zakmessen

In dit forum staan de afgesloten onderwerpen uit Stel uw vraag als Gast.

Moderator: Moderatorteam

Iris TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Iris »

Oké, ik laat het gewoon in alle gevallen onder in die tas zitten. En haal het er pas uit als ik een kartonnetje moet snijden. Dan is er verder volgens mij niets aan de hand.

Dankjewel
Arend TS
Infopolitie Gast

Zakmes

Ongelezen bericht door Arend »

Hartelijk bedankt tot zover. Dus ik mag het mes wel bij me dragen? Stel ik wordt aangehouden voor een routine controle. De agent ziet de clip van mijn mes in mijn broekzak en vraagt of ik wil laten zien wat het is. Kom ik dan dus niet in de problemen?
Sorry dat ik misschien een beetje doordram, maar ik wil het graag zeker weten.
De messen die ik meestal bij me draag zijn te vinden op http://www.spyderco.com

Nogmaals, bedankt tot zover.
Botje
OnTroerend goed
Agent

Ongelezen bericht door Botje »

Er staan zoveel verschillende messen op die site dat er geen zinnig antwoord op te geven is. Of een mes wel of niet verboden is ligt, zoals aangegeven, aan de aard van het mes, de afmetingen van het mes en de omstandigheden waaronder het wordt aangetroffen.
Voorts ben ik van mening dat er een einde moet komen aan de figuur Zwarte Piet.
redfrisian TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door redfrisian »

Als je het mes bij je hebt is het op zich niet strafbaar. Tenzij je er een actie van preventief fouilleren is. Ik zou m gewoon thuis laten, maar ja wie ben ik.....

@Iris
Dat stanleymes zou ik gewoon even in een etuitje doen. Dan heb je m wel bij je, maar dan vervoer je hem alleen maar. Hij is niet voor onmiddelijk gebruik gereed....
mwb TS
Infopolitie Gast

Re: Zakmes

Ongelezen bericht door mwb »

Arend schreef:Hartelijk bedankt tot zover. Dus ik mag het mes wel bij me dragen? Stel ik wordt aangehouden voor een routine controle. De agent ziet de clip van mijn mes in mijn broekzak en vraagt of ik wil laten zien wat het is. Kom ik dan dus niet in de problemen?
Sorry dat ik misschien een beetje doordram, maar ik wil het graag zeker weten.
De messen die ik meestal bij me draag zijn te vinden op http://www.spyderco.com

Nogmaals, bedankt tot zover.
Uiteraard kom je in de problemen. Als je denkt dat je kunt gaan stappen met een mes van 28 cm zonder in problemen te komen ben je vrij naief.
Wel toevallig dat het ding precies 28 cm is. Ook dit lijkt me weer een opleidingsvraag.
Maar omdat je verschillende messen draagt is het handiger om een en ander gewoon zelf te controleren aan de hand van de Wet Wapens en Munitie, waarvan de tekts overal internet te vinden is. Daar staan de maten in waaraan messen mogen voldoen.

Maar ook als is dit mes mogelijk legaal, als ik portier was van de een of andere tent kwam je er gewoon niet meer in.
r0n.
Stamgast
Roepnaam: Ron
Geslacht:
Leeftijd: 73

Ongelezen bericht door r0n. »

Meestal heb ik en Zwitsers zakmes (breed formaat) bij me.
Er staat zelf een gravering in: Alex90 Toolkit kan je nagaan hoe oud dat mes is ......

Knutselende groeten;
Ron
OpenStandaard Evangelist, OpenSource Promotor, OpenData Liefhebber.
Gebruiker van alternatieve besturingssystemen op de computers.
Arend TS
Infopolitie Gast

Het grootste mes dat ik bij me draag is 242 mm met een gekateld lemmet. Al mijn messen hebben een gekarteld lemmet...
The Scorpion
OnTroerend goed
Agent
Roepnaam: Sire
Leeftijd: 45

Ongelezen bericht door The Scorpion »

en een bloedgoot?
Wie rent, bekent!
Arend TS
Infopolitie Gast

Nee, geen bloedgoot.....
Arend TS
Infopolitie Gast

Om het een beetje duidelijker te maken welke messen ik bedoel, klik dan op http://www.spyderco.com, ga naar catalogue en zoek voor: Military, Pacific Salt, Endura, Delica, Police model, Atlantic Salt.

Dit zijn de grootste messen uit mijn collectie die ik (afgewisseld) ook bij me draag.
rai
In Memoriam
KMAR
Geslacht:

Ongelezen bericht door rai »

Om een lang verhaal kort te maken en een ellelange discussie af te kappen.

Het blijven de feiten of omstandigheden die maken of een mes OP DAT MOMENT strafbaar is of niet, ook al is hij volgens de basisi van de WWM niet strafbaar.
mwb TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door mwb »

Arend schreef:Om het een beetje duidelijker te maken welke messen ik bedoel, klik dan op http://www.spyderco.com, ga naar catalogue en zoek voor: Military, Pacific Salt, Endura, Delica, Police model, Atlantic Salt.

Dit zijn de grootste messen uit mijn collectie die ik (afgewisseld) ook bij me draag.
Ik draag afwisselend rode, zwarte en witte sokken.
Waarmee ik maar wil zeggen: die zullen bij een controle nooit worden afgepakt en ik kom waarschijnlijker een stuk vredelievender over.
Arend TS
Infopolitie Gast

Dank je wel, ik weet genoeg.........
The Scorpion
OnTroerend goed
Agent
Roepnaam: Sire
Leeftijd: 45

Ongelezen bericht door The Scorpion »

Je kunt nooit genoeg weten :wink:
Wie rent, bekent!
rai
In Memoriam
KMAR
Geslacht:

Ongelezen bericht door rai »

Arend schreef:Dank je wel, ik weet genoeg.........

En hiermee is de vraag van TS voldaan.
Gesloten