minibike

In dit forum staan de afgesloten onderwerpen uit Stel uw vraag als Gast.

Moderator: Moderatorteam

Gesloten
Bartjeuh TS
Infopolitie Gast

minibike

Ongelezen bericht door Bartjeuh »

hallo gister is mijn minibike in beslag genomen en nu vraag ik mij af wat worden de kosten van de boete ik kan het nergens vinden op het internet.
ik was met de bike op een plein aan het rijden en ik had er geen weet van dat dit plein als openbare weg werd gezien want anders zou ik er nooit rijden want ik weet dat je met deze bikes niet op de weg mag komen.ik ben 19 en nog niet in bezit van een rijbewijs.
ik zou graag even weten wat me ongeveer voor een boete te wachten staat.

Met vriendelijke groet,

Bart
Walter TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Walter »

ik had er geen weet van dat dit plein als openbare weg werd gezien
Pardon?? Dit excuus is beetje ongeloofwaardig... wat zou het anders moeten zijn? Het plein is toch voor het verkeer toegankelijk en dus openbare weg?

Kan je niks zeggen over de kosten. Als je pech hebt ben je het geld kwijt dat je voor de minibike betaald hebt ls je dat ding niet terugkrijgt. Al denk ik dat dat niet zal gebeuren maar toch..... en het boetebedrag zal door justitie bepaald worden......afwachten dus.

Afbeelding
mashi
OnTroerend goed
Geslacht:

Ongelezen bericht door mashi »

Een tik pv voor het niet hebben van een typegoedkeuring en het rijden zonder vereiste verzekering.

De officier van justitie gaat nu bepalen wat voor jouw de sanctie gaat worden, die heeft daar richtlijnen voor. Ligt dus ook een beetje aan je verleden op overtredingen gebied.

Kan je wel vertellen dat als de Officier werkt zoals het hoort te gaan, je dag kan zeggen tegen de minibike, die gaat de schredder in.

gr, mashi
Onyx TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Onyx »

ALS dat krantenberichtje slaat op het verhaal van de TS gaat zijn excuus van: ïk wist niet dat het niet mocht op het plein" niet echt meer op :twisted:

Ontopic: Volgens mij ben je de minibike gewoon kwijt (dag aankoopbedrag) en zal je een aantal bekeuringen meekrijgen zoals: rijden zonder certificaat of rijbewijs, geen goedkeurmerk, geen verzekering, geen stickers, etc..
Kortom, alle bekeuringen die een beetje 16-jarige met een vlotte scooter zo voor je op kan noemen (met een max van 3)

Sucses.
Laatst gewijzigd door Onyx op 04 okt 2005, 16:52, 1 keer totaal gewijzigd.
wout TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door wout »

Het krantenbericht slaat niet op TS.

Dit is al een ouder bericht.
Onyx TS
Infopolitie Gast

wout schreef:Het krantenbericht slaat niet op TS.

Dit is al een ouder bericht.
Kon idd al geen datum vinden, blijft in elk geval "toepasselijk" denk ik 8)
SWAT
24 uurs servicer
Agent
Jurist/Advocaat
Brigadier
Geslacht:
Leeftijd: 65

Ongelezen bericht door SWAT »

Een mini-bike wordt beschouwd als een bromfiets die niet is voorzien van een goedkeuringsnummer.
De richtlijn schrijft voor dat een dergelijk voertuig in beslag moet worden genomen en aan het verkeer zal worden ontrokken.
Boete zal ergens in de 200 a 250 euro gaan lopen.
luuk molema TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door luuk molema »

ik vind het echt onzin om die dingen te verbieden een scooter is namelijk on betaalbaar en die minibikes heb je al vanaf 150 euro en waarom mag je er in duitsland wel mee rijden? ik vind het jammer dat we in dit land zoveel regels hebben , je kunt je kont niet keren of er komen al tich regels bij kijken .. jammer jongens
rfo00457 TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door rfo00457 »

Tegen wie praat je? Slaat dat "jammer jongens" op ons?

De enige plek waar in dit geval de regels bepaald worden, is in de Tweede Kamer en op het ministerie van Verkeer en Waterstaat.

De politie handhaaft de wet. En bedenkt de regels dus niet!

Dus ga in de politiek of schrijf een brief aan Minister Peijs als je het er niet mee eens bent! Maar loop er niet over tegen de politie aan te zeuren.
Onyx TS
Infopolitie Gast

luuk molema schreef: ik vind het echt onzin om die dingen te verbieden een scooter is namelijk on betaalbaar en die minibikes heb je al vanaf 150 euro

Grappig....
Al eens nagedacht WAAROM die scooters zo onbetaalbaar zijn..??
Omdat die krengen aan allerlei regeltjes moeten voldoen zoals een stevig frame, goeie reminrichting, uitlaatsysteem met e-keurmerken etc.
Dat kost geld en wordt doorberekend in de prijs van die apparaten.
Zo'n minibike voldoet nergens aan, en zijn nog hartstikke gevaarlijk ook (niet in de laatste plaats door de bestuurders zelf!) :censored:

Heb al op een aantal van die minibikes kunnen rijden maar die "goedkope" bikes die je kado krijgt bij een telefoonabbonement of die je kan kopen voor 300.- zijn allemaal even slap en gammel.
Remmen die het bijna niet doen, maar wel 50 km/u (of nog sneller) over de openbare weg jagen => terwijl ze absoluut niet zichtbaar zijn! (metertje boven de grond.. :? )
Tevens zijn ze niet verzekerd, dus geld voor de minibike hetzelfde als al die andere onverzekerde machines.. => lekker op eigen terrein houden.
luuk molema schreef:en waarom mag je er in duitsland wel mee rijden?
Geen idee, ken de wetgeving uit duitsland niet.
Weet dus ook niet wat de randvoorwaarden zijn ALS ze daar wel op de weg mogen.
Zou zeggen: maak een punt en zoek het uit.
Kom het dan hier vermelden, met bronvermelding, en dan kunnen we er misschien een inhoudelijke discussie over gaan voeren.
Ik weet zeker dat er in Duitsland wel een aantal regeltjes te vinden zijn die je hier in Nederland liever weer niet terug ziet, tis niet alleen de "leuke" kant van de wetgeving die je moet uitlichten natuurlijk. :thumbdown:
luuk molema schreef: ik vind het jammer dat we in dit land zoveel regels hebben , je kunt je kont niet keren of er komen al tich regels bij kijken .. jammer jongens
Ik heb geen idee of je al mag stemmen of niet maar de regeltjes worden niet door "ons" gemaakt maar door jou, je familie en alle mensen in je omgeving.
Ik zou willen adviseren om daar maar eens te vragen waarom ze op een bepaalde partij gestemd hebben, en misschien heb je zelf wel een beter idee => Campagne voeren!! :thumright:
r0n.
Stamgast
Roepnaam: Ron
Geslacht:
Leeftijd: 73

Ongelezen bericht door r0n. »

Onyx schreef:allemaal even slap en gammel.
Remmen die het bijna niet doen, maar wel 50 km/u (of nog sneller) over de openbare weg jagen => terwijl ze absoluut niet zichtbaar zijn! (metertje boven de grond.. :? )
Hoe zit dat dan eigenlijk bij ligfietsen ?
Die zijn ook laag en hoeven niet van die zware remmen te hebben, terwijl ze makkelijk de 60 km/uur kunnen halen.

Uit ervaring weet ik, dat veiligheid en gezien worden onder de ligfietsers een heet hangijzer is :D

iemand ?

veilige groeten;
Ron
OpenStandaard Evangelist, OpenSource Promotor, OpenData Liefhebber.
Gebruiker van alternatieve besturingssystemen op de computers.
SWAT
24 uurs servicer
Agent
Jurist/Advocaat
Brigadier
Geslacht:

In tegenstelling tot bromfietsen hoeven fietsen niet aan zoveel technische eisen te voldoen alleen al om het feit dat het geen motorvoertuigen zijn. Zie het vortuigreglement voor de eisen.
Stay safe out there.
r0n.
Stamgast
Roepnaam: Ron
Geslacht:
Leeftijd: 73

Ongelezen bericht door r0n. »

SWAT schreef:In tegenstelling tot bromfietsen hoeven fietsen niet aan zoveel technische eisen te voldoen alleen al om het feit dat het geen motorvoertuigen zijn.
Maar het is toch mijn goed recht, om dat een niet veilig idee te vinden ?
Moderne ligfietsen gaan veel harder dan een bromfiets, de kruissnelheid ligt al rond de 40km/uur !
Bij de echte "monsters" merk je nauwelijks verschil tussen windkracht 6 mee, of windkracht 6 tegen ....
Zoals gewoonlijk loopt de wet weer achter op de techniek :idea:

Veilige groeten;
Ron
OpenStandaard Evangelist, OpenSource Promotor, OpenData Liefhebber.
Gebruiker van alternatieve besturingssystemen op de computers.
SWAT
24 uurs servicer
Agent
Jurist/Advocaat
Brigadier
Geslacht:

r0n. schreef:
SWAT schreef:In tegenstelling tot bromfietsen hoeven fietsen niet aan zoveel technische eisen te voldoen alleen al om het feit dat het geen motorvoertuigen zijn.
Maar het is toch mijn goed recht, om dat een niet veilig idee te vinden ?
Moderne ligfietsen gaan veel harder dan een bromfiets, de kruissnelheid ligt al rond de 40km/uur !
Bij de echte "monsters" merk je nauwelijks verschil tussen windkracht 6 mee, of windkracht 6 tegen ....
Zoals gewoonlijk loopt de wet weer achter op de techniek :idea:

Veilige groeten;
Ron
Uiteraard is dat jouw goed recht echter jou vraag was hoe het bij fietsen geregeld was en daar was mijn antwoord op gericht.
ajc TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door ajc »

NIet voorzien van een typegoedkeuring in kan in beginsel met een mini afgedaan worden.
onder voorwaarde dat cil. inh < 50 cc.
(bedoeld voor de grijze import)

De minibikes zullen echter onderworpen moeten worden aan een volledig technisch onderzoek, waarbij ALLE gebreken inzake het voertuigreglement ten laste dienen te worden gelegd.
Gesloten