Scooter rijden zonder helm

In dit forum staan de afgesloten onderwerpen uit Stel uw vraag als Gast.

Moderator: Moderatorteam

TSp TS
Infopolitie Gast

Scooter rijden zonder helm

Ongelezen bericht door TSp »

Als reeds meerdere malen een bekeuring is uitgeschreven voor het rijden zonder helm door telkens dezelfde bestuurder.
Hoe is het dan mogelijk dat telkens opnieuw gewoon weer een bekeuring wordt uitgeschreven voor hetzelfde feit?

Zou toch na b.v. 5x zo iemand een zwaardere sanctie opleggen, kan dat? :afro:
Julio
OnTroerend goed
Agent
Surveillant
Roepnaam: Julio
Geslacht:
Leeftijd: 38

Ongelezen bericht door Julio »

Nee...
mashi
OnTroerend goed
Geslacht:

Ongelezen bericht door mashi »

Heel simpel, in het kader van de Wet Mulder zijn eenvoudige verkeersdelicten/overtredingen af te handelen via een beschikking. En om het zo simpel mogelijk te houden, dus standaard bedragen.

Dus in geval van het niet dragen van een helm idd steeds hetzelfde sanctiebedrag.

mashi
gvdbor
In Memoriam
Geslacht:

Ongelezen bericht door gvdbor »

En julio antwoord in de stijl die ik zelf ook nogal eens hanteer, kort en bondig.

Het rijden zonder helm is een zogenaamde "mulder"overtreding. Voor dit soort feiten is de enige mogelijkheid die we als politie hebben; bekeuren, bekeuren en nog eens bekeuren. Ongeacht de aantallen keren. Bij een groot aantal mensen komt na een aantal malen toch het besef dat je met dat geld ook andere dingen kunt doen dan aan de overheid geven.

Een leuk voorbeeld is zo'n moment dat het aantal bekeuringen zich heeft opgestapeld en dat er betaald moet worden. Dat kun je nog een aardige tijd uitstellen. Wees dan niet zo dom om via vriendjes (lees: andere sukkels) te laten doorschemeren dat je op vakantie gaat met het vliegtuig.
Denk je fijn in te checken komt er zo'n marechausseeer je vertellen dat je niet op vakantie gaat voordat je je openstaande boetes hebt betaald.
En als je daar geen geld voor bij je hebt mag je eerst even een dag of 28 gaan nadenken. Dag vakantie.
TSp TS
Infopolitie Gast

Dus ook na 50x dezelfde overtreding?

Lijkt me dan iets voor de wijkagent om eens langs te gaan toch.
mashi
OnTroerend goed
Geslacht:

Waarom?

En wat wil die gaan betekenen dan. Iemand die kennelijk niet wil luisteren zal in dit geval ook niets aannemen van de wijkagent.

mashi
gvdbor
In Memoriam
Geslacht:

TSp schreef:Dus ook na 50x dezelfde overtreding?

Lijkt me dan iets voor de wijkagent om eens langs te gaan toch.
En moet de wijkagent hem dan gaan vertellen dat hij niet mag rijden zonder helm? Als iets na 2750 euro boete hem duidelijk is geworden is het wel dat hij niet zonder helm mag rijden.
zijlvaart67
Moderator
Agent
Brigadier
Geslacht:
Leeftijd: 59

Ongelezen bericht door zijlvaart67 »

Ook na de 50e keer blijven de bonnetjes gewoon normaal binnenstromen (zoals Mashi ook al heel duidelijk uitlegt. :lol: ) en dat verandert ook niet.

En waarom ook? Het zijn maar kleine overtredingen en als je die strijd met het OM aan wil gaan, ken ik de uitslag al... Je wint het niet.

Wij hebben ooit eens een foutparkeerder aangepakt die, ten koste van alles, bleef fout parkeren.

Tegen de tijd dat de zitting volgde moest hij een bedrag van €7000,- euro storten (zekerheid stellen) voordat hij uberhaupt bij de rechter mocht verschijnen.

Had hij het maar nooit gedaan, want de Hoge Raad gaf hem, (in volledige tegenspraak tot het helicopterarrest) uiteindelijk wel gelijk...

Maar ja, ook onze rechtspraak maakt fouten... :?

'Dingen simpel houden is heel moeilijk, dingen moeilijk maken is daarentegen heel simpel..'

Gast TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Gast »

Geldt dit dan ook als ik 10x bekeurd wordt voor een snelheidsovertreding van 3 km/u (met de auto)? :scratch:
mashi
OnTroerend goed
Geslacht:

Ik begrijp dat u gefrusteerd bent :evil:

Zou ik ook zijn!!

Maar om in de lijn van antwoorden te blijven, overschrijding van de max. snelheid tot 10 km/u is een standaardbedrag en dat blijft ook zo.

gr, mashi
gvdbor
In Memoriam
Geslacht:

EK schreef:Geldt dit dan ook als ik 10x bekeurd wordt voor een snelheidsovertreding van 3 km/u (met de auto)? :scratch:
Aan EK het verzoek om gewoon onder zijn eigen naam in te loggen.
Laatst gewijzigd door gvdbor op 09 okt 2005, 20:03, 1 keer totaal gewijzigd.
mashi
OnTroerend goed
Geslacht:

gvdbor schreef: Aan EK het verzoek om gewoon onder zijn eigen naam in te loggen.

:pale:

de boef.
TSp TS
Infopolitie Gast

Hoezo EK???

Zal het aan EK zelf vragen! :thumleft:
gvdbor
In Memoriam
Geslacht:

TSp schreef:Hoezo EK???

Zal het aan EK zelf vragen! :thumleft:
OK, als ik het goed begrijp schrijf je vanaf de zelfde IPadres als EK, vandaar. Heb ik niets gezegd. Zou je wel voor de duidelijkheid dan ook constant TSp willen gebruiken en niet afwisselen met de naam "gast" dat werkt nogal verwarrend namelijk.
MotoRon
Beheerder
Agent-BD
Brigadier
Roepnaam: Ron
Geslacht:
Leeftijd: 67

Ongelezen bericht door MotoRon »

Anonymous schreef:Geldt dit dan ook als ik 10x bekeurd wordt voor een snelheidsovertreding van 3 km/u (met de auto)? :scratch:
Om indianenverhalen te voorkomen (die zijn er al genoeg over snelheid), je wordt in Nederland niet bekeurd voor een snelheidsoverschrijding van 3 km/u. De minimale overschrijding van de maximum snelheid moet 7 km/u zijn alvorens ervoor geschreven wordt (richtlijn justitie) Daarop volgt een correctie van tenminste 3 km/uur (van 0 - 100 km/u).
MotoRon
Beheerder
motoron@infopolitie.nl
Gesloten