Politie-legitimatiebewijs

In dit forum staan de afgesloten onderwerpen uit Stel uw vraag als Gast.

Moderator: Moderatorteam

NTAV TS
Infopolitie Gast

Politie-legitimatiebewijs

Ongelezen bericht door NTAV »

Kan iemand mij uitleggen waarom een vreemdelingendocument van betere kwaliteit is dan ons papieren legitimatiebewijs met opgeplakte foto en met een schrijfmachine aangebrachte tekst ??

Waarom wordt niet gevraagd nee geeist (bv door de bonden) om een kwalitatief beter legitimatiebewijs. Iets wat kwalitatief zal lijken op het toekomstig rijbewijs (creditcardgrote) met eventuele persoonsgebonden kenmerken ????
Frans
Beheerder
Agent-BD
Brigadier
Geslacht:
Leeftijd: 58

Ongelezen bericht door Frans »

Ik denk dat je het aan de verkeerde vraagt. Dit alles zijn beslissingen die op een veel hoger niveau worden genomen dan het uitvboerende niveau van de gemiddelde agent. Zal wel een centenkwestie zijn denk ik....
Frans
Beheerder
frans@infopolitie.nl
mwb TS
Infopolitie Gast

Re: Politie-legitimatiebewijs

Ongelezen bericht door mwb »

NTAV schreef:Kan iemand mij uitleggen waarom een vreemdelingendocument van betere kwaliteit is dan ons papieren legitimatiebewijs met opgeplakte foto en met een schrijfmachine aangebrachte tekst ??

Waarom wordt niet gevraagd nee geeist (bv door de bonden) om een kwalitatief beter legitimatiebewijs. Iets wat kwalitatief zal lijken op het toekomstig rijbewijs (creditcardgrote) met eventuele persoonsgebonden kenmerken ????
De bonden ??!!

Kijk, als ik zie dat die zich de afgelopen dagen alleen maar positief in het nieuws weten te brengen doordat ze geld geven om nieuwe saxofoons aan te schaffen in Amerika, is het wel duidelijk dat die niet weten wat hun taak is.
etienne TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door etienne »

Ik weet niet of jij een ander legitimatiebewijs hebt dan ik heb, of het cynisch bedoelt, maar die van mij heeft gewoon het formaat van een creditkaart en ziet er kwalitatief goed uit.
Oke, er zitten geen bio-metrische (of hoe je dat dan ook schrijven mag) kenmerken op, maar hebben wij dat nodig dan? Bij een vreemdeling kan het nodig zijn om de juiste identiteit vast te stellen en dus handig voor ons. Maar als een verdachte twijfelt aan de echtheid van mijn legitimatiebewijs dan is dat zijn probleem, niet die van mij. Hij gaat hoe dan ook mee :D

Het formaat vind ik handig, omdat dat ding prima in mijn portemonnee of broekzak past. Voor de rest maakt het me eigenlijk niet uit hoe het eruit ziet :wink:
foreverblue TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door foreverblue »

Ik zie het probleem ook niet zo. Misschien dat een plastic legitimatiebewijs, net zoals de normale legitimatiebewijzen tegenwoordig, wel handiger en duurzamer zou zijn.

Bovendien zijn dit discussies die niet echt in het gastengedeelte thuis horen lijkt me.
Kale TS
Infopolitie Gast

Re: Politie-legitimatiebewijs

Ongelezen bericht door Kale »

NTAV schreef:Kan iemand mij uitleggen waarom een vreemdelingendocument van betere kwaliteit is dan ons papieren legitimatiebewijs met opgeplakte foto en met een schrijfmachine aangebrachte tekst ??

Wil je een ander dan??. Stuur me maar een pb'tje en ik maak er wel eentje voor je. Alleen die van mij komen uit de printer en niet uit de typemachine.

groetjes Kale :wink:
Walter TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Walter »

gewoon je toegangspas met foto voor bureau gebruiken. weet de burger veel...:-)
BenL TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door BenL »

Het identiteitsbewijs van het Ministere van defensie heeft ook van die "strepen".
gvdbor
In Memoriam
Geslacht:

Ongelezen bericht door gvdbor »

foreverblue schreef:Ik zie het probleem ook niet zo. Misschien dat een plastic legitimatiebewijs, net zoals de normale legitimatiebewijzen tegenwoordig, wel handiger en duurzamer zou zijn.
.
Misschien heb ik wel iets verkeerds hoor, maar ik heb een geplastificeerd pasje, ter grootte van een creditcard
Walter TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Walter »

Ik ook :-) :-)
Bert TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Bert »

Ik niet. :cry: :cry:
ThunderSTreak
Moderator
Luitenant-kolonel
Adviseur Veiligheid
Vademecum
Geslacht:
Leeftijd: 67

Ongelezen bericht door ThunderSTreak »

BenL schreef:Het identiteitsbewijs van het Ministere van defensie heeft ook van die "strepen".
Is mij nog nooit opgevallen!

Het IBK, als je dat bedoelt, is niet voorzien van van enige streep. Wel een berg hologrammen, een op het bewijs gedrukte pasfoto van de houder naast een ingescande handtekening van de houder. Dat is moeilijk na te maken. Verder is het een echte 'smart card' waar electronisch nog een heleboel mee mogelijk is.

Staat tegenover dat het wel wat kost per aangemaakt exemplaar!
Met vriendelijke groet,

ThunderSTreak
Afbeeldingdrive safe4safetyAfbeelding
etienne TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door etienne »

gvdbor schreef:
foreverblue schreef:Ik zie het probleem ook niet zo. Misschien dat een plastic legitimatiebewijs, net zoals de normale legitimatiebewijzen tegenwoordig, wel handiger en duurzamer zou zijn.
.
Misschien heb ik wel iets verkeerds hoor, maar ik heb een geplastificeerd pasje, ter grootte van een creditcard
Precies, daarom snap ik het ook niet :wink: :D
foreverblue TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door foreverblue »

gvdbor schreef:
.
Klopt, ik had het misschien duidelijker moeten zeggen. Ik doel op een soort van bankpas, van gehard plastic dus. Het normale burger-identiteitsbewijs is tegenwoordig ook van dat materiaal. Dat kan iets meer verdragen dan de huidige pas.
Ellen TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Ellen »

Mijn geplastificeerde pas ziet er niet meer uit. Ik pleit dan ook voor een creditcard legitimatie ding!
Gesloten