Aanrijding en daarna blazen
Moderator: Moderatorteam
-
Brandweer TS
- Infopolitie Gast
Aanrijding en daarna blazen
Hallo
Ik ben werkzaam bij de brandweer en vroeg me het volgende af.
Vaak komen wij alleen bij aanrijdingen waarbij iemand bekneld is. Echter zie ik dan altijd een agent met zón blaasding lopen en laat dan de bestuurders van de auto's blazen.
Nu vroeg ik me het volgende af: Aanrijding waarbij 1 partij wel in staat is te blazen en de ander niet. Wat gebeurt er met die partij die niet kan blazen.......laat men dan later blazen of een andere manier????
Kan iemand het mij vertellen want ben erg benieuwd.
Voordat jullie zeggen vraag het zelf een keer.....dit kwam pas bij me op na gisteren en heb nu vakantie alleen blijf ik met die vraag zitten en dacht dat ik hier op het juiste adress was/ben.
Ik ben werkzaam bij de brandweer en vroeg me het volgende af.
Vaak komen wij alleen bij aanrijdingen waarbij iemand bekneld is. Echter zie ik dan altijd een agent met zón blaasding lopen en laat dan de bestuurders van de auto's blazen.
Nu vroeg ik me het volgende af: Aanrijding waarbij 1 partij wel in staat is te blazen en de ander niet. Wat gebeurt er met die partij die niet kan blazen.......laat men dan later blazen of een andere manier????
Kan iemand het mij vertellen want ben erg benieuwd.
Voordat jullie zeggen vraag het zelf een keer.....dit kwam pas bij me op na gisteren en heb nu vakantie alleen blijf ik met die vraag zitten en dacht dat ik hier op het juiste adress was/ben.
Ik weet dat het een cruciaal punt is om iedereen te laten blazen tijdens het examen "complexe aanrijdingen". Je moet zelfs de aangereden persoon bij de bushalte laten blazen! Ik heb dit niet laten doen omdat het een pop betrof die zo ver en in de kreukels bij de bushalte weg lag dat ik motiveerde niet te laten blazen vanwege grote mogelijkheid van hoog energetisch letsel. Ik geloof dat er dan later een bloedproef gedaan kan worden. Maar daar zit volgens mij nog wel een "maar" aan. Als het bloed bij onbewustzijn is afgenomen, moet er nog wel toestemming gegeven worden door de betrokkene en anders "op last van" te gebruiken. Maar nogmaals, dit weet ik allemaal niet zeker.
Klopt Julio, als er redenen zijn om aan te nemen dat iemand als bestuurder alcolhol heeft genuttigd voor de aanrijding is het mogelijk om in het ziekenhuis om dit in het ziekenhuis te controleren met de voorlopige blaastest, vooropgesteld natuurlijk dat de betrokkene bij bewustzijn is en in staat is te blazen.
Ook zonder deze blaastest is het mogelijk om bij een bewusteloze bloed af te nemen, hij zal alleen als hij weer bij bewustzijn is alsnog toestemming moeten geven voor het onderzoek aan het bloed.
Ook zonder deze blaastest is het mogelijk om bij een bewusteloze bloed af te nemen, hij zal alleen als hij weer bij bewustzijn is alsnog toestemming moeten geven voor het onderzoek aan het bloed.
-
Thijco TS
- Infopolitie Gast
- Michael
- Geslacht:
- Leeftijd: 50
Bij aanrijdingen moeten de bestuurders blazen vanwege de regel "botsen = blazen."
Nog even een vraagje hierover, ik heb namelijk deze proeve binnenkort
Want art. 8 heeft het over bestuurders. Een persoon die op de bus staat te wachten kan je dus niet vorderen om te blazen.
Nog even een vraagje hierover, ik heb namelijk deze proeve binnenkort
Is dit een persoon die op de bus staat te wachten??funkyduck schreef: Je moet zelfs de aangereden persoon bij de bushalte laten blazen!
Want art. 8 heeft het over bestuurders. Een persoon die op de bus staat te wachten kan je dus niet vorderen om te blazen.
-
mwb TS
- Infopolitie Gast
- SWAT
- Geslacht:
- Leeftijd: 65
Bij weigering wordt het afgenomen bloed NIET onderzocht maar krijg je straf vanwege het niet meewerken en om weigeren niet lucratief te maken krijg je dan het hoogste tarief.Thijco schreef:dus eigenlijk heeft hij geen keus en moet het goed keuren! waarom is er dan die regeling die hem de keuze bied om hem te laten weigeren?
Thijco
Thijco schreef:hoe hoog kan deze straf dan zijn?
Ik hoop dat dit de goeie is...wvw '94 schreef:Art. 179.
Bij veroordeling van de bestuurder van een motorrijtuig wegens overtreding van de artikelen 6, 7, eerste lid, 8, 9, 162, derde lid, of 163, tweede, zesde, achtste of negende lid, kan hem de bevoegdheid tot het besturen van motorrijtuigen voor ten hoogste vijf jaren worden ontzegd.
-
Bert TS
- Infopolitie Gast