Brommer rollerbank

In dit forum staan de afgesloten onderwerpen uit Stel uw vraag als Gast.

Moderator: Moderatorteam

suzuki gast TS
Infopolitie Gast

Brommer rollerbank

Ongelezen bericht door suzuki gast »

hoi, is het nog steeds zo dat ze vannaf 2 kw ofzo je brommer innemen ?

of hoe zit dat nou ??

Peter
thijeleo
In Memoriam
Agent
Roepnaam: Leo

Ongelezen bericht door thijeleo »

Maak even gebruik van de zoekmachine binnen dit forum. Deze vraag is al vaker aan de beurt geweest.
Onyx TS
Infopolitie Gast

Re: Brommer rollerbank

Ongelezen bericht door Onyx »

suzuki gast schreef:hoi, is het nog steeds zo dat ze vannaf 2 kw ofzo je brommer innemen ?

of hoe zit dat nou ??

Peter
Tja, je bent idd niet de eerste en de enige die met deze vraag komt, dus even de zoekfunctie gebruiken zou wonderen kunnen verrichten.
Zal het je toch makkelijk maken (ik ben te aardig, ik weet 't.. :engel: )

Meer dan 100 % overschrijding of meer dan 2 Kw is inbeslagname.
In Haaglanden krijg je tevens een "registratie", elke keer dat je wordt gepakt op 1.5 Kw (bromfiets) of 0.6 Kw (snorfiets).

Bij de 3e keer ben je ook je bromfiets kwijt.
LET WEL: dit geldt voor de scooter, dus niet voor de persoon die erop zit.
Zo kan het dus gebeuren dat jij een scooter koopt die bv. 1.8 Kw loopt, en al 2 x eerder is gecontroleerd.
De keer dat jij wordt gecontroleerd ben je dan dus direct het haasje...

P.s: Het registreren werkt zo in Haaglanden, weet niet of dit landelijk is.
gvdbor
In Memoriam
Geslacht:

Ongelezen bericht door gvdbor »

Even een aanvulling:

Inderdaad is het boven de 2 kw.

Echter met de veranderde wetgeving op DIT moment (tussen 1 september 2005 en 1 januari 2006) dient 5 km van de snelheid afgetrokken te worden boven de 3 km correctie. Hiermee komt iemand niet meer in de categorie van inbeslagname (strafrecht) maar blijft in het Muldergebied en kan er dus geen sprake zijn inbeslagname.
foreverblue TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door foreverblue »

Onyx schreef: Bij de 3e keer ben je ook je bromfiets kwijt.
Zo kan het dus gebeuren dat jij een scooter koopt die bv. 1.8 Kw loopt, en al 2 x eerder is gecontroleerd.

Apart zeg. Is er wel een mogelijkheid om na te gaan hoevaak een bepaalde bromfiets al gecontroleerd is? Lijkt me wel zo eerlijk.
The Scorpion
OnTroerend goed
Agent
Roepnaam: Sire
Leeftijd: 45

Ongelezen bericht door The Scorpion »

in de eigen regio wel, zelfde computersysteem. woont iemand op de rand kan het gebeuren dat hij steeds door een andere regio wordt gecontroleerd.
Wie rent, bekent!
Onyx TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Onyx »

Betreffende die registraties en inbeslagnames, dat zijn afspraken die gemaakt zijn tussen justitie en het "Brom-Normaal"-team, wat hier in Haaglanden draait.
Het zal ook meerendeels alleen maar werken voor de bekende "vrienden" uit de eigen regio omdat er niet landelijk wordt geregistreerd, en controle dan dus weinig zin heeft.

Ondanks dat het een vrij forse straf is heb ik wel het idee dat het zijn vruchten afwerpt.
Tuurlijk, al die Gilera Runnertjes etc. rijden nog steeds wel te snel maar 2 kw en meer... steeds minder (hey, is mijn idee he.. niet mbv statistieken onderbouwt.. :wink: )
gvdbor
In Memoriam
Geslacht:

Ongelezen bericht door gvdbor »

zeker weten dat het werkt, je haalt ze uit de anonimiteit en dat werkt altijd.

We hebben het op ons team ook wel gedaan, en dan alleen beperkt tot ons eigen team en het buurteam.

Waar je voorheen op een mooie avond toch wel enkele brommers naar binnen kon halen is dat nu een zeldzaamheid geworden. Ook bij de scholen is het aantal brommers duidelijk veel minder geworden, het is natuurlijk ook haast onbetaalbaar geworden.
Julio
OnTroerend goed
Agent
Surveillant
Roepnaam: Julio
Geslacht:
Leeftijd: 38

Ongelezen bericht door Julio »

foreverblue schreef:

Apart zeg. Is er wel een mogelijkheid om na te gaan hoevaak een bepaalde bromfiets al gecontroleerd is? Lijkt me wel zo eerlijk.
Waarom?? Als je een brommer koopt en je gaat 'm weer afvoeren naar normale snelheid heb je toch niets te vrezen??
foreverblue TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door foreverblue »

Julio schreef:
foreverblue schreef:

Waarom?? Als je een brommer koopt en je gaat 'm weer afvoeren naar normale snelheid heb je toch niets te vrezen??
Dat klopt, toch had ik het persoonlijk eerlijker gevonden om te registreren op persoon. Wat als ik nu een scooter koop die al 2x gecontroleerd is (wat ik uiteraard niet te horen krijg bij de koop), en ik rijd er mee naar huis. Onderweg loop ik tegen een controle aan...
Julio
OnTroerend goed
Agent
Surveillant
Geslacht:

foreverblue schreef:
Julio schreef:
foreverblue schreef:

Dat klopt, toch had ik het persoonlijk eerlijker gevonden om te registreren op persoon. Wat als ik nu een scooter koop die al 2x gecontroleerd is (wat ik uiteraard niet te horen krijg bij de koop), en ik rijd er mee naar huis. Onderweg loop ik tegen een controle aan...
Daar heb je aanhangers voor... Maar ik snap je punt...
Guido TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Guido »

Kom op zeg! een brommer kopen en hem dan achterop een aanhangwagen neer zetten....

Zo werkt het misschien in Elst, maar in de rest van Nl gaat dat net ff anders ;)
Julio
OnTroerend goed
Agent
Surveillant
Geslacht:

Guido schreef:Kom op zeg! een brommer kopen en hem dan achterop een aanhangwagen neer zetten....

Zo werkt het misschien in Elst, maar in de rest van Nl gaat dat net even anders ;)
Klopt ook wel, maar als je weet dat een brommer is opgevoerd en je wilt geen bekeuring krijgen, dan moet je 'm toch op de aanhanger zetten o.i.d. Bij nieuwe brommers geldt dit uiteraard niet...
Daarom is het mi niet nodig om te weten hoevaak die brommer geregistreerd staat. Als je hem netjes terugvoert, dan kun je net zovaak op de rollerbank staan zonder bang te hoeven zijn dat ie in beslag wordt genomen.
Guido TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Guido »

Julio schreef:
Guido schreef:Kom op zeg! een brommer kopen en hem dan achterop een aanhangwagen neer zetten....

Zo werkt het misschien in Elst, maar in de rest van Nl gaat dat net even anders ;)
Klopt ook wel, maar als je weet dat een brommer is opgevoerd en je wilt geen bekeuring krijgen, dan moet je 'm toch op de aanhanger zetten o.i.d. Bij nieuwe brommers geldt dit uiteraard niet...
Daarom is het mi niet nodig om te weten hoevaak die brommer geregistreerd staat. Als je hem netjes terugvoert, dan kun je net zovaak op de rollerbank staan zonder bang te hoeven zijn dat ie in beslag wordt genomen.
Ik hoop niet dat iedereen zo wordt als jij Julio, dan heb IK geen werk meer ;)
Julio
OnTroerend goed
Agent
Surveillant
Geslacht:

Guido schreef: Ik hoop niet dat iedereen zo wordt als jij Julio, dan heb IK geen werk meer ;)
weet ik.. ;)
Gesloten