Beste lezers,
Dit weekend viel er een boete op mijn deurmat van 95 euro voor het door rood licht rijden. Ik ben geen roekeloze rijder en door rood rijden haal ik absoluut niet in mijn hoofd. Ik ben dan ook erg verbaasd dat dit bij mij geconstateerd zou zijn. Op het deel van de weg waarop ik door rood zou zijn gereden staan geen flitspalen dus moet het door een agent geconstateerd zijn. Ik wil graag de details opvragen van constatering, is dat mogelijk?
Met vriendelijke groet,
Martijn
Opvragen details constatering rood licht
Moderator: Moderatorteam
-
Walter TS
- Infopolitie Gast
Ik denk dat de bon alle details al bevat nl
dag
datum
tijdstip
en dus de constatering.
details lijken me niet nodig, want dat zal niet meer wezen dan een collega die jou door rood heeft zien rijden op een lokatie, op een dag en tijdstip.
zijn constatering is dus het bewijs.
en als je het aan wilt vechten, dan zul JIJ aannemelijk moeten maken dat je niet door rood gereden bent.
goed opgelet he rich?
dag
datum
tijdstip
en dus de constatering.
details lijken me niet nodig, want dat zal niet meer wezen dan een collega die jou door rood heeft zien rijden op een lokatie, op een dag en tijdstip.
zijn constatering is dus het bewijs.
en als je het aan wilt vechten, dan zul JIJ aannemelijk moeten maken dat je niet door rood gereden bent.
goed opgelet he rich?
-
Martijn_Gast TS
- Infopolitie Gast
Bekeuring rood licht
Met meer details bedoel ik exact welk kruispunt en de bevestiging of het inderdaad door een agent gezien is. De in de bekeuring genoemde weg is vrij lang en bevat meerdere kruispunten / stoplichten.
Groet, Martijn
Groet, Martijn
-
Walter TS
- Infopolitie Gast
-
Thijs TS
- Infopolitie Gast
- The Scorpion
- Roepnaam: Sire
- Leeftijd: 45
jawel, je bevindingen moeten erbij.
Ik weet eerlijk gezegd niet wat de betrokkene krijgt te horen/lezen nadat hij/zij bezwaar heeft ingediend. Er gaat wel een schrijven naar de verbalisant, die moet dan indiend nodig eea toelichten. Ik weet niet of die uitleg naar de betrokkene gaat, ik heb zelf nooit bezwaar tegen een bon ingeidend - vandaar.
De agent moet op een bonnetje rood licht vermelden: hoe lang rood, hoeveel afstand tot de stopstreep bij rood, het zicht van de verbalisant. Ook de lokatie uiteraard, maar goed - alleen de kruising noemen moet genoeg zijn denk ik.
Ik weet eerlijk gezegd niet wat de betrokkene krijgt te horen/lezen nadat hij/zij bezwaar heeft ingediend. Er gaat wel een schrijven naar de verbalisant, die moet dan indiend nodig eea toelichten. Ik weet niet of die uitleg naar de betrokkene gaat, ik heb zelf nooit bezwaar tegen een bon ingeidend - vandaar.
De agent moet op een bonnetje rood licht vermelden: hoe lang rood, hoeveel afstand tot de stopstreep bij rood, het zicht van de verbalisant. Ook de lokatie uiteraard, maar goed - alleen de kruising noemen moet genoeg zijn denk ik.
Wie rent, bekent!
Een betrokkene zal nooit te horen krijgen wat he taanvullend PV inhield. In de brief zal slechts worden vermeld dat na inwinnen info de beschikking terecht is volgens verbalisant met d edaarbij behorende reeds bekende gegevens of dat de beschikking zal worden ingetrokken.
Wat ik me echter afvraag is waarom TS wil weten bij exact welk rood licht hij is doorgereden. Immers, de stellige wijze dat hij NOOIT door rood licht rijdt en de hele constatering dus niet deugt is vervolgens al voldoende om een bezwaar te schrijven.....toch ? Het maakt volgens mij op 1 lange dorgaande weg met meerdere lichten volgens mij geen bal uit welke je door rood zou zijn gegaan, al heb je dat wel gedaan....... En dat is dus ook de reden dat de exacte kruising niet is genoemd, immers, op die dag/datum/tijd reed je op die weg door rood.......en tja, zoals voorgangers al zeiden, u bent nu aan zet om te bewijzen dat het niet zo was.....
succes!
Wat ik me echter afvraag is waarom TS wil weten bij exact welk rood licht hij is doorgereden. Immers, de stellige wijze dat hij NOOIT door rood licht rijdt en de hele constatering dus niet deugt is vervolgens al voldoende om een bezwaar te schrijven.....toch ? Het maakt volgens mij op 1 lange dorgaande weg met meerdere lichten volgens mij geen bal uit welke je door rood zou zijn gegaan, al heb je dat wel gedaan....... En dat is dus ook de reden dat de exacte kruising niet is genoemd, immers, op die dag/datum/tijd reed je op die weg door rood.......en tja, zoals voorgangers al zeiden, u bent nu aan zet om te bewijzen dat het niet zo was.....
succes!
- The Scorpion
- Roepnaam: Sire
- Leeftijd: 45
succes? Je vertelt net dat hij geen schijn van kans maakt
Hoewel ik op zich wel snap dat iemand wil weten welke kruising het was.
Maar goed, weer wat geleerd. Dacht al dat de betrokkene niet het stuk van de verbalisant te lezen krijgt, ik wist het alleen niet zeker. Geen ervaring mee.
Hoewel ik op zich wel snap dat iemand wil weten welke kruising het was.
Maar goed, weer wat geleerd. Dacht al dat de betrokkene niet het stuk van de verbalisant te lezen krijgt, ik wist het alleen niet zeker. Geen ervaring mee.
Wie rent, bekent!