Legitimatieplicht
Moderator: Moderatorteam
-
N.van Dorp TS
- Infopolitie Gast
Legitimatieplicht
Wanneer een politie-ambtenaar een bekeuring geeft voor een verkeersovertreding en genoegen neemt met het noteren van de mondeling opgegeven personalia van de verdachte en niet vraagt naar een legitimatiebewijs, kan dan later een transactie worden aangeboden met omschrijving :" Niet voldoen aan de verplichting om een identiteitsbewijs ter inzage aan te bieden ".
Dit lijkt mij niet juist en toch is het gebeurd.
Dit lijkt mij niet juist en toch is het gebeurd.
-
Gast TS
- Infopolitie Gast
-
Walter TS
- Infopolitie Gast
-
Gast TS
- Infopolitie Gast
Helemaal uit de lucht gegrepen is het niet. Bij ons in de regio worden mensen die niet voldoen aan de id-plicht aangehouden en aan het bureau kan men vervolgens gaan regelen dat een geldig idbewijs wordt gebracht.
Waarom zou je kunnen afvragen, de idplicht is er onder andere om er zeker van te zijn dat je de juiste personalia hebt. Op straat gaat dat je niet lukken indien geen idbewijs ter inzage getoont wordt, dus wordt men aangehouden en gaat men mee naar het bureau.
mashi
Waarom zou je kunnen afvragen, de idplicht is er onder andere om er zeker van te zijn dat je de juiste personalia hebt. Op straat gaat dat je niet lukken indien geen idbewijs ter inzage getoont wordt, dus wordt men aangehouden en gaat men mee naar het bureau.
mashi
-
Bouwe TS
- Infopolitie Gast
Maar hoe vaak gebeurd dat nou in de praktijk? Lijkt me nog aardig wat werk voor een diender, zeker als je er meerdere op een dag hebt.mashi schreef:Helemaal uit de lucht gegrepen is het niet. Bij ons in de regio worden mensen die niet voldoen aan de id-plicht aangehouden en aan het bureau kan men vervolgens gaan regelen dat een geldig idbewijs wordt gebracht.
mashi
-
Onyx TS
- Infopolitie Gast
Vakt dus best mee.
Er gaat (na de 1e schrik..) ook een preventieve werking van uit.
Vrijwel elke hanggroepjongere trekt al zijn id-kaart als je ter plaatse komt, begint erop te ljken dus!
De enkeling die dan niets bij zich heeft zal je dus even moeten doorvragen, en bij twijfel gaat ie dus toch mee.
Gebeurd mij maar een enkele keer nog.
Er gaat (na de 1e schrik..) ook een preventieve werking van uit.
Vrijwel elke hanggroepjongere trekt al zijn id-kaart als je ter plaatse komt, begint erop te ljken dus!
De enkeling die dan niets bij zich heeft zal je dus even moeten doorvragen, en bij twijfel gaat ie dus toch mee.
Gebeurd mij maar een enkele keer nog.
- rich
- Geslacht:
- Leeftijd: 51
Dat gebeurt regelmatig. De meeste mensen hebben een id bewijs bij zich maar bij de meest geringe twijfel gaat de de persoon lekker mee naar het bureau. Ik laat me op dit vlak niet voor de tweede keer foppen ( de eerste is als nog goed afgehandeld).Maar hoe vaak gebeurd dat nou in de praktijk? Lijkt me nog aardig wat werk voor een diender, zeker als je er meerdere op een dag hebt.
met een vriendelijke groet, Rich
rich@infopolitie.nl
Als je blijft staren naar de plek waar de zon onderging, zal je hem nooit meer op zien gaan.
rich@infopolitie.nl
Als je blijft staren naar de plek waar de zon onderging, zal je hem nooit meer op zien gaan.
- The Scorpion
- Roepnaam: Sire
- Leeftijd: 45
bij ons in de regio dagelijks, het zal ons niet overkomen dat een valse naam wordt opgegeven.Bouwe schreef:Maar hoe vaak gebeurd dat nou in de praktijk? Lijkt me nog aardig wat werk voor een diender, zeker als je er meerdere op een dag hebt.mashi schreef:Helemaal uit de lucht gegrepen is het niet. Bij ons in de regio worden mensen die niet voldoen aan de id-plicht aangehouden en aan het bureau kan men vervolgens gaan regelen dat een geldig idbewijs wordt gebracht.
mashi
mashi