burger die logo's draagt
Moderator: Moderatorteam
-
Thijco TS
- Infopolitie Gast
burger die logo's draagt
wat gebeurd er als ik een logo van de politie draagt? ik heb er een gekocht bij de dumb in leiden. volgens mij mag dit niet, netzoals een beveiligings V dragen als je geen diploma's hebt.
groetjes Thijco
groetjes Thijco
-
Walter TS
- Infopolitie Gast
er zal weinig gebeuren denk ik. maar als er een overijverige diender is die het opmerkt heb je wel kans dat je staandegehouden wordt en je je spul kwijt bent. en evt een kleine vergoeding mag betalen.
leg mij eens uit waarom jij dat ding wil dragen? interessant doen? ik zie nl de meerwaarde niet behalve dat ene dus.
leg mij eens uit waarom jij dat ding wil dragen? interessant doen? ik zie nl de meerwaarde niet behalve dat ene dus.
-
Thijco TS
- Infopolitie Gast
-
Thijs TS
- Infopolitie Gast
Nu we het er toch over hebben. Het zich voor doen als een beveiliger of politieagent is erg eenvoudig. Veel mensen zien het verschil niet en je kunt logo's makkelijk kopen en veel kleding die hetzelfde is of zeer gelijkend. Eigenlijk moet zoiets niet te koop zijn vind ik. (al heb ik zelf ook zon ding, wel gekregen dan
)
Toen ik met Thijco laatst voor zijn keuring van zijn hond in Almere was, zag ik hoe ontzettend slechte geleiders en honden gewoon hun certificaat haalden. Dat er dan mensen zijn die als de hond niet terugkomt als de geleider terug roept of niet loslaat na het bijten of steeds opnieuw bijt zeggen "dat is een mooi praktijkhondje" vind ik ook belachelijk. De beveiligings opleiding mag wat dat betreft ook veel strenger en intensiever zijn, maar goed, ik draaf door
Toen ik met Thijco laatst voor zijn keuring van zijn hond in Almere was, zag ik hoe ontzettend slechte geleiders en honden gewoon hun certificaat haalden. Dat er dan mensen zijn die als de hond niet terugkomt als de geleider terug roept of niet loslaat na het bijten of steeds opnieuw bijt zeggen "dat is een mooi praktijkhondje" vind ik ook belachelijk. De beveiligings opleiding mag wat dat betreft ook veel strenger en intensiever zijn, maar goed, ik draaf door
-
Walter TS
- Infopolitie Gast
-
ik TS
- Infopolitie Gast
-
Thijs TS
- Infopolitie Gast
Bedoel je de kleding en of logo's kopen?
Ik zag laatst in een dumpstore een coltrui hangen die heel erg veel op die van de politie leek. Met een embleem met het politie logo en een simpel rangonderscheidingsteken ben je er zo. Broekis volgens mij ook zo in elkaar geknutselt. Maar enkel een gelijkende coltrui waar niks van politie op staat is niet strafbaar, het logo verkopen lijkt me ook niet want je kunt ze ook verzamelen denk ik.
Ik zag laatst in een dumpstore een coltrui hangen die heel erg veel op die van de politie leek. Met een embleem met het politie logo en een simpel rangonderscheidingsteken ben je er zo. Broekis volgens mij ook zo in elkaar geknutselt. Maar enkel een gelijkende coltrui waar niks van politie op staat is niet strafbaar, het logo verkopen lijkt me ook niet want je kunt ze ook verzamelen denk ik.
-
ik TS
- Infopolitie Gast
-
Walter TS
- Infopolitie Gast
idd...op politielogo zit patent. (ook de striping trouwens)mashi schreef:Volgens mij zijn de logo's van de politie nog steeds auteursrechtelijk beschermd en dienen die logo's niet in de regulier handel verkocht te mogen worden. Als de bekende logo's in de dump verkocht worden hebben deze dus een probleem, indien daarvan melding wordt gemaakt bij Biza.
gr, mashi
en BZK cq NPI is de houder.
-
Thijs TS
- Infopolitie Gast
-
ik TS
- Infopolitie Gast
-
Thijs TS
- Infopolitie Gast
Dus zijn Thijco en ik eigenlijk strafbaar omdat we dit ding in ons bezit hebben? Of enkel de verkoper?Walter schreef:inderdaad...op politielogo zit patent. (ook de striping trouwens)mashi schreef:Volgens mij zijn de logo's van de politie nog steeds auteursrechtelijk beschermd en dienen die logo's niet in de regulier handel verkocht te mogen worden. Als de bekende logo's in de dump verkocht worden hebben deze dus een probleem, indien daarvan melding wordt gemaakt bij Biza.
gr, mashi
en BZK cq NPI is de houder.
En stel dat ik straks aangenomen wordt bij de politie, mag ik het dan wel kopen/hebben?
-
Walter TS
- Infopolitie Gast