ex 130 er geregeld ook zo over.
Zonder te oordelen, dat moet iedereen zelf weten of doen,
er wordt een vraag gesteld, is goed en er wordt serieus antwoord op gegeven, maar vervolgens komt er weer een zielig verhaal om de hoek en m.i. wekken gevoelens, gevoelens op!
Sterkte de komende tijd, maar hoop toch echt dat het rijbewijs in de koelkast blijft zolang het alcohol-probleem niet is opgelost!
mashi
-
Gast TS
- Infopolitie Gast
Absoluut, zijn zeker goede antwoorden gegeven!..::Frans::.. schreef:
nee Marcos, je hebt inderdaad helemaal gelijk. Daar kan mevrouw absoluut niets aan doen. Maar als je tussen de regels door leest (en dus alle gevoel weglaat) dan lees je, ondanks het gevoelige onderwerp heel erg veel goede dingen.
Nou doe je het weer..mashi schreef:
Ik beredeneer vanuit twee kanten,
enerzijds, zoals al aangegeven de dodelijke slachtoffers die ik tegenkom en het slechte nieuws wat ik moet gaan brengen, allemaal door iemand die per ongeluk een keertje straalbezopen achter het stuur gezeten heeft.
Het is ook een deel van je beroep om dit soort dingen te doen, hoe hard het voor jou mag wezen. En natuurlijk is het moeilijk voor de moeder die haar dochter verliest, maar dit geld toch niet alleen voor een aanrijding met iemand die dronken is ? Deze mevrouw probeert hier een redelijk antwoord te krijgen op haar vraag, maar word door sommige (met nadruk op SOMMIGE) mensen vrij hard de grond in gestampt..
Anonymous schreef:Absoluut, zijn zeker goede antwoorden gegeven!..::Frans::.. schreef:
nee Marcos, je hebt inderdaad helemaal gelijk. Daar kan mevrouw absoluut niets aan doen. Maar als je tussen de regels door leest (en dus alle gevoel weglaat) dan lees je, ondanks het gevoelige onderwerp heel erg veel goede dingen.
Nou doe je het weer..mashi schreef:
Ik beredeneer vanuit twee kanten,
Het is ook een deel van je beroep om dit soort dingen te doen, hoe hard het voor jou mag wezen. En natuurlijk is het moeilijk voor de moeder die haar dochter verliest, maar dit geld toch niet alleen voor een aanrijding met iemand die dronken is ? Deze mevrouw probeert hier een redelijk antwoord te krijgen op haar vraag, maar word door sommige (met nadruk op SOMMIGE) mensen vrij hard de grond in gestampt..
Er wordt een vraag gesteld, is goed en er wordt serieus antwoord op gegeven, maar vervolgens komt er weer een zielig verhaal om de hoek en m.i. wekken gevoelens, gevoelens op! Als men zich beperkt tot de vraagstelling zonder het zielige gedoe er omheen zal dat in mijn ogen ook niet deze reactie geven. Kan je het mee eens zijn of niet, doet me eigenlijk ook niet zo veel, want het is gewoon een mening!
mashi
Anonymous schreef:[
Nou doe je het weer..
Ja, en?
Ik heb de indruk dat mede door jouw reactie men juist bezig is om een en ander extra duidelijk te maken.Het is ook een deel van je beroep om dit soort dingen te doen, hoe hard het voor jou mag wezen. En natuurlijk is het moeilijk voor de moeder die haar dochter verliest, maar dit geld toch niet alleen voor een aanrijding met iemand die dronken is ? Deze mevrouw probeert hier een redelijk antwoord te krijgen op haar vraag, maar word door sommige (met nadruk op SOMMIGE) mensen vrij hard de grond in gestampt..
- rich
- Geslacht:
- Leeftijd: 51
De antwoorden zijn gegeven en voor de rest is het wachten op de uitspraak.
Ieder weldenkend mens heeft zijn mening mbt dit onderwerp klaar.
Laten we er verder geen woorden aan vuil maken, de boodschap is duidelijk.
Ieder weldenkend mens heeft zijn mening mbt dit onderwerp klaar.
Laten we er verder geen woorden aan vuil maken, de boodschap is duidelijk.
met een vriendelijke groet, Rich
rich@infopolitie.nl
Als je blijft staren naar de plek waar de zon onderging, zal je hem nooit meer op zien gaan.
rich@infopolitie.nl
Als je blijft staren naar de plek waar de zon onderging, zal je hem nooit meer op zien gaan.