Een paar jaar geleden heeft een hogere politiefunctionaris, die zich ons lot aantrok, de vermoedelijke dader op het matje geroepen en een stevig gesprek met hem gehad, al viel dit buiten zijn normale werk; het is daarna ook een tijdje rustig geweest. Ook het wijkteam heeft inmiddels erg veel bewondering voor mijn kalmte. Ik ga ervan uit dat als het plaatsen van een camera door de poltie een mogelijkheid zou zijn, dat zij mij dat wellicht hadden aangeboden. Ik heb begrepen dat bewijsmateriaal, verkregen door een 'politiecamera' aan strengere eisen moet voldoen om als bewijslast te kunnen worden gebruikt; dit in tegenstelling tot camerabeelden die ik als burger als bewijs in een zaak wil inbrengen.
Deze week ga ik een camerasysteem aanschaffen wat enigszins betaalbaar is en waarvan de leverancier een goede kwaliteit beelden belooft. Daarna gaat mijn auto naar de spuiterij.
Annelies
Camera plaatsen
Moderator: Moderatorteam
Jawel hoor, dat is geen probleem en, alhoewel geen dagelijks praktijk, geen uitzondering. Het is alleen kwestie van de juiste motivatie (wetsartikelen) en een OvJ die de ernst van de zaak inziet en erin mee wil gaan.SWAT schreef:Ik ben bang dat de politie deze opsporingsmethode voor dit soort feiten niet mag toepassen.
- SWAT
- Geslacht:
- Leeftijd: 65
Je kan ook een particulier bedrijf dat reeds de beschikking heeft over de apparatuur heeft inschakelen. Krijg je ook een mooi rapport bij de camerabeelden.Annelies schreef:Een paar jaar geleden heeft een hogere politiefunctionaris, die zich ons lot aantrok, de vermoedelijke dader op het matje geroepen en een stevig gesprek met hem gehad, al viel dit buiten zijn normale werk; het is daarna ook een tijdje rustig geweest. Ook het wijkteam heeft inmiddels erg veel bewondering voor mijn kalmte. Ik ga ervan uit dat als het plaatsen van een camera door de poltie een mogelijkheid zou zijn, dat zij mij dat wellicht hadden aangeboden. Ik heb begrepen dat bewijsmateriaal, verkregen door een 'politiecamera' aan strengere eisen moet voldoen om als bewijslast te kunnen worden gebruikt; dit in tegenstelling tot camerabeelden die ik als burger als bewijs in een zaak wil inbrengen.
Deze week ga ik een camerasysteem aanschaffen wat enigszins betaalbaar is en waarvan de leverancier een goede kwaliteit beelden belooft. Daarna gaat mijn auto naar de spuiterij.
Annelies
- SWAT
- Geslacht:
- Leeftijd: 65
Zolang de observatie door de politie alleen blijft beperkt tot de zaak die telkens wordt "bewerkt" (in dit geval) is, mij bij naslag gebleken, inderdaad geen bezondere bevoegdheid (ook geen toestemming van de OvJ) nodig.Botje schreef:Jawel hoor, dat is geen probleem en, alhoewel geen dagelijks praktijk, geen uitzondering. Het is alleen kwestie van de juiste motivatie (wetsartikelen) en een OvJ die de ernst van de zaak inziet en erin mee wil gaan.SWAT schreef:Ik ben bang dat de politie deze opsporingsmethode voor dit soort feiten niet mag toepassen.
Het is wat anders als men de vermeende verdachte gaat observeren dan valt dit onder de noemer "stelselmatige observatie" en dan heeft men wat meer "handtekeningen" nodig als politie.
-
Gast TS
- Infopolitie Gast
De prijzen die beveiligingsbedrijven berekenen liggen rond de € 1200,-. Een camera huren loopt ook aardig in de papieren, zeker als de volgende vernieling bijvoorbeeld over een (paar) jaar zal plaatsvinden.SWAT schreef: Je kan ook een particulier bedrijf dat reeds de beschikking heeft over de apparatuur heeft inschakelen. Krijg je ook een mooi rapport bij de camerabeelden.
Het camerasysteem wat ik ga aanschaffen komt rechtstreeks bij een handelsonderneming vandaan (levert ook aan beveiligingsbedrijven
Annelies