dubbele doorgetrokken streep
Moderator: Moderatorteam
-
robbie TS
- Infopolitie Gast
dubbele doorgetrokken streep
Op de n246 autoweg (100km) Edam-Alkmaar is sinds enige tijd op bepaalde stukken een dubbele doorgetrokken streep, nu had ik gehoord dat als de afstand meer dan 15 cm (tussen de srepen) bedraagt dat je gewoon in mag halen
Maar onlangs had ik het programma wegmisbruikers gezien, en er werd een motorrijder bekeurd voor het inhalen over die strepen
Wat mij vaak opvalt (en vooral in het weekend) dat veel mensen denken dat je maar 80 mag op een autoweg mag, dus rijden ze meestal vaak 80 op de teller dus in werkelijkheid hooguit 75 km/u erg vervelend als je op zo'n lange saaie weg niet voorbij mag. hoe krijg je agressie in het verkeer laat ik maar zeggen.
Maar onlangs had ik het programma wegmisbruikers gezien, en er werd een motorrijder bekeurd voor het inhalen over die strepen
Wat mij vaak opvalt (en vooral in het weekend) dat veel mensen denken dat je maar 80 mag op een autoweg mag, dus rijden ze meestal vaak 80 op de teller dus in werkelijkheid hooguit 75 km/u erg vervelend als je op zo'n lange saaie weg niet voorbij mag. hoe krijg je agressie in het verkeer laat ik maar zeggen.
-
theo TS
- Infopolitie Gast
Dit heb ik in een ander topic gevonden.
Gvdbor schreef
En over het tweede : Als ik u was zou ik me daar niet druk over maken.
Gr Theo
Gvdbor schreef
Doorgetrokken streep mag u niet inhalen, dubbele doorgetrokken streep mag u HELEMAAL niet inhalen.
Over die 18 cm was inderdaad wat te doen, dat is namelijk de officiele eis aan tussenruimte voor een dubbele doorgetrokken streep. Zou die tussenruimte dus een halve meter bedragen zou er niet sprake zijn van een doorgetrokken streep maar van "een teken op het wegdek".
Een rechter heeft onlangs helderheid verschaft. Inderdaad zou er dan geen sprake zijn van een doorgetrokken streep. Echter doet zich dan een andere strafbare gedraging op, namelijk niet voldoende rechts houden, cq niet gebruik maken van de rijbaan.
Lood om oud ijzer dus. Oftewel u mag er niet inhalen.
En over het tweede : Als ik u was zou ik me daar niet druk over maken.
Gr Theo
Laatst gewijzigd door theo op 24 sep 2005, 08:50, 2 keer totaal gewijzigd.
-
theo TS
- Infopolitie Gast
Bij mij in de buurt is het volgende:Botje schreef:Ik kan het mis hebben maar is het niet zo dat die dubbele doorgetrokken streep om de rijbanen te scheiden specifiek is voor de zogenaamde 80 kilometer wegen ?
Op de N34 Eelde -Emmen de N33 Assen -Veendam de N381 Hoogersmilde-Emmen zijn dubbele doorgetrokken strepen en daar mag je 100km.
Moet er wel erbij vermelden dat op de N33 en de N381 een groene streep zit in het midden.
Op de N34 is alleen een dubbele doorgetrokken streep en is het anders dan wordt dat door middel van borden aangegeven.
Gr Theo
-
Thijs TS
- Infopolitie Gast
Re: dubbele doorgetrokken streep
Waarom moeten we allemaal tegen de maximumsnelhied aan zitten? Je kunt toch ook gewoon rustig rijden en om je heen kijken. Ik denk dat een probleem over agressie in het verkeer komt doordat we ons ergeren aan dingen die eigenlijk helemaal de moeite niet waard zijn om je aan te ergeren. Is niet persoonlijk hoor Robbie, maar algemeen.robbie schreef:hoe krijg je agressie in het verkeer laat ik maar zeggen.
- The Scorpion
- Roepnaam: Sire
- Leeftijd: 45
Is bij het overschrijden van de dubbele doorgetrokken streek (met op het oog duidelijk meer tussenruimte dan 15 centimeter) inderdaad niet de rijbaan gebruiken als bestuurder (rijdend). Dat je dan niet mag inhalen klopt dus wel, het feit wat je overtreedt is alleen even anders. Scheelt je een hoop centen. Kromme regel, maar het is niet anders.
niet de rijbaan rijdend is 65 euro, doorgetrokken streep naar links overschrijden (of links bevinden) is 125 euro.
niet de rijbaan rijdend is 65 euro, doorgetrokken streep naar links overschrijden (of links bevinden) is 125 euro.
Wie rent, bekent!
-
Thijco TS
- Infopolitie Gast
-
Thijs TS
- Infopolitie Gast
Misschien wel Thijco, maar als ik achter een auto rijd en ik mag niet in halen, ga ik me niet zitten ergeren. Als ik zo'n haast had was ik wat eerder weggereden of had ik een andere route genomen. Aggressie in het verkeer komt volgens mij heel erg vaak door ergernis, als we dan eens beginnen met ons niet zo aan elkaar te ergeren...Thijco schreef:nee thijs, dit vind ik geen optie. als je binnen de bebouwde kom 50 mag rijden, en er rijd er eentje die zit aan de 30 km/u dan stoor jij je daar toch ook aan? als je rijd ga je toch naar een bestemming, die wil je toch zo snel mogelijk bereiken?
-
roadtrain TS
- Infopolitie Gast
- zijlvaart67
- Geslacht:
- Leeftijd: 59
Inderdaad gewoon de meest nuchtere benadering. Gewoon niet doen, het ding ligt er sowieso met een bepaalde 'bedoeling' en daar kan je met allerlei 'juridisch gekwetter' wel een puntje aan willen draaien, maar dan wordt je gepakt voor het 'poepen' in plaats van voor het 'piesen'... 
'Dingen simpel houden is heel moeilijk, dingen moeilijk maken is daarentegen heel simpel..'
-
mwb TS
- Infopolitie Gast
Als je vindt dat rijden met 5 km/u onder de maximumsnelheid agressie opwekt, zou ik maar een heel goed naar jezelf kijken. Waarschijnlijk ben je dan nl. zelf de oorzaak van een hoop agressie in het verkeer.robbie schreef:75 km/u erg vervelend als je op zo'n lange saaie weg niet voorbij mag. hoe krijg je agressie in het verkeer laat ik maar zeggen.
-
theo TS
- Infopolitie Gast
mwb schreef:Als je vindt dat rijden met 5 km/u onder de maximumsnelheid agressie opwekt, zou ik maar een heel goed naar jezelf kijken. Waarschijnlijk ben je dan nl. zelf de oorzaak van een hoop agressie in het verkeer.robbie schreef:75 km/u erg vervelend als je op zo'n lange saaie weg niet voorbij mag. hoe krijg je agressie in het verkeer laat ik maar zeggen.
Gr Theo
-
Gast TS
- Infopolitie Gast
Nee, geen 5 km/u want we praten over een autoweg zonder snelheidsbeperking dus 100 is 25 km/u langzamer dan toegestaanmwb schreef:Als je vindt dat rijden met 5 km/u onder de maximumsnelheid agressie opwekt, zou ik maar een heel goed naar jezelf kijken. Waarschijnlijk ben je dan nl. zelf de oorzaak van een hoop agressie in het verkeer.robbie schreef:75 km/u erg vervelend als je op zo'n lange saaie weg niet voorbij mag. hoe krijg je agressie in het verkeer laat ik maar zeggen.
- The Scorpion
- Roepnaam: Sire
- Leeftijd: 45
Och jee, je bent wel 3 minuten langer achter die auto aan het rijden?Anonymous schreef:Nee, geen 5 km/u want we praten over een autoweg zonder snelheidsbeperking dus 100 is 25 km/u langzamer dan toegestaanmwb schreef:Als je vindt dat rijden met 5 km/u onder de maximumsnelheid agressie opwekt, zou ik maar een heel goed naar jezelf kijken. Waarschijnlijk ben je dan nl. zelf de oorzaak van een hoop agressie in het verkeer.robbie schreef:75 km/u erg vervelend als je op zo'n lange saaie weg niet voorbij mag. hoe krijg je agressie in het verkeer laat ik maar zeggen.