Bekeuring?

In dit forum staan de afgesloten onderwerpen uit Stel uw vraag als Gast.

Moderator: Moderatorteam

Dusty
Deskundige
Geslacht:

Ongelezen bericht door Dusty »

Bandji schreef:De rechter vindt voldoende bewezen dat ik met auto en hond op dat tijdstip bij de dierenarts was, en dus nooit in Lelystad kon zijn geweest :D
Dat ik de auto uitgeleend kon hebben vindt de rechter ook niet waarschijnlijk gezien het belang dat ik had om de auto zelf te gebruiken en het schrijven van de dierenarts dat ik met de bekeurde auto daar was :D
De rechter stelde dat er waarschijnlijk door de agent een verkeerd kenteken was genoteerd :)
Zoals ik er tegenaan kijk, vind ik dit een goede uitspraak. 8)
Wie ben ik om te twijfelen aan de verklaring van de eigenaar van de auto.
Als dit bovendien bevestigd kan worden door, in dit geval de dierenarts, dan kan ik mij voorstellen dat een rechter hierin meegaat.
Een (schrijf)foutje is natuurlijk makkelijk gemaakt.
Ook kan er (nog) sprake zijn van een soort gelijk merk/type met een vals kenteken.........

Want laten we wel eerlijk zijn............
Als iemand van ons iets dergelijks zou overkomen, dan zul je toch ook alle moeite doen om aan te tonen dat jij daar op het bewuste tijdstip niet geweest kan zijn.
En als er ook maar enige twijfel is vind ik dat de persoon in kwestie vrijuit moet gaan.
gvdbor
In Memoriam
Geslacht:

Ongelezen bericht door gvdbor »

En ik denk dat hiermee dit onderwerp voldoende besproken is, met dank aan TS dat deze nog een reactie heeft geplaatst over de afloop. Altijd leuk om te weten.
zijlvaart67
Moderator
Agent
Brigadier
Geslacht:
Leeftijd: 59

Ongelezen bericht door zijlvaart67 »

Ik kreeg van de topicstarter nog even een aanvulling op het inmiddels gesloten onderwerp.
Helaas kan ik niet meer reageren in het forum op je vraag dus ik doe het zo maar even.

Wat je vraag betreft er is dus wel navraag gedaan bij de bewuste agenten, deze wisten te vertellen dat er 2 mannen van buitenlandse afkomst in een zwarte Mercedes zaten, nu de laatste keer dat ik in de spiegel keek was ik toch nog steeds Nederlandse van het vrouwelijk geslacht:))) Bovendien is mijn Mercedes blauw metallic:))

Dus alles bij elkaar klopte het hele verhaal niet, dus de rechter heeft in mijn voordeel berecht:))

Groetjes ****
Een duidelijk foutje in de waarneming. Leve de 'staandehouding', zeg maar... :wink:

'Dingen simpel houden is heel moeilijk, dingen moeilijk maken is daarentegen heel simpel..'

mery TS
Infopolitie Gast

reactie overschrijden doorgetrkken streep

Ongelezen bericht door mery »

Ons is een soort gelijke boete op gelegt. Wij zouden in Almere ook een
doorgestrokken streep hebben overstreden. Wij kunnen ons dat niet voorstellen want die weg dat is een 2 baans weg met een doorgestrokken streep in het midden. In de bebouwde kom. Het is dus een in onze ogen een engstige overtreding. Waarom zijn wij dan niet aangehouden.
Ons bezwaarschrift is genegeerd omdat de agenten geen tijd hadden om het een en ander na te kijken of wij het wel waren.

Wij gaan nu in beroep heeft iemand daar ervaring mee of wij een kans
maken???????????
rai
In Memoriam
KMAR
Geslacht:

Re: reactie overschrijden doorgetrkken streep

Ongelezen bericht door rai »

mery schreef:Waarom zijn wij dan niet aangehouden.
Ons bezwaarschrift is genegeerd omdat de agenten geen tijd hadden om het een en ander na te kijken of wij het wel waren.
Met betrekking tot het eerste gedeelte is daar nagenoeg niet over te oordelen waarom u niet bent staande gehouden, er kunnen namelijk diverse oorzaken aan gelegen zijn waarom het niet gebeurd is.
Het is namelijk ook geen plicht (op een enkel feit na) om iemand staande te houden om een bekeuring te geven.

En uit uw verhaal begrijp ik dat u alleen bezwaar heeft aangetekend tegen het feit dat u een bekeuring heeft gehad zonder dat u daarvoor staande bent gehouden.
Dit is namelijk zoals ik hierboven ook had geschreven mogelijk.
mary schreef:Wij zouden in Almere ook een
doorgestrokken streep hebben overstreden. Wij kunnen ons dat niet voorstellen want die weg dat is een 2 baans weg met een doorgestrokken streep in het midden. In de bebouwde kom. Het is dus een in onze ogen een engstige overtreding.

Het is ook een bekeuring op kenteken geworden, dat wil zeggen dat u niet zelf gereden hoeft te hebben, maar dat kan net zo goed iemand anders geweest zijn, maar aangezien het dus op kenteken is gebeurd krijgt de eigenaar van de auto de acceptgiro thuis.
DiNozzo
OnTroerend goed
Agent
Geslacht:
Leeftijd: 38

Ongelezen bericht door DiNozzo »

Wellicht waren het agenten te voet? Wat moeten die doen? Achter de auto aanrennen? :lol:
rai
In Memoriam
KMAR
Geslacht:

Ongelezen bericht door rai »

Stef schreef:
Wellicht waren het agenten te voet? Wat moeten die doen? Achter de auto aanrennen? :lol:
Tegenwoordig kun je voor de Wet Mulder niemand meer aanhouden.
Gesloten