burger die logo's draagt

In dit forum staan de afgesloten onderwerpen uit Stel uw vraag als Gast.

Moderator: Moderatorteam

mashi
OnTroerend goed
Geslacht:

Ongelezen bericht door mashi »

Als je een politielogo, pet, strepen of iets dergelijks thuis in je verzameling hebt is er volgens mij geen diender die daar problemen over maakt.

Anders wordt het als deze goederen in de winkel te verkoop worden aangeboden, dat mag dus gewoon niet.

Je in het openbaar begeven in dergelijke kleding is ook een probleem, je wordt dan gewoon aangehouden en de goederen worden vervolgens in beslag genomen.

Als je bij de politie gaat werken krijg je kleding en uitrusting aan de hand van een jaarlijks puntenbudget, dus hoe je zelf niets te kopen.

gr, mashi
Thijs TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Thijs »

Botje schreef:Als je aangenomen wordt bij de politie krijg je ze vanzelf, denk je ook niet ?
Ja uiteraard, ik dacht dat het bezit ook strafbaar was en welicht dat die strafbaarheid zou vergaan als je bij de politie werkt.

Maar het bezit is dus niet strafbaar als je hem rustig laat verstoffen op je kamer :P
Bartikel
Superlid
Agent
Brigadier
Roepnaam: Bart
Geslacht:
Leeftijd: 57

Ongelezen bericht door Bartikel »

Dag Thijs,

Ik heb het geprobeerd maar kan geen relatie of koppeling maken met de vraag die TS stelde en jou opmerking:
Toen ik met Thijco laatst voor zijn keuring van zijn hond in Almere was, zag ik hoe ontzettend slechte geleiders en honden gewoon hun certificaat haalden.
Afijn, even terug naar de vraag van TS.
wat gebeurd er als ik een logo van de politie draagt? ik heb er een gekocht bij de dumb in leiden. volgens mij mag dit niet, netzoals een beveiligings V dragen als je geen diploma's hebt.
Originele logo's van de politie behoren toe aan het uniform dat door het rijk is verschaft. Diegene die die uniformkledingstukken krijgt uitgereikt wordt geacht voorzichtig met deze spullen om te gaan. Alles blijft eigendom van het rijk. Als iemand anders dan een politie-ambtenaar in het bezit is van deze logo's, kledingstukken is of kan die makkelijk verdacht worden van heling. Je bent namelijk in het bezit van goederen die het rijk toebehoren.

Mijn advies is "niet doen" om alle eventueel vervelende randproblemen te voorkomen.

Groetjes Bartikel
Voorbereid op het onverwachte !!
foreverblue TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door foreverblue »

Even buiten het feit dat het niet toegestaan is wil ik je een advies meegeven. Draag dat soort kleding/logo's/emblemen of wat dan ook niet. Ik snap best dat je het interessant en misschien wel stoer vindt, maar je kunt er zo gigantisch mee in de problemen komen. Even wat voorbeelden:

Er zakt iemand in elkaar en jij staat erbij met je politieshirtje. Omstanders verwachten van jou actie zoals ze dat van een politieambtenaar mogen verwachten. En die actie kun jij niet ondernemen. Daarmee zet je niet alleen jezelf maar de politie an sich ook mee voor schut.

Je zit lekker relaxed in je stoere shirtje in de bus. Opeens begint er iemand te tieren tegen je omdat z'n zoon gister is opgepakt. Wil jij die situatie aangaan?

Conclusie: als je er op kickt om in politiekleding te lopen dan is daar niks mis mee, maar doe het lekker thuis. Anders kun je jezelf echt in de problemen werken.
lars TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door lars »

mag je wel bijv. een amerikaanse politie trui aan op straat?
Thijs TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Thijs »

Bartikel,
Zoals ik volgens mij in mijn bericht had gezet, ging ik wat te ver door. Eerst zeg ik iets over hoe makkelijk een politieuniform na te maken is, vervolgens een beveiligings uniform en vervolgens ook nog hoe makkelijk het is om in de beveiliging te werken zonder echt iets te weten.

Forveverblue, ik neem even aan dat je bericht in zijn algemeenheid of naar TS is bedoeld. Ik heb namelijk dat logo ooit gehad van mijn moeder omdat ik bij de politie heb gesolliciteerd. Ik zal er ook absoluut niet mee over straat gaan lopen ofzo. Ik heb genoeg gezond verstand om dat niet te doen :P
foreverblue TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door foreverblue »

Mijn opmerking was inderdaad algemeen bedoeld en niet gericht op een bepaald persoon.
olle-griese
Superlid
Roepnaam: Peter
Facebook: https://www.facebook.com/olle.griese
Geslacht:
Leeftijd: 68

Ongelezen bericht door olle-griese »

Walter schreef:
mashi schreef:Volgens mij zijn de logo's van de politie nog steeds auteursrechtelijk beschermd

gr, mashi
inderdaad...op politielogo zit patent. (ook de striping trouwens)
en BZK cq NPI is de houder.
volgens mij wil dat alleen maar zeggen dat ze niet mogen worden nagemaakt, patent zegt niets over de handel in die dingen
Als je kunt toeteren , kun je ook remmen.
Bartikel
Superlid
Agent
Brigadier
Roepnaam: Bart
Geslacht:
Leeftijd: 57

Ongelezen bericht door Bartikel »

Dag Thijs,

Kleding die nagemaakt wordt kan ik nog wel koppelen. Maar hoe slecht de geleiders en hun honden zijn begrijp ik niet helemaal. Maar goed je refereert die opmerking aan de beveiling. Mag ik hier uit opmaken dat dit een keuring was van honden voor de beveiling of was dit een keuring voor politiehonden en hun geleiders (agenten) die op hun praktische kwaliteiten worden gekeurd ?

Groetjes Bart
Voorbereid op het onverwachte !!
mashi
OnTroerend goed
Geslacht:

Ongelezen bericht door mashi »

olle-griese schreef:
Walter schreef:
mashi schreef:Volgens mij zijn de logo's van de politie nog steeds auteursrechtelijk beschermd

gr, mashi
inderdaad...op politielogo zit patent. (ook de striping trouwens)
en BZK cq NPI is de houder.
volgens mij wil dat alleen maar zeggen dat ze niet mogen worden nagemaakt, patent zegt niets over de handel in die dingen
Het is niet alleen patent in de zin van productie maar in deze veel uitgebreider, geen gebruik, geen vrije verkoop, etc.

mashi
Thijco TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Thijco »

hey bartikel,

ik heb een topic geopend over de toetsing van honden en de manier waarop ze gekeurd worden. hier heeft thijs ook op gereageerd dus ik denk dat je het beste ff daar kunt kijken, hij staat bij nieuws.

groetjes Thijco en Thijs

PS daar past Thijs zijn reactie beter op.
Gesloten