fietsdragers.

In dit forum staan de afgesloten onderwerpen uit Stel uw vraag als Gast.

Moderator: Moderatorteam

Gesloten
Anton Goran TS
Infopolitie Gast

fietsdragers.

Ongelezen bericht door Anton Goran »

Je hebt fietsdragers alwaar een balk met verlichting op zit. Er zijn ook eenvoudige fietsdragers (V-vorm) die in luttele seconden op de trekhaak staat. Hup fiets eraan hangen, vastmaken en klaar. Echter deze drager heeft geen verlichting. In het voertuig regelement lees ik niets terug betreffende deze laatste fietsdrager. Is verlichting verplicht, waar kan ik dit terug lezen. Welke bepalingen gelden er op het moment dat er iets op je trekhaak gezet wordt?
MotoRon
Beheerder
Agent-BD
Brigadier
Roepnaam: Ron
Geslacht:
Leeftijd: 67

Re: fietsdragers.

Ongelezen bericht door MotoRon »

Anton Goran schreef:Je hebt fietsdragers alwaar een balk met verlichting op zit. Er zijn ook eenvoudige fietsdragers (V-vorm) die in luttele seconden op de trekhaak staat. Hup fiets eraan hangen, vastmaken en klaar. Echter deze drager heeft geen verlichting. In het voertuig regelement lees ik niets terug betreffende deze laatste fietsdrager. Is verlichting verplicht, waar kan ik dit terug lezen. Welke bepalingen gelden er op het moment dat er iets op je trekhaak gezet wordt?
Fietsendragers worden gezien als lading. Zolang de originele verlichting, kentekenplaat e.d. normaal zichtbaar zijn, hoeft de fietsdrager niet te zijn voorzien van toegevoegde onderdelen. Mocht de drager het zicht op de kentekenplaat geheel of gedeeltelijk verhinderen, moet de kentekenplaat ook op de fietsendrager zitten. (met bijbehorende kentekenverlichting).
De door jou genoemde V-drager ontneemt in veel gevallen het zicht op de kentekenplaat, en daar zul je dus een oplossing voor moeten zoeken.
MotoRon
Beheerder
motoron@infopolitie.nl
Gesloten