ander bedrag op brief thuis dan op boete

In dit forum staan de afgesloten onderwerpen uit Stel uw vraag als Gast.

Moderator: Moderatorteam

Gesloten
Geen TS
Infopolitie Gast

ander bedrag op brief thuis dan op boete

Ongelezen bericht door Geen »

hallo

op de brief die ik thuis kreeg van CJB staat een ander bedrag dan op de boete staat...het bedrag op de boete zelf is lager, ik moet MEER betalen dan mij duidelijk was
ik ben dus verkeerd geinformeerd (door de boete) :evil: :cry:

ik heb ergens gelezen dat op de boete wel het juiste bedrag moet staan, anders hoef je het niet te betalen

:arrow: klopt dat? welk bedrag moet ik nu betalen :?: :?: :!:

bedankt alvast :!:
Guido TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Guido »

dat klopt NIET wat u gehoord heeft.

Het gele briefje wat onder u ruitenwisser geplakt is, of aan u gegeven is is de AANKONDIGING van beschikking.
Dat wil zoveel zeggen als dat u bekeurd bent.
De acceptgiro met bijbehorende brief is de daadwerkelijke BESCHIKKING.
Het is zelfs zo dat als u geen geeltje ontvangen heeft die beschikking gewoon doorgaat.

Zelfs als er op de AANKONDIGIN VAN BESCHIKKING zou staan dat u met een boeing 757 lande op een grasveld, en op de BESCHIKKING dat u te snel reed dan nog gaat die beschikking door.

even jammer, maar u zult toch het bedrag wat op de brief (de beschikking dus) staat moeten betalen
The Scorpion
OnTroerend goed
Agent
Roepnaam: Sire
Leeftijd: 45

Ongelezen bericht door The Scorpion »

yep, al denk ik niet dat het landen met een 747 op een grasveldje met een aankondiging afgehandeld kan worden. Je moet nog een hoop leren Guido.

Maar goed: u zult de boete gewoon moeten betalen. het foutje wordt verderop in de lijn wel rechtgetrokken. U bent op de hoogte gesteld dat er een bon uitgeschreven is, that's it.
Wie rent, bekent!
Mofkap TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Mofkap »

Dat hangt er van af.

Als de omschrijving van de gedraging (b.v. door rood rijden) en de feitcode hetzelfde zijn op de beschikking en de aankondiging (het gele bonnetje), dan heeft de agent bij het uitschrijven van het gele bonnetje een fout gemaakt met het boetebedrag.

Dat bedrag staat vast en de agent mag daar niet van afwijken, hij kan dus niet zelf de hoogte van de boete bepalen.

Heel vervelend voor u, maar in dat geval moet u gewoon betalen.

Als op de beschikking van het CJIB een andere feitcode of omschrijving staat dan op het gele bonnetje dan is er bij de invoer en verwerking een fout gemaakt.

Dan dient u schriftelijk beroep aan te tekenen bij de Officier van Justitie. Hoe dat moet staat op de achterkant, voor welke datum u dat moet doen staat op de voorkant (dat is heel belangrijk want als u het niet voor die datum doet wordt de boete onherroepelijk).

Het kan ook zijn dat u de leeftijd van 16 jaar nog niet bereikt hebt want dat wordt de boete gehalveerd. Daar worden bij de invoer ook wel eens fouten bij gemaakt. Dan moet u ook beroep aantekenen.

Hoe hoog de boete moet zijn dat kunt u vinden op het internet bij de boetebasis van http://www.om.nl .
The Scorpion
OnTroerend goed
Agent

Asl wij een bon uitschrijven wordt het eerst nagekeken door iemand van de ploeg (senior, mentor - whatever). Vervolgens gaat de bon naar bovis, de club die alles verwerkt en dus nakijkt. Mocht het sanctiebedrag of de feitcode niet kloppen krijgt de verbalisant de bon terug met een begeleidend briefje zodat de fout hersteld kan worden.
Mocht iemand nog geen 16 zijn wordt dit automatisch geregeld, de geboortedatum wordt immers ingevoerd. Aan de hand daarvan wordt evt de boete gehalveerd. Door de helt, afgerond naar boven zodat het bedrag op 0 of 5 eindigt
Wie rent, bekent!
Guido TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Guido »

The Scorpion schreef:Asl wij een bon uitschrijven wordt het eerst nagekeken door iemand van de ploeg (senior, mentor - whatever). Vervolgens gaat de bon naar bovis, de club die alles verwerkt en dus nakijkt. Mocht het sanctiebedrag of de feitcode niet kloppen krijgt de verbalisant de bon terug met een begeleidend briefje zodat de fout hersteld kan worden.
Mocht iemand nog geen 16 zijn wordt dit automatisch geregeld, de geboortedatum wordt immers ingevoerd. Aan de hand daarvan wordt evt de boete gehalveerd. Door de helt, afgerond naar boven zodat het bedrag op 0 of 5 eindigt
das niet waar, want als je 25 euro deelt dan kom je op 13 uit.

mag geen komma getal zijn, 12,5 wordt 13
The Scorpion
OnTroerend goed
Agent

ik denk dat de bon dan 15 euro wordt.
ik weet het stiekem behoorlijk zeker.
Wie rent, bekent!
Frans
Beheerder
Agent-BD
Brigadier
Geslacht:
Leeftijd: 58

Ongelezen bericht door Frans »

Mofkap schreef:Dat hangt er van af.

Als de omschrijving van de gedraging (b.v. door rood rijden) en de feitcode hetzelfde zijn op de beschikking en de aankondiging (het gele bonnetje), dan heeft de agent bij het uitschrijven van het gele bonnetje een fout gemaakt met het boetebedrag.

Dat bedrag staat vast en de agent mag daar niet van afwijken, hij kan dus niet zelf de hoogte van de boete bepalen.

Heel vervelend voor u, maar in dat geval moet u gewoon betalen.

Als op de beschikking van het CJIB een andere feitcode of omschrijving staat dan op het gele bonnetje dan is er bij de invoer en verwerking een fout gemaakt.

Dan dient u schriftelijk beroep aan te tekenen bij de Officier van Justitie. Hoe dat moet staat op de achterkant, voor welke datum u dat moet doen staat op de voorkant (dat is heel belangrijk want als u het niet voor die datum doet wordt de boete onherroepelijk).

Het kan ook zijn dat u de leeftijd van 16 jaar nog niet bereikt hebt want dat wordt de boete gehalveerd. Daar worden bij de invoer ook wel eens fouten bij gemaakt. Dan moet u ook beroep aantekenen.

Hoe hoog de boete moet zijn dat kunt u vinden op het internet bij de boetebasis van http://www.om.nl .
Mofkap, mooi verhaal, maar eerlijkheidshalve moet je er dan wel bijvertellen dat het dan niet om een muldergedraging mag gaan. Al vul je daar als agent ALLES verkeerd in, en teken je bezwaar aan, dan wordt de beschikking inderdaad ingetrokken......

...waarna de OvJ een nieuwe beschikking stuurt met de goeie gegevens....

Administratief enzo..... :wink:
Frans
Beheerder
frans@infopolitie.nl
CrashDuck TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door CrashDuck »

Mijn tip: teken bezwaar aan. Ik heb ook eens een te hoge acceptgiro bijnnegekregen, en toen heb ik een briefje + een copie van dat gele papiertje naar de Officier van Justitie gestuurd met het verzoek de boete te laten vervallen wegens een vormfout. Zo ver wou de Officier van Justitie niet gaan, maar hij/zij bracht wel het bedrag terug tot het bedrag wat op het gele papiertje stond. Scheelde me mooi 25 euro !
Frans
Beheerder
Agent-BD
Brigadier
Geslacht:

Zeker een foto van jezelf meegestuurd crashkelly ??? :D
Frans
Beheerder
frans@infopolitie.nl
CrashDuck TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door CrashDuck »

Nee, dan zou het bedrag met 70 euro gereduceerd zijn. Stel dat ik eens bij die Officier van Justitie langs kom om mijn verhaal te doen zeg ...
Frans
Beheerder
Agent-BD
Brigadier
Geslacht:

:lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
Frans
Beheerder
frans@infopolitie.nl
Gesloten