geeltje thuisgestuurd

In dit forum staan de afgesloten onderwerpen uit Stel uw vraag als Gast.

Moderator: Moderatorteam

Gesloten
Michielie TS
Infopolitie Gast

geeltje thuisgestuurd

Ongelezen bericht door Michielie »

Blijkbaar heb ik Margraten een verdrijvingsvlak aangeraakt. Ik heb nl een geeltje thuisgekregen met dat feit erop.

Mag dit zomaar en is er bezwaar aan te tekenen. Het kan toch zijn dat ze een verkeerd nummerbord hebben te pakken.

groet.
theo TS
Infopolitie Gast

Re: geeltje thuisgestuurd

Ongelezen bericht door theo »

Michielie schreef:Blijkbaar heb ik Margraten een verdrijvingsvlak aangeraakt. Ik heb nl een geeltje thuisgekregen met dat feit erop.

Mag dit zomaar en is er bezwaar aan te tekenen. Het kan toch zijn dat ze een verkeerd nummerbord hebben te pakken.

groet.
Ik denk dat u over het verdrijvingsvlak bent gereden anders had u geen geeltje thuis gekregen.

Ja dit mag.

Ja er is bezwaar tegen aan te tekenen maar of dit helpt??

Het is aan u te bewijzen dat u daar op dat moment niet bent geweest of dat u niet de bestuurder was.

Gr Theo
Laatst gewijzigd door theo op 27 sep 2005, 12:33, 1 keer totaal gewijzigd.
DiNozzo
OnTroerend goed
Agent
Geslacht:
Leeftijd: 38

Ongelezen bericht door DiNozzo »

Ja, er mag bekeurd worden op kenteken. Je kan protest aantekenen en dan bij gerede twijfel of jij het was dan heb je een sepot, maar daar geef ik je niet veel kans op.

Zie ook de schatkist
"If you gaze long enough into an abyss, the abyss will gaze back into you" — Friedrich Nietzsche
The Scorpion
OnTroerend goed
Agent
Roepnaam: Sire
Leeftijd: 45

Ongelezen bericht door The Scorpion »

theo schreef:of dat u niet de bestuurder was.

Gr Theo
Ik neem aan dat de bon op kenteken is uitgeschreven. Wat dat betreft maakt het dus niet uit wie de bestuurder was. De tenaamgestelde moet zelf maar kijken of hij geld terugkrijgt van de bestuurder. Voor het cjib maakt het niet uit, de tenaamgestelde moet betalen.
Wie rent, bekent!
Michielie TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Michielie »

Maar het is best dubieus dat een amsterdammer in magraten wordt bekeurd. ze kunnen zich toch ook in het kenteken vergist hebben?

je kan de gegevens van de auto op rdw.nl achterhalen
foreverblue TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door foreverblue »

Michielie schreef:Maar het is best dubieus dat een amsterdammer in magraten wordt bekeurd. ze kunnen zich toch ook in het kenteken vergist hebben?
Wat is daar dubieus aan ? Een opsporingsambtenaar constateert een strafbaar feit, en geeft daar een bekeuring voor, op kenteken. Diezelfde opsporingsambtenaar heeft met het vingertje in de lucht de ambtseed/belofte afgelegd. Je mag er dus van uit gaan dat hij de waarheid spreekt, en wanneer hij twijfelt of hij het kenteken wel juist gezien heeft, dat hij geen bekeuring zal schrijven. Het is dus helemaal niet dubieus. Het is nu aan de eigenaar van de auto om aan te tonen dat de bekeuring onterecht is.
rfo00457 TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door rfo00457 »

In Margraten bekeuren ze iedereen waarbij geconstateerd wordt dat de verkeersregels overtreden worden.

En als een Amsterdammer daar komt en de regels overtreedt, zal hij ook een bekeuring krijgen. Daar is niets dubieus aan. Zelfs Amsterdammers mogen zonder visum o.i.d. Margraten in. :wink:

En ja, ook agenten kunnen zich in een kenteken vergissen. In geval van een beschikking t.a.v. over een verdrijvingsvlak rijden, is het de betrokkene die het ongelijk van de politie moet bewijzen.

U kunt op rdw.nl inderdaad gegevens van voertuigen achterhalen. Als u het kenteken intikt, wat op de beschikking staat, zult u er achter komen dat uw auto er uit komt!
rai
In Memoriam
KMAR
Geslacht:

Ongelezen bericht door rai »

Michielie schreef:Blijkbaar heb ik Margraten een verdrijvingsvlak aangeraakt. Ik heb nl een geeltje thuisgekregen met dat feit erop.

groet.
En daarbij heeft een bezwaar schrijven nog geen enkele zin, aangezien het "geeltje" slechts een mededeling is dat u een bekeuring heeft gekregen voor het een of ander. (in uw geval het overschrijden verdrijvingsvlak)

U kunt pas bezwaar maken op het moment u de definitieve bekeuring van het CJIB heeft binnen gekregen met daaraan de acceptgiro.
Op de achterkant van deze beschikking staat ook precies waaraan u moet voldoen om een bezwaarschrift in te kunnen dienen en waarnaar u deze moet sturen.
sunwave TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door sunwave »

Michielie schreef:Maar het is best dubieus dat een amsterdammer in magraten wordt bekeurd. ze kunnen zich toch ook in het kenteken vergist hebben?
Persoonlijk schrijf ik altijd het kenteken, merk van de auto, type van de auto en de kleur van de auto op. Vervolgens vraag ik het kenteken op bij de RDW. Als het goed is komt daar dan inderdaad het merk en het type uit (kleur wil nog wel eens anders zijn of niet bekend zijn bij de RDW). Dit als een soort extra controle om vergissingen te voorkomen.
The Scorpion
OnTroerend goed
Agent
Roepnaam: Sire
Leeftijd: 45

Ongelezen bericht door The Scorpion »

doe je goed sunwave, doe ik ook. iemand een bon laten betalen terwijl deze bon voor een ander is bedoeld kan nooit de bedoeling zijn.
maar, 100% waterdicht is het natuurlijk niet. Kan best dat het kenteken dat 1 getalletje anders is ook toevallig hetzelfde merk type enz is. Zeker wanneer een dealer meerdere krengen ineens verkoopt. loopt het op in kenteken, scheelt dus allemaal 1 getalletje bijvoorbeeld.

Michelle, als er inderdaad een foutje is gemaakt bij het noteren van het kenteken moet dat natuurlijk boven water komen. Hoef jij dan helemaal niet betalen, uiteraard. Maar bezwaar maken met als argumentatie dat je uit amsterdam komt.....daar ga je het niet mee redden.
Heb jij bijvoorbeeld een rekening van een garage dat je auto op dat moment op de brug stond, wordt het een ander verhaal.
Wie rent, bekent!
michelle TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door michelle »

Het feit dat ik uit amsterdam kom heeft uiteraard niks te maken met de overtreding. Maar ik twijfel ten zeerste aan het feit, omdat ik er niet van bewust ben dat ik een vedrijvingsvlak heb aangeraakt. Het kan hooguit zijn bij het inhalen van iemand die aan het afslaan was bijvoorbeeld, maar dan nog zou ik het moeten weten, daarom twijfel ik eraan.

Overigens op het geeltje is alleen het automerk vermeld en niet het type.

Maar ik wacht de beschikking af en dan zullen we wel zien.

bedankt voor alle reacties iig.

groetjes
Walter TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Walter »

was je wel in Margraten die dag?
rai
In Memoriam
KMAR
Geslacht:

Ongelezen bericht door rai »

Maar zonder negatief te zijn valt me wel iets op aan uw verhaal.
Eerst vind u het "vreemd" dat u een bekeuring heeft opgelopen in Margraten, met andere woorden zoals ik het opvat, bent u er schijnbaar nooit geweest.
Maar het is best dubieus dat een amsterdammer in magraten wordt bekeurd.
En uit uw laatste berichtje kan ik opmaken dat u op of omstreeks de dag, datum en tijd daar wel in de buurt geweest bent.
Maar ik twijfel ten zeerste aan het feit, omdat ik er niet van bewust ben dat ik een vedrijvingsvlak heb aangeraakt. Het kan hooguit zijn bij het inhalen van iemand die aan het afslaan was bijvoorbeeld, maar dan nog zou ik het moeten weten, daarom twijfel ik eraan.
Op het moment dat u de acceptgiro in de bus heeft en u besluit om in bezwaar te gaan tegen de beschikking zult u met betere argumenten moeten komen om het tegendeel te bewijzen dat u de overtreding nooit heeft begaan.
Op het moment dat u soortgelijke beweringen als hierboven door mij geknipt en geplakt in een bezwaarschrift schrijft bestaat de kans dat de OVJ uw bezwaarschrift vierkant onderuit haalt.
Gesloten