auto verkopen aan engelsman...hoe en wat

In dit forum staan de afgesloten onderwerpen uit Stel uw vraag als Gast.

Moderator: Moderatorteam

Gesloten
vince TS
Infopolitie Gast

auto verkopen aan engelsman...hoe en wat

Ongelezen bericht door vince »

beste mensen julie site is top en heeft me vaker goed advies gegeven. Ik heb hotmail dus kan me zelf niet registreren.

Maar het volgende (ik heb verder geen idee waar ik het anders
zou kunnen navragen)

Mijn auto is te koop. Ik heb een mail ontvangen van iemand uit engeland dat hij me auto wil kopen en laten verschepen naar hem. Leuk? Is weer eens wat anders, maar ik twijfel of het geen oplichtingstruc is.

Zodra zij het geld storten, word mijn auto verscheept en boeken ze
het geld terug. Dus geen geld en geen auto, tenminste dit zijn verhalen wat ik links en rechts hoor.

In hoeverre kan ik dit tegen gaan of gewoon zeker zijn dat dit mij niet overkomt? Tips of links zijn ook welkom.
Thijs TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Thijs »

Je kunt met pakketjes in ieder geval regelen dat ze aan de deur betaald worden en anders wordt het niet afgegeven. Of dat met auto's ook zo is dat weet ik niet. Ik heb trouwens nog nooit gehoord dat iemand geld van jouw rekening terug kan boeken. :o
roadtrain TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door roadtrain »

Als je zelf al twijfelt, waarom begin je er dan aan...........neem geen enkel risico en doe gewoon handje kontantje en zorg meteen voor een vrijwaringsbewijs. Zovaak doen dit soort verhalen de ronde (kijk naar radar en kassa en opgelicht) en evengoed zijn er nog mensen die er intrappen(niet persoonlijk bedoelt naar TS) Dus als je zelf twijfelt aan de oprechtheid van de koper: niet doen!
Mofkap TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Mofkap »

De truc zit hem in de cheque. Een koper te kwader trouw stuurt vaak een ongedekte cheque getrokken op een soms best wel een bank met een goede en bekende naam, soms ook een onbekende bank.

Meestal worden ook de kosten van het transport in het bedrag van de cheque inbegrepen.

Als die cheque wordt ingeleverd bij uw bank dan zal de bank, als service, het bedrag al op uw rekening bijschrijven. Dan bent u in de veronderstelling dat alles in kannen en kruiken is en verscheept u de auto.

Nadat u de cheque heeft ontvangen zal de koper regelmatig aandringen op spoedige levering, soms gepaard gaande met dreigementen. Het geld is toch immers binnen.

Dat laatste is nu net niet waar. De door u ingeleverde cheque wordt door uw bank aangeboden aan de bank waarop de cheque is getrokken. Daar blijkt dat de cheque ongedekt is en volgt geen betaling. Vervolgens bericht uw bank u daarover en haalt het gestorte geld weer van uw rekening. Dan zit u met de gebakken peren, geen geld en geen auto en u heeft nog betaald voor het transport ook.

De manier om dat te voorkomen is om de cheque aan uw bank "ter incasso" (send the cheque for collection of amount) aan te bieden. Dan krijgt u pas het geld als de cheque van waarde blijkt te zijn en anders niet. Het kost een klein bedrag maar u heeft dan wel zekerheid.
vince TS
Infopolitie Gast

maar als ze nu het geld storten op mijn rekening?
want cheque vertrouw ik zowiezo al niet.
dan kunnen ze het nog binnen 1 maand terughalen
tenzij ik gelijk dat geld eraf haal.
(dat kan iedereen bij een betaling via bank)

of toch op aandringen dat hij maar hierheen komt en cash betaalt
en gelijk vrijwaring regelen via postkantoor?

ik vind het een twijfel geval..wil graag me auto kwijt
maar heb geen trek in ''gezeur''

tot zover vast bedankt
theo TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door theo »

vince schreef:maar als ze nu het geld storten op mijn rekening?
want cheque vertrouw ik zowiezo al niet.
dan kunnen ze het nog binnen 1 maand terughalen
tenzij ik gelijk dat geld eraf haal.
(dat kan iedereen bij een betaling via bank)

of toch op aandringen dat hij maar hierheen komt en cash betaalt
en gelijk vrijwaring regelen via postkantoor?

ik vind het een twijfel geval..wil graag me auto kwijt
maar heb geen trek in ''gezeur''

tot zover vast bedankt
U twijfelt dan moet u het niet doen.

Laat ze maar cash betalen bij u aan de deur.

Willen ze dat liever niet dan weet u gelijk dat het niet klopt.

En stuur ook geen bankrekeningnummer of verdere bankgegevens naar ze toe.

Gr Theo
vince TS
Infopolitie Gast

ik wacht even mail af

en heb liever cash dan cheqeu ed.
weet ik tenminste zeker dat ik me geld heb.

in ieder geval bedankt
smokingbeaver TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door smokingbeaver »

zit de goede er tussen

Hey Owner, I am Mr dorf by name and reside in u.k, I want to know the present condition of the item you place on advert and is preferable to have your phone
number and i will like to buy the item as i am ready to abide with your offer including shiping for the item which is urgently needed and i want you to let me know if you can end the auction for me as soon as you are agree with my offer and kindly email me with the below details;redarding the payment,it will be made by a business supplier of mine how is owning me a sum of € 11,000 how is also here in spain due to some good which i made an enquries for which he doesnt have any more so if u are ok with that kindly send me the following
1 Full name.....................
2 Home address.......................
3 Working phone number....................
Moreso,the remmainning money will be transfer through western union to my store in spain where the goods is going to ,and a soon as they get the money they will come for the pick up.and i will be making the payment with a international money order.so that it will be easier to cash and send the remmaining on the same day.
thanks
dorf

Mark Spence : mark_spence02@yahoo.com (ip adres = 68.142.225.176)
0023412906516
Hij beweerde eerst dat hij uit engeland kwam, maar het
telefoonnummer komt ook uit Nigeria.
Dit is ook de “aankoper” van de auto geweest.
In de mail die ik op papier heb noem ik hem mark.

Anchor shipping ltd: anchorshippingltd@uk2.net (ip adres = 213.239.57.86)
00447031849153 (vals nummer)
http://anchor-shipping.com

of via dit mail adres djames220@yahoo.co.uk
of deze Nicofred@graffiti.net
petertenthije
Lid
Geslacht:
Leeftijd: 45

Ongelezen bericht door petertenthije »

Die brief zit zo vol met spelling en gramatica fouten dat ik er gewoon ziek van word. Ik vertrouw het voor geen cent.

Het zou maar zo kunnen dat ze je rekening willen plunderen. De Nigeriaanse scam ken je vast al. Ze vragen om jou naam, adres en banknummer en geven jou dan geld in onderpand.

Ik heb sterk de indruk dat dit de nieuwste versie is van de Nigeriaanse scam. Ze nemen eerst you adres en volle naam, en om te betalen zullen ze tzt ongetwijfeld om een bank rekening nummer vragen. Voor je het weet is die rekening dus leeg.

Overigens is in Engeland het gebruik van bank transacties niet zo ingeburgerd als in NL. Sterker, als een Engelsman uit zichzelf voorstelt om een bank transactie te doen, dan gaan er bij mij al alarmbellen af. Ik heb een jaar in Engeland gewoond, dus ik ken die gasten een beetje. De cheque is daar nog altijd het meest gebruikte betaal middel. Als ze met een check willen betalen, zorg er dan voor dat deze goed is!

Bovendien, wat wilt iemand die in Engeland woont met een auto die het stuur aan de "verkeerde kant" heeft zitten? Is het een speciale auto? Als het gewoon een 13 in een dozijn Astra, Mondeo of Golf is dan zou ik er al helemaal niet voor gaan.

Nog 1 laatste opmerking dan. Waarom betaalt hij de auto niet zelf? Waarom moet een leverancier van hem dat doen?

Trap hier niet in!
Met vriendelijke groet
Peter
http://www.schipholspotter.com/
Botje
OnTroerend goed
Agent

Ongelezen bericht door Botje »

Gewoon lekker niet op het aanbod ingaan. Dat zal je vast een hoop ellende besparen.
Voorts ben ik van mening dat er een einde moet komen aan de figuur Zwarte Piet.
Gesloten