hondenblaffen

In dit forum staan de afgesloten onderwerpen uit Stel uw vraag als Gast.

Moderator: Moderatorteam

Gesloten
Gast TS
Infopolitie Gast

hondenblaffen

Ongelezen bericht door Gast »

Hallo

Onze buren laten hun 2 honden continue blaffen als ze buiten zijn en ze zeggen er niets van . en dat gaat dan wel een uur of anderhalf uur door.
of ze zeggen ophouden, en de honden doen er toch niets op uit .
in de weekenden gaat het de hele dag door. (met stiltes tussendoor)
als ik wil bellen dan moet ik in de hal gaan staan want anders kan ik het niet verstaan.met visite achter thuis zitten is dan ook niet leuk meer.
door de week blaffen ze vaak s'morgens voor 7 uur al , en in het weekend als je eens kunt uitslapen om 8 uur .
dit is echt afschuwelijk, ik krijg van andere buren al te horen dat ze het knap vinden dat ik dit al zolang volhoud zonder er iets van te zeggen.
het is al vanaf ongeveer mei aan de gang.

graag uw reactie groetjes E
gvdbor
In Memoriam
Geslacht:

Ongelezen bericht door gvdbor »

probeer eens in een contact met een wijkagent een bemiddeling te regelen.
Nog beter zou zijn om het eerst zelf te proberen. Nodig uw buren eens uit, wellicht valt het hun dan zelf ook op.

Weet wel, op het moment dat politie in het spel komt is een goed contact met de buren vaak van de baan.
Walter TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Walter »

Hallo E!

Dit onderwerp is al vele malen aan de orde geweest. Ik zal in het kort nog even weergeven wat en hoe:

betrokken partijen:

- eigenaar honden
- buren
- politie
- gemeente
- evt verhuurder of VVE

Voor de politie is er weinig aan te doen. Het enige wat wij kunnen doen in constateren en vastleggen. Het doen stoppen, dus de inbeslagname van de honden, is een zwaar en bija niet gedaan middel. Dat wordt em dus niet.

Sommige gemeenten hebben een meldpunt overlast. Meldt het daar. En sommige gemeenten zetten bepaalde regels in hun APV wat betreft geluidsoverlast en evt houden van huisdieren.

Indien het huurwoningen zijn kun je de woningbouw informeren. Deze kan dan, via procedures, van de politie vernemen of wel of geen overlast geconstateerd is. De woningbouw kan dan aanschrijven en bij aanhoudende overlast tot ontbinding van het huurcontract overgaan via tussenkomst van de rechter.

Indien het een eigen woning is zijn er misschien, indien aanwezig, via de vereniging van eigenaren en haar reglement wat geregeld kunnen worden.

Kortom; een passend antwoord is er niet.

Oh ja, ten overvloede, je kan ook de dialoog opzoeken.
Bert TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Bert »

Het beste is altijd om eerst eens een gesprek aan te gaan met de buren. Gewoon, gezellig met een bakkie koffie erbij. En dan uw ergernis over de honden even op tafel leggen. Over het algemeen moet u er dan met uw buren uit kunnen komen.

Ik zou de politie, in de vorm van de wijkagent, pas inschakelen als onderling contact niet werkt.
Thijs TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Thijs »

Een vriend van mij heeft politiehonden, en hij heeft in het begin ook moeite gehad om zijn honden stil te houden omdat ze op alles reageren en willen bewaken. hij heeft een blafband aangeschaft, dit is een band die een instelbare stroomprikkel aan de hond geeft als die blaft. het klinkt heel erg bruut maar omdat je het kan instellen kun je kijken hoe sterk de prikkel moet zijn voor de hond om stil te houden. misschien kunt u dit uw buren adviseren om te kopen, een stroomband zit tussen de 40 en 80 euro in. Dit is veel geld maar misschien geven ze dit wel liever uit dan dat ze de politie over de vloer hebben. succes.
funkyduck
Toplid
Hoofdagent

Ongelezen bericht door funkyduck »

ik heb laatst gehoord dat er een hond in beslag is genomen vanwege het blaffen. De eigenaar wilde niet meewerken aan antiblafding ofzoiets. Dit blaf-probleem was overigens al wel enige tijd lopend.
keymat TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door keymat »

Dus je hond n, dat wist ik nietomstandigheden meegenomen worden, dat wist ik niet :shock:

Ik was hier niet dronken, en ook niet in de war. :wink: Me computer liep vast hierro, dus hoe dit hier komt te staan is me verbaaswekkend. Maar ik zeg het alvast.

Er moest staan:
Dus je hond kan worden meegenomen met zulke omstandigheden.Dat wist ik niet.
Laatst gewijzigd door keymat op 24 sep 2005, 02:02, 1 keer totaal gewijzigd.
Thijco TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Thijco »

dan koop ik toch liever een stroombandje
ass.TS TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door ass.TS »

Of Martin Gaus bellen.
Heeft hierover de gouden tip!
Gesloten