woede uitval

In dit forum staan de afgesloten onderwerpen uit Stel uw vraag als Gast.

Moderator: Moderatorteam

Thijco TS
Infopolitie Gast

woede uitval

Ongelezen bericht door Thijco »

ik heb een vraagje. mijn vader en moeder zijn aan het scheiden en het is voor mijn vader ook al zijn we een jaar verder nog steeds moeilijk te begrijpen. nou hadden wij van de week een beetje een hefige discussen met elkaar en ben ik boos weggelopen. 10 min hierna is mijn vader blind van woede omhoog gelopen en heeft 10 minuten staan schreeuwen, schoppen tegen alles wat er op de grond lag, en heeft mijn wekker meerdere malen tegen de muur gegooit tot dat deze helemaal uit elkaar lag.

nou zit ik met het idee om hiermee een melding te gaan maken bij de politie. maar nou is mijn vraag: komt mijn vader hier nooit achter? en wat is het nut van de melding als er nog een keer zoiets zou gebeuren?

groetjes thijco
The Scorpion
OnTroerend goed
Agent
Roepnaam: Sire
Leeftijd: 45

Ongelezen bericht door The Scorpion »

tja.....ik weet niet opf je er verstandig aan doet om het bij de politie te melden. Misschien is het wel iets eenmaligs. En hij heeft niet (geloof ik) het hele huis verbouwd en/of mensen mishandeld.
Ik zou het nog even aankijken. Ik weet verder niet hoe de relatie tussen jou en je vader is, maar je zou er misschien met hem over kunnen praten - wat jij van die actie vond en dat je er bang van ben geworden oid. Misschien is hij er ook wel enorm van geschrokken, wie zal het zeggen.
succes in ieder geval
Wie rent, bekent!
foreverblue TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door foreverblue »

Wat is het nut van een melding als je vader er niet mee geconfronteerd wordt/mag worden? Je vraagt namelijk zelf al of hij er achter gaat komen.

Als je er echt iets mee wil doen dan zul je in gesprek moeten gaan met je vader, met of zonder tussenkomst van de politie. Ik raad je aan om het gewoon eerst van man tot man te proberen, zonder de politie dus. Zodra hij geweld richting jou gebruikt wordt het een ander verhaal natuurlijk.
Thijco TS
Infopolitie Gast

hij heeft mijn hele kamer verder overhoop gehaald. maar mijn bedoeling is verder met die melding mocht er een keer iets ergers gebeuren dat er ook al een melding ervan staat. en ik heb met hem gepraat en hij blijft bij zijn standpunt dat hij vind dat ik beter thuis moet opruimen. maar hij heeft er geen spijt van. en normaal is hij ook nooit zo, ik heb hem in ieder geval nog nooit zo gezien.
Walter TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Walter »

Als ik eerlijk ben vind ik dit iets tussen vader en zoon. En zie ik dat als iets huizelijks waarbij de politie geen enkele partij is.

Het is ZIJN huis, en alles wat ERIN staat is van hem of deels van hem. En het is niet strafbaar je eigen spullen te vernielen.

Ik weet niet hoe oud je bent, of hoevaak dit voorkomt, maar anders zou ik eens op zoek gaan naar een eigen stek.

Zolang hij jou niet sloopt is praten de beste optie. En zoals Wim al zegt, misschien is ie zelf ookgesprokken.

Uitpraten is de remedie. De politie is in deze geen kleuterjuf en als je het mij vraagt is het ook een NIET politiezaak. Zelf oplossen is echt beter.
The Scorpion
OnTroerend goed
Agent

Hij is 18 Walter. Verder idd:praat er over
Wie rent, bekent!
Airhead
Lid
Agent
Roepnaam: Captain
Geslacht:

Ongelezen bericht door Airhead »

Walter schreef:Het is ZIJN huis, en alles wat ERIN staat is van hem of deels van hem. En het is niet strafbaar je eigen spullen te vernielen.
niet strafbaar nee, maar nog steeds net zo onacceptabel.

Walter schreef:Uitpraten is de remedie. De politie is in deze geen kleuterjuf en als je het mij vraagt is het ook NIET een politiezaak. Zelf oplossen is echt beter.
helemaal mee eens.
Tja TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Tja »

Ik denk niet dat je bij dit eerste voorval gelijk een aangifte van moet doen. Heeft toch geen nut.
Het is wel belangrijk om na te gaan wat jou aandeel is geweest in het conflict tussen jou en je vader. Misschien heeft je vader dit wel uit onmacht gedaan, omdat jij niet wou luisteren wat hij van je vroeg.
Dit wil niet zeggen dat ik het goed keur wat hij met jou kamer heeft gedaan, hij zou ook wel niet zo vriendelijk zijn geweest om het op te ruimen. Uiteindelijk zou jij het wel allemaal hebben opgeruimt, dit is toch wel een reden zijn. Om je vader te laten zien dat jij ook zijn gemaakte zooi kunt opruimen.

Ik denk dat je erg bang bent voor je vader en dat is geen goede verstandshouding.
sunwave TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door sunwave »

Als je wilt dat je vader er niet achter komt moet je geen aangifte doen. Als je aangifte doet dan doe je in feite een verzoek voor een onderzoek en moet je vader op het bureau komen en hele toestanden.

Wat wel zou kunnen is misschien eens gaan praten met de buurt/wijkagent en deze op de hoogte stellen. Gewoon zodat deze weet dat er in die woning de spanningen een beetje hoog op kunnen lopen en dat deze hier eventueel rekening mee kan houden voor als het echt uit de hand loopt.
Thijco TS
Infopolitie Gast

ik ben niet bang voor mijn vader, want hij is normaal de vriendelijkste man die ik ken, hij is gewoon een "goedzak". maar als dan dit ineens gebeurd verschiet je enorm en ben je op dat moment wel bang wat hij dan zal doen, omdat je hem zo niet kent kun je hem zo ook niet inschatten.

thijco
Walter TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Walter »

Thijco schreef:ik ben niet bang voor mijn vader, want hij is normaal de vriendelijkste man die ik ken, hij is gewoon een "goedzak". maar als dan dit ineens gebeurd verschiet je enorm en ben je op dat moment wel bang wat hij dan zal doen, omdat je hem zo niet kent kun je hem zo ook niet inschatten.

thijco
hoe haal je het dan in je hoofd om de vraag te stellen of je aangifte wilt doen? Beetje sneu he als iemand die je opvoedt en normaal heel goed is een keer in de fout gaat.
The Scorpion
OnTroerend goed
Agent

Als je vader echt verder een goedsul is......geef hem een kans. bij herhaling praten we verder, snap je? :thumright:
Wie rent, bekent!
Suus TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Suus »

Dit verhaal komt me heel bekend voor, toen mijn ouders aan het scheiden waren (zo'n 2 jaar geleden) had mn vader ook een keer zo'n aanval. Mijn moeder heeft toen meteen de politie gebeld, maar dat was meer omdat ik toen heel jong en natuurlijk bang was. Zij hebben hem naar een hotel gebracht waar hij toen een tijdje heeft geslapen.

Het heeft verder weinig uitgemaakt, maar op dat moment was dat wel het beste. Aangezien je het toen niet meteen hebt gedaan, weet ik niet of het nu nog wel nodig zou zijn.

Ik snap wel waarom je als vader zo zou reageren, alles wat je tot dan toe hebt opgebouwd is eigenlijk opeens weg. Dat is natuurlijk geen goede reden, maar ik kan me er iets bij indenken.

Sterkte in ieder geval.
Thijs TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Thijs »

Walter schreef: hoe haal je het dan in je hoofd om de vraag te stellen of je aangifte wilt doen? Beetje sneu he als iemand die je opvoedt en normaal heel goed is een keer in de fout gaat.
Thijco heeft het niet over aangifte doen, maar om er een melding of notitie van te maken. Precies zoals sunwave zegt. Een keertje praten zodat men op de hoogte is en weet wat er een beetje gaande is mocht het echt ui de hand lopen.
Thijco TS
Infopolitie Gast

hey walter, ik wil dit graag doen dat de politie op de hoogte is van de situatie bij mij thuis. en je hebt gelijk dat hij mij opvoed, maar in deze situatie weet ik niet hoe ik mijn vader moet inschatten.

thijco
Gesloten