Wat vinden jullie dus van de straffen opgelegt aan de dader van dit feit?Schoffelen voor verkrachten meisje
Een 32-jarige man uit Slochteren moet 240 uur schoffelen voor het verkrachten van een 14-jarig meisje. Ook kreeg hij nog zes maanden voorwaardelijke celstraf. De dader had naar eigen zeggen teveel alcohol en drugs gebruikt. Volgens de rechtbank heeft de man last van grensoverschrijdend gedrag. Hij krijgt een leefstijltraining om zijn leven weer op orde te krijgen.
05-10-05 | 11:34
Taakstraf ?
Moderator: Moderatorteam
-
Burger TS
- Infopolitie Gast
Taakstraf ?
Ik zou graag willen weten wat jullie als individu buiten het werk om, en als politie-medewerker zijnde van dit artikel denken:
- The Scorpion
- Roepnaam: Sire
- Leeftijd: 45
- rich
- Geslacht:
- Leeftijd: 51
Maar wat maakt het uit wat wij als diender, in vrije tijd, hier van vinden.
Ik vind zowel "zakelijk als prive" dat alles een keer naar normale maatstaven moet worden bestraft.
Ik heb alleen al wel snel geleerd om me om dergelijke uitspraken niet druk te maken.
Ik vind zowel "zakelijk als prive" dat alles een keer naar normale maatstaven moet worden bestraft.
Ik heb alleen al wel snel geleerd om me om dergelijke uitspraken niet druk te maken.
met een vriendelijke groet, Rich
rich@infopolitie.nl
Als je blijft staren naar de plek waar de zon onderging, zal je hem nooit meer op zien gaan.
rich@infopolitie.nl
Als je blijft staren naar de plek waar de zon onderging, zal je hem nooit meer op zien gaan.
-
Nieky TS
- Infopolitie Gast
-
MaRcO s TS
- Infopolitie Gast
Sorry ik had geen goede naam ingevuld toen ik dit topic heb gemaakt, excuses daarvoor.The Scorpion schreef:tja, beetje vragen naar de bekende weg dit. Wij snappen dit ook niet, gast.
Ik maar trouwens onderscheid omdat ik niet weet in hoeverre jullie een beslissing van een rechter kunnen veroordelen. Ik had het niet verwacht maar was toch nieuwsgierig naar de reacties die ik hier zou krijgen.
Persoonlijk vind ik dit echt ongeloofelijk telleurstellend op z'n zachtst gezegt. Ik bedoel, een gemiddelde voetbal hooligan krijgt nog een zwaardere straf dan een kinderverkrachter, waar gaan we dan in dit land heen ?
Ik weet dat wij niet alle feiten in deze zaak kunnen zien, maar in dit soort zaken moet het zo zijn dat iemand of schulding of onschuldig is. Of geen straf, of de volle mep, aangezien het naar mijn mening niet uit maakt wat je doet met het kind, maar het feit DAT je het doet is al erg genoeg.
Ik lees bijvoorbeeld artikel 245 Sr:
Erg vreemd..Hij die met iemand, die de leeftijd van twaalf jaren maar nog niet die van zestien jaren heeft bereikt, buiten echt, ontuchtige handelingen pleegt die bestaan uit of mede bestaan uit het seksueel binnendringen van het lichaam, wordt gestraft met gevangenisstraf van ten hoogste acht jaren of geldboete van de vijfde categorie.
- rich
- Geslacht:
- Leeftijd: 51
Op de diefstal van een gummetje in de boekhandel staat in theorie ook 4 jaar.
met een vriendelijke groet, Rich
rich@infopolitie.nl
rich@infopolitie.nl
-
Gast TS
- Infopolitie Gast
Als dat zou gaan gebeuren, hoeft er dus geen rechter meer aan te pas te komen, kan de politie gelijk zelf de straf opleggen.MaRcO s schreef:[Ik weet dat wij niet alle feiten in deze zaak kunnen zien, maar in dit soort zaken moet het zo zijn dat iemand of schulding of onschuldig is. Of geen straf, of de volle mep, aangezien het naar mijn mening niet uit maakt wat je doet met het kind, maar het feit DAT je het doet is al erg genoeg..
Ons land zou toch wel heel erg ver gezonken zijn als we tot een dergelijke vorm van bestraffen over zouden gaan.
Bedenk namelijk wel even het volgende: een vinger in iemands oor steken is feitelijk ook verkrachting. Moet die persoon dan net zo bestraft worden als iemand die zijn penis in een jong grietje douwt?
- SWAT
- Geslacht:
- Leeftijd: 65
Tja, sec gezien lijkt het gezien de aard van het delict geen hoge straf.
Echter zoals Rich al aangaf, in theorie staat er op de diefstal van een gummetje van 50 eurocent ook een maximumstraf van 4 jaar gevangenis. In de VS kan het bij de 3e keer in sommige staten zelfs levenslang opleveren.
Het zonder toestemming van de ander geven van een tongzoen valt ook onder het begrip verkrachting.
Zonder dus de preciese feiten te kennen en de motivering van de rechtbank is een echt oordeel over dit vonnis niet te geven.
Echter zoals Rich al aangaf, in theorie staat er op de diefstal van een gummetje van 50 eurocent ook een maximumstraf van 4 jaar gevangenis. In de VS kan het bij de 3e keer in sommige staten zelfs levenslang opleveren.
Het zonder toestemming van de ander geven van een tongzoen valt ook onder het begrip verkrachting.
Zonder dus de preciese feiten te kennen en de motivering van de rechtbank is een echt oordeel over dit vonnis niet te geven.
Laatst gewijzigd door SWAT op 05 okt 2005, 21:48, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Gast TS
- Infopolitie Gast
Ik had het specefiek over deze zaak, natuurlijk zal een rechter moeten beslissen of iemand schuldig is, maar HOE kan er nou zo'n groot onderscheid gemaakt worden? Iedereen die vind dat deze rechter de juiste beslissing heeft genomen heeft (naar mijn mening) een steekje los.gvdbor schreef:Als dat zou gaan gebeuren, hoeft er dus geen rechter meer aan te pas te komen, kan de politie gelijk zelf de straf opleggen.MaRcO s schreef:[Ik weet dat wij niet alle feiten in deze zaak kunnen zien, maar in dit soort zaken moet het zo zijn dat iemand of schulding of onschuldig is. Of geen straf, of de volle mep, aangezien het naar mijn mening niet uit maakt wat je doet met het kind, maar het feit DAT je het doet is al erg genoeg..
Ons land zou toch wel heel erg ver gezonken zijn als we tot een dergelijke vorm van bestraffen over zouden gaan.
Bedenk namelijk wel even het volgende: een vinger in iemands oor steken is feitelijk ook verkrachting. Moet die persoon dan net zo bestraft worden als iemand die zijn penis in een jong grietje douwt?
Ik snap jullie punt wel, maar in het geval van een verkrachting die bewezen is vind ik het vreemd dat dit zo'n lage straf op leverd..