verhoor
Moderator: Moderatorteam
-
foreverblue TS
- Infopolitie Gast
Als de verdachte wordt aangehouden mag deze 6 uren worden opgehouden op het politiebureau met het doel om hem/haar te verhoren. Deze 6 uren gaan in op het moment van voorgeleiding aan de Hulpofficier van Justitie.
Wat er bij een verhoor gebeurt lijkt me duidelijk, de verbalisanten stellen een onderzoek in door middel van vragen te stellen.
Wat er bij een verhoor gebeurt lijkt me duidelijk, de verbalisanten stellen een onderzoek in door middel van vragen te stellen.
-
Gast TS
- Infopolitie Gast
-
foreverblue TS
- Infopolitie Gast
Nee, die 6 uren gelden voor een aangehouden verdachte. U bent verdachte/getuige/benadeelde en u wordt opgeroepen voor een verhoor. U bent echter niet aangehouden, dus gelden die 6 uren ook niet.Anonymous schreef:Gelden die 6 uren dan altijd?
Ik heb namelijk een brief gehad dat ik me moest melden op het politiebureau voor verhoor. (en dan kunnen ze me dus 6 uur vasthouden? of begrijp ik het nou verkeerd?)
Gr.
-
ik TS
- Infopolitie Gast
- rich
- Geslacht:
- Leeftijd: 51
Eea is afhankelijk van het feit waarvoor je gehoord moet worden.
Op bepaalde feiten is voorlopige hechtenis toegestaan en dan is een aanhouding buiten heterdaad wel mogelijk en dan is er dus ook de mogelijkheid dat je vastgehouden kan worden.
In principe zal dit niet gebeuren als je gewoon verschijnt aan het bureau en als naar verhoor de zaak duidelijk genoeg is voor de politie.
Mocht een aanhouding buiten heterdaad mogelijk zijn dan is de kans aanwezig dat je, als je niet verschijnt, op een zeker moment opgehaald wordt.
Op bepaalde feiten is voorlopige hechtenis toegestaan en dan is een aanhouding buiten heterdaad wel mogelijk en dan is er dus ook de mogelijkheid dat je vastgehouden kan worden.
In principe zal dit niet gebeuren als je gewoon verschijnt aan het bureau en als naar verhoor de zaak duidelijk genoeg is voor de politie.
Mocht een aanhouding buiten heterdaad mogelijk zijn dan is de kans aanwezig dat je, als je niet verschijnt, op een zeker moment opgehaald wordt.
met een vriendelijke groet, Rich
rich@infopolitie.nl
Als je blijft staren naar de plek waar de zon onderging, zal je hem nooit meer op zien gaan.
rich@infopolitie.nl
Als je blijft staren naar de plek waar de zon onderging, zal je hem nooit meer op zien gaan.
-
ik TS
- Infopolitie Gast
-
Mohaa TS
- Infopolitie Gast
Ik begrijp uit je verhaal dat je ontboden bent.
Op het moment dat dit zo is. Kan het om twee dingen gaan of een getuige verklaring of een verdachte verklaring.
Meestal (let op) MEESTAL is het na het opnemen van jou verklaring dat we weer word heen gezonden (naar huis gestuurd)
Op het moment dat het gaat om een "grotere" zaak waarbij jij een verdachte bent. (ik neem aan dat je weet waar over het dan gaat) kan het zijn dat je ter plaatse word aangehouden adn gaat de tijd spelen die eerder genoemd is dus die 6 uur met een mogelijkheid dat je nog inverzekering gesteld kan worden.
Maar ik denk als ik zo jou verhaal lees dat jij niet weet waarom je die brief heb gehad dus dan bestaat de mogelijkheid dat je na het verhaar word weg gestuurd. Maar hang mij hier echter niet aan op!!!!!!!
opmerking rich
Het vervolg van deze discussie, een discussie over de termijnen heb ik even verplaatst omdat dit weinig meer van doen heeft met de vraag die werd gesteld.
http://81.4.68.197/forum/phpbb2/viewtopic.php?t=8402
Op het moment dat dit zo is. Kan het om twee dingen gaan of een getuige verklaring of een verdachte verklaring.
Meestal (let op) MEESTAL is het na het opnemen van jou verklaring dat we weer word heen gezonden (naar huis gestuurd)
Op het moment dat het gaat om een "grotere" zaak waarbij jij een verdachte bent. (ik neem aan dat je weet waar over het dan gaat) kan het zijn dat je ter plaatse word aangehouden adn gaat de tijd spelen die eerder genoemd is dus die 6 uur met een mogelijkheid dat je nog inverzekering gesteld kan worden.
Maar ik denk als ik zo jou verhaal lees dat jij niet weet waarom je die brief heb gehad dus dan bestaat de mogelijkheid dat je na het verhaar word weg gestuurd. Maar hang mij hier echter niet aan op!!!!!!!
opmerking rich
Het vervolg van deze discussie, een discussie over de termijnen heb ik even verplaatst omdat dit weinig meer van doen heeft met de vraag die werd gesteld.
http://81.4.68.197/forum/phpbb2/viewtopic.php?t=8402
-
ik TS
- Infopolitie Gast
-
Gast TS
- Infopolitie Gast
Ofdat ik gevraagd heb wat er nu gebeurt bedoel je?gvdbor schreef: Ik neem toch aan dat je dat daar gevraagd hebt aan de mensen die je verhoord hebben?
ik krijg een brief van de OVJ werd me verteld.......dus afwachten.....
Maar echt duidelijk was ie niet.....
Is het trouwens normaal dat er 30 keer dezelfde vragen worden gesteld?
Gr.
oftewel je gaat hier vragen wat je daar ook al had gevraagd of in ieder geval had kunnen vragen.Anonymous schreef:Ofdat ik gevraagd heb wat er nu gebeurt bedoel je?gvdbor schreef: Ik neem toch aan dat je dat daar gevraagd hebt aan de mensen die je verhoord hebben?
ik krijg een brief van de OVJ werd me verteld.......dus afwachten.....
Maar echt duidelijk was ie niet.....
Is het trouwens normaal dat er 30 keer dezelfde vragen worden gesteld?
Gr.
topic gesloten.