Wellicht gewoon een commercieel bedrijf dat voor die werkzaamheden ingehuurd is. Ik kan me niet herinneren de afkorting ooit in verband met politie te zijn tegengekomen.
Voorts ben ik van mening dat er een einde moet komen aan de figuur Zwarte Piet.
De SEON is een particulier bedrijf dat ingehuurd word door de politie. Ze breken deuren open, sluiten ze af en ontmantelen inderdaad hennepplantages! (zo is de situatie in Amsterdam in ieder geval)
SEON is in de regio Amsterdam het voormalige stadswaterkantoor ook wel genaamd de stadstimmerdoos, deze mensen zorgen er inderdaad voor dat er sloten of deuren geopend worden en zorgen ook voor afdichtingen bij inbraken, branden e.d. als er geen waarschuwingsadres of zaakwaarnemer te bereiken is. In Flevoland is het DirMar dacht ik die dit soort werkzaamheden uitvoert.
Heel toevallig zag ik net een doce over de moord op Theo van Gogh. Je zag toen ook een voordeur van een van de aangehouden verdachten die dichtgetimmerd was, maar daar op geplakt een brief met de naam SEON op. Ze zorgen dus inderdaad voor afdichting e.d. in de regio Amsterdam.
SEON schreef:SEON staat voor : SERVICE en ONDERSTEUNNG
En het is niet de lokale reinigingsdienst kan ik zeggen
Wat het niet is vind ik niet zo interessant. We waren juist op zoek naar wat het wel was en inmiddels voorzichtig tot de conlusie gekomen dat het de stadstimmerdoos was.
SEON schreef:Wat is de Stadstimmerdoos als ik vragen mag ?
Stadstimmerdoos: bijnaam voor het voormalige stadswaterkantoor in de regio Amsterdam, die zorgt voor het openen van sloten of deuren en zorgen voor afdichtingen bij inbraken, branden e.d. als er geen waarschuwingsadres of zaakwaarnemer te bereiken is.