boetes voor fietsen zonder voor en achterlicht
Moderator: Moderatorteam
-
ikkeis20 TS
- Infopolitie Gast
boetes voor fietsen zonder voor en achterlicht
weet iemand wat de hoogte van de boetes hiervoor is?
-
ik TS
- Infopolitie Gast
1. geen voor en achterlicht voeren wanneer nodig € 25
2. geen voor of achterlicht voeren wanneer nodig € 15
http://www.om.nl/boetebase/
Gr.
2. geen voor of achterlicht voeren wanneer nodig € 15
http://www.om.nl/boetebase/
Gr.
-
ik TS
- Infopolitie Gast
-
Thijco TS
- Infopolitie Gast
- The Scorpion
- Roepnaam: Sire
- Leeftijd: 45
hehe ja, merk je ineens hoe vervelend die fietsers zonder licht zijn als je af wil slaan. En maar klagen als ze aangereden worden, ze hadden immers toch voorrang?? Moet de automobilist je wel kunnen zien.Thijco schreef:inderdaad. ik heb sinds kort auto rijles en je wilt niet weten hoe erg het is om zonder licht te fietsen. vroeger deed ik het ook hoor. maar ik zie nu pas hoe gevaarlijk en iritand het is....laat het maken!
Wie rent, bekent!
-
ik TS
- Infopolitie Gast
Ik fietste ook meestal zonder licht......maar dan niet op straat maar gewoon op de stoep....(en een waarschuwing gehad van de politie....Dus ik had geluk......) Voordeel van de stoep is dan weer wel dat ze je niet kunnen aanrijden.....Maar goed, we dwalen af.....Thijco schreef:inderdaad. ik heb sinds kort auto rijles en je wilt niet weten hoe erg het is om zonder licht te fietsen. vroeger deed ik het ook hoor. maar ik zie nu pas hoe gevaarlijk en iritand het is....laat het maken!
Gr.
- The Scorpion
-
ik TS
- Infopolitie Gast
euhmmm....nee? Want ik fiets nou nog wel eens zonder licht....idd niet slim om dat te doen maarja....The Scorpion schreef:geen geweldig excuus
meneer, u krijgt een bekeuring. Waarom reed u op de stoep?
omdat mn licht het niet deed.
heeft de waarschuwing geholpen?
En je mag niet op de stoep fietsen.....
Tot nu toe nog geen bekeuring gehad dus....
Gr.
- The Scorpion
-
andre TS
- Infopolitie Gast
Heb je mazzel gehad. Van mij mag je dan een dubbele bekeuring krijgen.ik schreef:euhmmm....nee? Want ik fiets nou nog wel eens zonder licht....inderdaad niet slim om dat te doen maarja....The Scorpion schreef:geen geweldig excuus
meneer, u krijgt een bekeuring. Waarom reed u op de stoep?
omdat mn licht het niet deed.
heeft de waarschuwing geholpen?
En je mag niet op de stoep fietsen.....
Tot nu toe nog geen bekeuring gehad dus....
Gr.
En eentje voor het fietsen zonder licht, en eentje voor het fietsen op het trottoir.
-
ik TS
- Infopolitie Gast
-
Suus TS
- Infopolitie Gast
- The Scorpion
Dat is tenminste een eerlijk iemand wat dat betreft.ik schreef:ja scorpion, je hebt wel gelijk. Het helpt echt niet dat waarschuwen......
En ja andre....als ik scorpion nou was tegengekomen dan had ik waarschijnlijk 2 bekeuringen gehad......:s
Gr.
En ik schrijf alleen twee of drie bonnen als iemand ze qua gedrag verdient. Straffen op gedrag dus (moeten ze het maar geen gedraging noemen). Doe je verder normaal krijg je in dit geval 1 bekeuring.
Wie rent, bekent!
-
ik TS
- Infopolitie Gast
DankjeThe Scorpion schreef:
Dat is tenminste een eerlijk iemand wat dat betreft.
Tja, waarom zou je ruzie gaan maken met een agent? Heb je kans op een dubbele bekeuring of een nachtje in een hokkie van 2x4......dat lijkt me ook niet prettig.The Scorpion schreef: En ik schrijf alleen twee of drie bonnen als iemand ze qua gedrag verdient. Straffen op gedrag dus (moeten ze het maar geen gedraging noemen). Doe je verder normaal krijg je in dit geval 1 bekeuring.
Maar nou ben ik wel nieuwsgierig geworden naar de boete die staat voor het fietsen op de stoep?
Gr.