Is het legaal

In dit forum staan de afgesloten onderwerpen uit Stel uw vraag als Gast.

Moderator: Moderatorteam

Gesloten
Luchtbuksen/Airguns in NL TS
Infopolitie Gast

Is het legaal

Ongelezen bericht door Luchtbuksen/Airguns in NL »

Sinds kort heb ik op de duitse veilingssite E-bay een airgun gezien die mijn interesse wel heeft.Ik heb echter van verschillende mensen gehoort dat de nederlandse wet luchtbuksen/airguns niet toelaat en dat in het geval dat je gepakt wordt met een,je flinke problemen kunt krijgen.Ik heb daarom besloten om het hier maar eens te vragen en het echte andwoord te krijgen.
Het artikel ziet er ongeveer zo uit;

Afbeelding
Het is een replika.Van plastic echter.

Als het voor persoonlijk verzamelen is en verder niet gebruikt wordt,mag het dan voor de wet of is het nog steeds illigaal?En is er een minium leeftijd voor het hebben/kopen van deze artikelen?

Met vriendelijke groet
David
Botje
OnTroerend goed
Agent

Ongelezen bericht door Botje »

Zo op het eerste oog zeg ik dat je hem helemaal niet mag hebben. Lijkt echt genoeg om voor een echt wapen door te gaan.
Voorts ben ik van mening dat er een einde moet komen aan de figuur Zwarte Piet.
Gast TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Gast »

Das balen :(

En hoe zit het met dit object?

Afbeelding
Deze heeft een kleureverschil,vind ik ten minste,is deze dan wel toe gestaan ?
thijeleo
In Memoriam
Agent
Roepnaam: Leo

Ongelezen bericht door thijeleo »

Kleur is tegenwoordig geen criterium meer bij het bepalen of iets wel of niet echt lijkt. Ook deze zal daardoor de criteria van een acceptabel wapen niet halen.
Gast TS
Infopolitie Gast

Dus deze mag dan ook niet voor de wet ? ;

Afbeelding
rich
Moderator
Agent
Geslacht:
Leeftijd: 51

Ongelezen bericht door rich »

Beste Gast,

Je kunt 100.000 plaatjes laten zien maar het is zo geregeld dat ieder voorwerp dat gelijkend is op een (vuur)wapen, geschikt voor be- of afdreiging, verboden is.

Categorie 1 sub 7 Wet Wapens en Munitie:
Andere door Onze Minister aangewezen voorwerpen die een ernstige bedreiging van personen kunnen vormen of die zodanig op een wapen gelijken, dat zij voor bedreiging of afdreiging geschikt zijn.
Zoals eerder gezegd is, kleur maakt niet meer uit. Dit mede omdat de producenten ook wapens produceren in minder gangbare kleuren.

Als je er mee wordt gepakt of men contstateert dat je een dergelijk wapen voorhanden hebt dan is de kans erg groot dat er proces-verbaal wordt opgemaakt. Een overtreding van het betreffende artikel is immers een misdrijf.
met een vriendelijke groet, Rich

rich@infopolitie.nl

Als je blijft staren naar de plek waar de zon onderging, zal je hem nooit meer op zien gaan.
Gast TS
Infopolitie Gast

Ok :)

Bedankt voor jullie hulp,ik zal deze artikelen dan dus maar niet bestellen,kan een strafblad echt niet gebruiken.
rich
Moderator
Agent
Geslacht:
Leeftijd: 51

Ongelezen bericht door rich »

Verstandige keuze.

De schietsport is leuk en helemaal op de legale wijze.

Succes.
met een vriendelijke groet, Rich

rich@infopolitie.nl

Als je blijft staren naar de plek waar de zon onderging, zal je hem nooit meer op zien gaan.
Gesloten