kan je niet zo n vergunning kopen voor een mini bike of een pocket dat je dan op de openbare weg kan rijden en dat je dan die andere banden ensow moet hebben want ik wil er een kopen maar ik wil dat als ik em koop gelijk in beslag word genomen.
Deze voertuigen zijn niet goedgekeurd voor de Nederlandse openbare weg en mogen hier zodoende ook niet op rijden. Bij het kopen van zo'n speelgoedje staat dat ook duidelijk vermeld. En dus...Nee, een vergunning hiervoor wordt niet afgegeven.
Inderdaad Deze mag niet eens op de openbareweg staan.
Hierin heb ik achter af iemand gematsd en hem een waarschuwing gegeven bij na vraag had ik de mini bike inbeslag moeten nemen. Gelukkig voor hem.
Het probleem zit erin dat de minibike niet verzekerd kan worden. De minibike heeft een motor en als deze op de openbare weg is moet deze een verzekering hebben. De minibike is niet goedgekeurd, word dus niet verzekerd, dus niet op de openbare weg ermee.
Mini-bikes zijn bedoeld voor het gebruik buiten de openbare weg. Op de openbare weg mogen ze niet rijden, omdat er geen kenteken voor te verkrijgen valt. Elk motorvoertuig dat in Nederland van de openbare weg gebruik maakt, wordt gekeurd en voorzien van een goedkeuringsnummer. Dit kan individueel of voor een type/model. Mini-bikes worden echter niet gekeurd en hebben dus ook geen typegoedkeuring, zodat het gebruik op de openbare weg verboden is. De mini-bikes voldoen ook niet aan de verplichte wettelijke eisen ten aanzien van motorinhoud, remmen en verlichting voor bromfietsen en/of motoren. Omdat ze geen goedkeuring hebben, kunnen ze ook niet verzekerd worden. Het gebruik ervan op de openbare weg is dan ook strafbaar. Bij aantreffen wordt de mini-bike wordt uit het verkeer genomen en de kans is groot dat de rechter vernietiging eist.