schadevergoeding

In dit forum staan de afgesloten onderwerpen uit Stel uw vraag als Gast.

Moderator: Moderatorteam

Gesloten
Burger TS
Infopolitie Gast

schadevergoeding

Ongelezen bericht door Burger »

hallo ik zou graag willen weten wat er word verstaan onder schadevergoeding bij opruiming van een hennepkwekerij.
er is bij een kennis van mij een tijdje geleden een thuis kwekerijtje opgerold (eigen schuld dikke bult) maar nu moet hij een schadevergoeding van een paar duizend euro betalen hoe berekenen ze dat? er was geen schade. ook geen vergoeding geeist door de woning bouw.
maar toch heeft hij 80 uur werkstraf gekregen en 6000 euro schadevergoeding. is dat bij iedereen waar iets opgerold word het geval?
foreverblue TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door foreverblue »

Had uw kennis stroom afgetapt?

Het kan ook zijn dat de kosten voor het opruimen van het spul verhaald worden op uw kennis.
Walter TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Walter »

Je krijgt inderdaad een schatting van diefstal stroom. Je mag de ontmantelingskosten betalen en misschein wil de fiscus nog wat zien voor misgelopen inkomstenbelasting.
MotoRon
Beheerder
Agent-BD
Brigadier
Roepnaam: Ron
Geslacht:
Leeftijd: 67

Ongelezen bericht door MotoRon »

Van een schadevergoeding in verband met het oprollen van een hennepkwekerij heb ik nog niet eerder gehoord. Wel is het zo dat je een naheffing kunt krijgen van de electriciteit, als dit buiten de meter om gegaan is. Men schat dan het verbruik aan de hand van de aanwezige stroomverbruikers.
MotoRon
Beheerder
motoron@infopolitie.nl
Burger TS
Infopolitie Gast

schadevergoeding

Ongelezen bericht door Burger »

nee het ging hier niet om stroomdiefstal dat werd netjes betaald. maar als ze het beschouwen als betaling van de opruiming is dat toch een beetje veel van het goede of zie ik dat verkeerd. ik lees via internet dat dat eigenlijk niet voorkomt.voorzover ik weet heeft nog geen mens hoeven betalen voor het feit dat de politie iets komt weg halen. dus eigenlijk weet ik nog steeds niet waar die zogenaamde schade vergoeding vandaan komt.
Botje
OnTroerend goed
Agent

Ongelezen bericht door Botje »

Misschien is dat te vragen bij degene die de schadevergoeding gevraagd heeft. Of is dat te gemakkelijk gedacht ?
Voorts ben ik van mening dat er een einde moet komen aan de figuur Zwarte Piet.
SWAT
24 uurs servicer
Agent
Jurist/Advocaat
Brigadier
Geslacht:
Leeftijd: 65

Ongelezen bericht door SWAT »

Ik vermoed dat hier sprake is van "ontneming van het wederrechtelijk genoten voordeel". Uw kennis heeft kennelijk "winst" gemaakt met de kweek van hennep en die wordt hem nu afgepakt.

Ook bestaat de mogelijkheid dat de kosten die de politie heeft moeten maken om de kwekerij te ruimen bij uw kennis in rekening zijn gebracht.
Stay safe out there.
Frans
Beheerder
Agent-BD
Brigadier
Geslacht:
Leeftijd: 58

Ongelezen bericht door Frans »

De politie (en eventueel andere diensten zoals de gemeentereiniging, woningbouw etc.) dienen allemaal netjes (en da's ook logisch dus) hun kosten in. En tja, die betaal je ook. Eigenlijk een beetje het principe van "de vervuiler betaalt"

En zoals anderen al zeiden, het kan zomaar zijn dat het genoten voordeel nog komt (zou bij de uitspraak bekend gemaakt moeten zijn), en ook de belastingdienst nog (en dás ook een HEEEEELE dure)

:wink:
Frans
Beheerder
frans@infopolitie.nl
Gesloten